Økonomi 2 voksne, 1 barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.464 visninger
28 svar
0 synes godt om
12. maj 2009

LotteN

Jeg kunne godt tænke mig og vide hvor mange penge i bruge, ud over budgettet(altså ud over de faste udgifter), hvis I er en familile bestående af mor, far og barn??

Grunden er jeg måske skal på SU til september og kunne derfor godt tænke mig og se hvad folk lever for, for at se om vi burde kunne leve for mindre

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2009

Diana...

Lige pt 3000 ca da vi begge er på dagpenge men når vi begge har arbejde ca 6000 og så lever vi virkelig godt og det gør vi os nu bare lidt på en anden måde.

Anmeld

12. maj 2009

SpunkenJo

Vi har 3000 på madbudget/husholdningsbudget

Ca. 5-6000 til alt det andet, tøj, biograf og hva vi nu eller kan finde på at shoppe løs af.....

/Jo

Anmeld

12. maj 2009

Honningblomst

Jeg bruger for meget....men det ved jeg godt. Hygger vidst over evne og køber lidt lækkert til mig selv og drengene...så her ryger der alt det vi har...
Hvor meget vil I have at leve for??
Knus Eva...

Anmeld

12. maj 2009

saxa

ups

Anmeld

12. maj 2009

saxa

saxi skriver:

ups

Jeg får  SU og min kæreste har et oki betalt job. Vi bor i lejlighed der ikke er speciel dyr og bil + andet lån der skal afdrages på, den bette er i dagpleje osv.. Når alt er betalt, har vi ca. 3000-3500kr at leve for til mad og forbrug. Og det er bestemt ikke nok for vores vedkommende.. Det er også grunden til at jeg har taget supplerende su-lån der gerne snart skulle gå i orden. det er ca.4000 ekstra om måneden (Og hold da op jeg glæder mig til det sker) Så skal vi forkæles

Anmeld

12. maj 2009

Sweet1978

Vi bruger 3000 på mad, 1000 på benzin (fratrukket det han bruger på arbejdskørsel), 2000 på diverse

Og vi lever godt, der er plads til god mad, slik, chips mm. Og når vi har gæster holder vi os også indenfor budgetet. (jeg har et hjemmebudget hvor jeg fører ind hver gang vi har handlet eller tanket) sidst på måneden må vi så nøjes med det der er.

Anmeld

12. maj 2009

LotteN

Eva skriver:

Jeg bruger for meget....men det ved jeg godt. Hygger vidst over evne og køber lidt lækkert til mig selv og drengene...så her ryger der alt det vi har...
Hvor meget vil I have at leve for??
Knus Eva...

lige nu passer det ca med kærestens løn dækker budgettet og så min "løn" tager resten...
Så som det ser ud, ville vi nok have 4500 kr til os selv... og det lyder jo så som vi burde kunne leve for det.
Men jeg gider bare heller ikke at vi skal vende hver en kr vi har og ikke kunne hygge lidt engang imellem... og man skal også tænke der kan komme udforudsigelige regninger!!

Anmeld

12. maj 2009

Honningblomst

LotteN skriver:

lige nu passer det ca med kærestens løn dækker budgettet og så min "løn" tager resten...
Så som det ser ud, ville vi nok have 4500 kr til os selv... og det lyder jo så som vi burde kunne leve for det.
Men jeg gider bare heller ikke at vi skal vende hver en kr vi har og ikke kunne hygge lidt engang imellem... og man skal også tænke der kan komme udforudsigelige regninger!!

Nej, det er virkelig ikke mange penge...er det med børnepengene hver tredje måned og har I regnet ud hvad I kan få af tilskud til børnepasning og evt boligsikring og hvad med su-lån.
Jeg ville ikke kunne klare mig for så lidt, det er helt sikkert..
Knus..

Anmeld

12. maj 2009

LotteN

saxi skriver:

ja, 4000 kr oveni, så kommer I jo ti lat leve i sus og dus ej, det er ski lækkert.
Jeg har også lige glemt og indregne dagplejen, men udgift kommer jo også!
Kan I å noget "støtte" til dagplejen - altså delvist friplads?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.