Amandas-mor skriver:
Hej piger 
Jeg er gravid igen og tænker meget over det med fødslen. Det var ikke den store succes sidste gang. Jeg fødte vaginalt (nægter at kalde det for "at føde normalt" for i mine øjne er det ligeså fint at få kejsersnit).
Nå sidst var fødslen lang og meget smertefuld da jeg blev sat i gang. Fik epi efter de første 8 en halv time for at holde det ud. Efter fødslen blev jeg utroligt syg og kunne intet i 14 dage. Kunne knap stå oprejst af bar udmattelse. Dette skyldes formentlig at jeg er kronisk smertepatient (bla fibromyalgi) og denne sygdom har en tendens til at reagere negativt på sådanne store anstrengelser. Det var virkelig hæsligt at ligge der og være så syg og bare måtte lade manden ordne alt med Amanda indtil hun var i alt fald 14 dage gammel hvor jeg kunne begynde at stå op igen og gå omkring i huset. En måned senere var jeg først ok igen.
Denne gang tænker jeg så på om det ville være bedre med et kejsersnit forstået på den måde at kroppen så ikke skulle igennem den udmattelse det er at have veer og gennemgå en fødsel.
Men så ville jeg gerne spørge: hvad er mest udmattende, kejsersnit eller vaginal fødsel? Hvor længe er man ukampdygtig efter kejsersnittet før man kan gå omkring der og passe børn osv (vi har en datter på 19 mdr og manden får max 14 dages barsel). Er der slemme smerter bagefter med kejsersnit osv osv. Kan I ikke dele ud af jeres erfaringer?

Nu er det jo en helt specielt situation du står i, med de smerter du desværre lider af
kan godt forstå det har været et rigtig hårdt efterforløb du har haft og at du overvejer at prøve et ks istedet 
jeg har kun prøvet kejsersnit, og dét vil jeg til en hver tid IKKE anbefale (dog var mit ks akut, ved ikke om der er forskel på efterforløbene, jeg havde jo været igang i 4 døgn inden).
dette jeg nu fortæller er det ikke for at skræmme dig på nogen måde - dette er jo blot MIN oplevelse af et ks 
efter mit ks gik der lang tid, hvor jeg ikke følte jeg kunne gå, andet et par skridt af gangen, jeg havde frygtelig ondt og følte at jeg fik en mavepumper hver gang jeg tog et skridt, og derved hev efter vejret og blev frygtelig forpustet over INGENTING. Mit ar sprang efterfølgende lidt op igen og måtte på sygehuset for at få det tapet sammen.
selve kejsersnittet synes jeg var noget af det mest ubehagelig jeg har været udsat for (og er altså blevet opereret 7 gange før mit ks), jeg følte slet slet ikke at jeg var en del af det, kunne mærke hvordan de hev, flåede, skubbede og pressede for at få ham ud, virkelig ubehageligt