Økonomi 2 voksne, 1 barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. maj 2009

LotteN

Eva skriver:

Nej, det er virkelig ikke mange penge...er det med børnepengene hver tredje måned og har I regnet ud hvad I kan få af tilskud til børnepasning og evt boligsikring og hvad med su-lån.
Jeg ville ikke kunne klare mig for så lidt, det er helt sikkert..
Knus..

boligsikring er der intet og hente af, da vi bor i husBØrnepengene er ikke medregnet, så der er selvølgelig også lidt at hente der.
Jeg kan ikke helt finde af det med tilskud til dagplejen, har prøvet og kigge på det, men blev mere forvirret af at se på det..!
JVi vil helst gerne uden om SU lånet hvis det er muligt. Min bror har tilbudt at låne os 1500-2000 kr hver måned i de to år, hvis vi mangler, så det tror jeg vi tager imod!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2009

Honningblomst

LotteN skriver:

ja, 4000 kr oveni, så kommer I jo ti lat leve i sus og dus ej, det er ski lækkert.
Jeg har også lige glemt og indregne dagplejen, men udgift kommer jo også!
Kan I å noget "støtte" til dagplejen - altså delvist friplads?

Det er indkomstbestemt...mener det er vidst I tjener under 300.000kr..cirka der omkring, men du kan lave en udregning på din kommunes hjemmeside...jeg får alt betalt som alene på su...
Knus..

Anmeld

12. maj 2009

Honningblomst

LotteN skriver:

boligsikring er der intet og hente af, da vi bor i husBØrnepengene er ikke medregnet, så der er selvølgelig også lidt at hente der.
Jeg kan ikke helt finde af det med tilskud til dagplejen, har prøvet og kigge på det, men blev mere forvirret af at se på det..!
JVi vil helst gerne uden om SU lånet hvis det er muligt. Min bror har tilbudt at låne os 1500-2000 kr hver måned i de to år, hvis vi mangler, så det tror jeg vi tager imod!

Ok..ja, det kan jeg så ikke helt følge Jer i...og ville helt sikkert aldrig låne af familie, men sådan er vi så forskellige.
Su lån er meget billigt og jeg har dem men prøver at spare dem hver måned, dvs så jag har de penge når jeg er færdig...for jeg får ikke billigere lån.
Men altså,...man skal nok ikke satse på at tage udd. og helt undgå lån.
Uden lån ville jeg have 4000kr til mig oig tre børn og det ville jo aldrig hænge sammen,....
Knus..

Anmeld

12. maj 2009

saxa

LotteN skriver:

ja, 4000 kr oveni, så kommer I jo ti lat leve i sus og dus ej, det er ski lækkert.
Jeg har også lige glemt og indregne dagplejen, men udgift kommer jo også!
Kan I å noget "støtte" til dagplejen - altså delvist friplads?

Vi håbede på at kunne få delvist fro plads.. Men kunne få 500 betalt. Dvs. vi giver 1500 i dagpleje.. Og boligsikring kan vi heller ikke hente.. Noget med vi har for mange kvadratmeter i forhold til husleje.. tror jeg nok..

Men havde hele tiden sagt jeg ikke ville tage su-lån, med det er godt nok en nødvendighed.. For vi vender og drejer pt hver en øre.. Og det er sq skod
Men er heldigvis færdig næste sommer, og skal i praktik fra aug-feb (Og der får jeg ikke su-lån eller alm su - så der mister vi jo så lidt penge, men har stadig mere end vi har nu)

Anmeld

12. maj 2009

LotteN

Eva skriver:

Det er indkomstbestemt...mener det er vidst I tjener under 300.000kr..cirka der omkring, men du kan lave en udregning på din kommunes hjemmeside...jeg får alt betalt som alene på su...
Knus..

jeg sad og kiggede på kommunes hjemmeside igår og det eneste jeg kan finde er at jeg skal ringe til dem, hvis jeg vil søge det....! så kan ikke  finde nogen steder jeg kan udregne det!

Anmeld

12. maj 2009

Honningblomst

LotteN skriver:

jeg sad og kiggede på kommunes hjemmeside igår og det eneste jeg kan finde er at jeg skal ringe til dem, hvis jeg vil søge det....! så kan ikke  finde nogen steder jeg kan udregne det!

Tror måske også det er nemmest og bedst at ringe til dem...smiler

Anmeld

12. maj 2009

LotteN

Eva skriver:

Ok..ja, det kan jeg så ikke helt følge Jer i...og ville helt sikkert aldrig låne af familie, men sådan er vi så forskellige.
Su lån er meget billigt og jeg har dem men prøver at spare dem hver måned, dvs så jag har de penge når jeg er færdig...for jeg får ikke billigere lån.
Men altså,...man skal nok ikke satse på at tage udd. og helt undgå lån.
Uden lån ville jeg have 4000kr til mig oig tre børn og det ville jo aldrig hænge sammen,....
Knus..

nej, men min bror har haft lånt en god slat penge a mig også og det gik ganke fint. så jeg tør godt gøre det den anden vej også - men ja, hurra for forskelligheden
Ja, jeg ved godt SU-lån er meget billigt. men det er jo endnu billigere at låne  af brormand

ja, det kan jeg godt se. 4000 kr og 3 børn, det hænger nok ikke rigtig sammen.
Men det er så også vildt og tænke på at hvis man nu bare valgte at være kontantmodtager, så var der flere penge og hente - giver ingen mening!

Anmeld

12. maj 2009

LotteN

Eva skriver:

Tror måske også det er nemmest og bedst at ringe til dem...smiler

ja, det tro rjeg også jeg vil gøre imorgen, så jeg kan å styr på det... Skal så bare lgie have et nøjagtigt tal af kærestens indkomst...!

Anmeld

12. maj 2009

saxa

LotteN skriver:

Men det er så også vildt og tænke på at hvis man nu bare valgte at være kontantmodtager, så var der flere penge og hente - giver ingen mening!

NEMLIG det giver sq ikke mening..

Anmeld

12. maj 2009

LotteN

saxi skriver:

Vi håbede på at kunne få delvist fro plads.. Men kunne få 500 betalt. Dvs. vi giver 1500 i dagpleje.. Og boligsikring kan vi heller ikke hente.. Noget med vi har for mange kvadratmeter i forhold til husleje.. tror jeg nok..

Men havde hele tiden sagt jeg ikke ville tage su-lån, med det er godt nok en nødvendighed.. For vi vender og drejer pt hver en øre.. Og det er sq skod
Men er heldigvis færdig næste sommer, og skal i praktik fra aug-feb (Og der får jeg ikke su-lån eller alm su - så der mister vi jo så lidt penge, men har stadig mere end vi har nu)

ja, 500 kr er ikke mange penge, men det er da bedre end ingenting!
nej, jeg har det også sådan at jeg gider ikke vende hver en kr, så derfor vil jeg så helelre låne penge eller hvad der nu er muligt!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.