Hej med dig...
Først lige et kram til dig over alle dine forvirrende tanker, kan sagtens følge dig, selvom jeg ikke kender til din sygdom.
Jeg fik planlagt kejsersnit sidst i april i år, og var lettet da beslutningen blev taget, fordi min søn vendte forkert og vendingsforsøget ikke lykkedes. De begyndte at fortælle om risikoen ved en sædefødsel, chancerne for akut kejsersnit osv, og endte med at råde mig til KS. Sagde ja tak og følte mig lettet.
Selvom de havde forberedt mig godt, kom det bag på mig hvor stor en operation det var. Jeg havde så mange smerter at jeg slet ikke kunne se på at de målte og vejede min søn og at han fik tøj på for første gang. Først da jeg fik morfin direkte i droppet og en sprøjte i låret, lysnede det lidt. Efterfølgende gik der 14 dage før jeg selv kunne komme op af seng, sofa mm, og jeg kunne ikke strække kroppen ud før 3-4 uger efter. De første 2 uger måtte manden klare alt herhjemme og give mig Sigurd når han skulle ammes osv.
MEN med det du fortæller, vil det jo være sådan for dig med en almindelig fødsel, og i forhold til mange andre, har min krop taget lang tid om at komme ovenpå igen.
Sirgud var ikke mærket af kejsersnittet, han skreg med det samme, scorede 10 i apgar og tog på med det samme. Min mælk løb til på 2. - 3. dagen, bruger dog suttebrikker pga små/flade brystvorter.
Har ikke født vaginalt før, så kan ikke sammenligne, men nu har du min version af et kejsersnit. Held og lykke 
Knus Nadia
Anmeld