Nogle der kender til mini piller?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. august 2012

KarinaA

MortilCilas skriver:

Åh det er noget skidt

Jeg har en hormonspiral, da min kobberspiral gav mig en masse bivirkninger. Men er begyndt at få de samme symptomer, som mens smerter hele tiden, sådan et ubehag, og har mens for 3 gang på 5 uger

uh de der spiraler har jeg ogsåmeget dårlig erfaring med  

hvad med en p-ring ? dejlig nem at huske (sættes op en gang om måneden) .. og gav mig ingen bivirkninger, + man får stadig sin måndtlige mens  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2012

KarinaA

JulieWH skriver:

Det er altså kun 7 dage man ikke er beskyttet, nøjagtigt det samme som p-piller.

okay,jeg ville nu ikke turde tage chancen  

Anmeld

6. august 2012

anynom

MortilCilas skriver:

Åh det er noget skidt

Jeg har en hormonspiral, da min kobberspiral gav mig en masse bivirkninger. Men er begyndt at få de samme symptomer, som mens smerter hele tiden, sådan et ubehag, og har mens for 3 gang på 5 uger

Det er kun 7 dage man ikke er beskyttet hvis man glemmer en pille (det samme som p-piller) og med et tidsrum på +/- 3 timer, så er det ikke umuligt at huske dem hver dag. Man kan desuden få nogle, som bare skal tages indenfor 24 timer (igen, lige som p-piller)
http://www.apoteket.dk/KropOgHelbred/Praevention/T il%20kvinder/Minipiller.aspx

Den store fordel ved mini piller kontra p-piller er, at der kun er ét hormon i, og derfor er de mulige bivirkninger også nærmest ikke eksisterende (indlægssedlen fylder en tiendedel af hvad indlægssedlen til p-piller fylder )

Anmeld

6. august 2012

Ellie79

Åh det er noget skidt

Jeg er også på mini piller - eneste minus for mig er at min mens. udebliver - er jo godt/skidt men skaber lidt panik en gang imellem.

Det mærke jeg tager må der højt gå 12 timer hvis jeg glemmer en pille ellers er jeg ikke dækket de næste 14 dage. Jeg tager dem kl. 21 men har da enkelte gange glemt dem og først tage dem er par timer senere og det skulle der ikke ske noget ved, bare der ikke går mere end 12 timer.

Anmeld

6. august 2012

anynom

KarinaA skriver:

okay,jeg ville nu ikke turde tage chancen  

Det er jo så noget andet

Anmeld

6. august 2012

MortilCilas

KarinaA skriver:

uh de der spiraler har jeg ogsåmeget dårlig erfaring med  

hvad med en p-ring ? dejlig nem at huske (sættes op en gang om måneden) .. og gav mig ingen bivirkninger, + man får stadig sin måndtlige mens  

Begge slags spiraler?

Mmh, jeg ved bare ikke om det er noget jeg kan finde ud af, med p-ring

Anmeld

6. august 2012

MortilCilas

JulieWH skriver:

Det er kun 7 dage man ikke er beskyttet hvis man glemmer en pille (det samme som p-piller) og med et tidsrum på +/- 3 timer, så er det ikke umuligt at huske dem hver dag. Man kan desuden få nogle, som bare skal tages indenfor 24 timer (igen, lige som p-piller)
http://www.apoteket.dk/KropOgHelbred/Praevention/T il%20kvinder/Minipiller.aspx

Den store fordel ved mini piller kontra p-piller er, at der kun er ét hormon i, og derfor er de mulige bivirkninger også nærmest ikke eksisterende (indlægssedlen fylder en tiendedel af hvad indlægssedlen til p-piller fylder )

Mmh det lyder meget godt! Jeg vil nemlig helst undgå alt det hormen hvis jeg kan.

Og da jeg var på p-piller havde jeg konstant store, ømme og meget hårde bryster

Anmeld

6. august 2012

MortilCilas

AnjaB skriver:

Jeg er også på mini piller - eneste minus for mig er at min mens. udebliver - er jo godt/skidt men skaber lidt panik en gang imellem.

Det mærke jeg tager må der højt gå 12 timer hvis jeg glemmer en pille ellers er jeg ikke dækket de næste 14 dage. Jeg tager dem kl. 21 men har da enkelte gange glemt dem og først tage dem er par timer senere og det skulle der ikke ske noget ved, bare der ikke går mere end 12 timer.

SÅ der er flere slags?

Anmeld

6. august 2012

anynom

MortilCilas skriver:

Mmh det lyder meget godt! Jeg vil nemlig helst undgå alt det hormen hvis jeg kan.

Og da jeg var på p-piller havde jeg konstant store, ømme og meget hårde bryster

Jeg havde så store problemer med p-piller. Jeg havde nærmest alle bivirkninger - træt, hovedpine, manglende sexlyst, depressionslignende symptomer osv osv osv... Har slet ingen problemer (endnu) på mini pillerne, har endda fået min menstruation for fuld styrke til normal tid.

Det er dem her jeg får
http://www.netdoktor.dk/interactive/medicin/praepe ratinfo.php?docid=praeparat_info&id=430 og der er jo nærmest ingen mulige bivirkninger:

Almindelige (1-10%) Brystspænding.
Menstruationsforstyrrelser, udebleven menstruation.
Ikke almindelige (0,1-1%) Kvalme.
Hovedpine, depression.

Man kan desuden få bumser og opleve øget hårvækst, opkastninger og oppustethed

Anmeld

6. august 2012

KarinaA

Begge slags spiraler?

Mmh, jeg ved bare ikke om det er noget jeg kan finde ud af, med p-ring

jep, bivirkningen her var EKSTREMT meget blødning, både pletblødning, og voldsomme blødninger som varede i 3-4 dage, men så kom igen  

p-ringen er nem at sætte op og meget nem at bruge .. man skal bare huske at tage den ud, og sætte den op på det rigtie tidspunkt, jeg satte en alarm så jeg huskede det  

http://www.apoteket.dk/KropOgHelbred/Praevention/Til%20kvinder/P-ringen.aspx

desuden er der andre fordele ved en p-ring:

P-ringen modvirker cyster og kræft i æggestokkene, og øger modstandskraften mod underlivsbetændelse.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.