Nogle der kender til mini piller?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.242 visninger
27 svar
0 synes godt om
6. august 2012

MortilCilas

Ja, er der nogle der har prøvet mini piller?

Var det en god eller dårlig oplevelse osv?

Tak for svar!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2012

anynom

MortilCilas skriver:

Tak for svar!

Jeg begyndte på mini piller for en måned siden og det er bare det rigtige for mig Min telefon giver besked hver aften klokken 21 om at jeg skal huske den (de skal jo tages på nogenlunde samme tidspunkt hver dag).

Anmeld

6. august 2012

MortilCilas

JulieWH skriver:

Jeg begyndte på mini piller for en måned siden og det er bare det rigtige for mig Min telefon giver besked hver aften klokken 21 om at jeg skal huske den (de skal jo tages på nogenlunde samme tidspunkt hver dag).

Åh det var godt at høre skal nemlig skifte prævention.

Anmeld

6. august 2012

Kløver

Jeg har det ok med minipiller, og tager fast hver aften når jeg går i seng ville bare gerne ha haft lægen fortalte man ikke nødvendigvis får mens, gav lidt panik 1 måned

Anmeld

6. august 2012

Mariekiksen

MortilCilas skriver:

Tak for svar!

Hejsa. 

Først en kort historie : Jeg havde taget p-piller i mange år. Min gamle læge gav mig dem uden spørgsmål til trods for jeg er hjertesyg. Da jeg så skiftede læge stillede den nye spørgsmålstegn ved, at det var den bedste prævention for mig, da der er risiko for blodpropper med p piller. Blev derfor sat på mini piller der kun indeholder et hormon og derfor ikke er farlige på samme måde. 

Jeg nåede at være på dem godt og vel en 3-4 måneders tid men var fuldt ud tilfreds. Du skal så være obs på de helst skal tages samme tid hver dag. Jeg spiste min med min aftensmad og havde en alarm til på min tlf. til at bippe hver dag for at huske det. Min blødning blev mindre, men følte jeg kun var et plus. Prisen er samme som p pillerne.

Anmeld

6. august 2012

KarinaA

dårlig erfaring, RIGTIG dårlig ... 

de skal tages så præcis, og gør man ikke det, jamen så er man ikke beskyttet resten af måneden... desuden havde jeg det rigtig skidt da jeg tog dem, fik hovedpine og nogen gange feber, tror ikke det er sundt for kroppen at udskyde en mens så meget som de gør.. 

hvilken form for prævention er du på nu ?? 

og hvorfor vil du gerne skifte ?  

Anmeld

6. august 2012

MortilCilas

Maja84 skriver:

Jeg har det ok med minipiller, og tager fast hver aften når jeg går i seng ville bare gerne ha haft lægen fortalte man ikke nødvendigvis får mens, gav lidt panik 1 måned

Så den kommer regelmæssigt nu?

Anmeld

6. august 2012

MortilCilas

Mariekiksen skriver:

Hejsa. 

Først en kort historie : Jeg havde taget p-piller i mange år. Min gamle læge gav mig dem uden spørgsmål til trods for jeg er hjertesyg. Da jeg så skiftede læge stillede den nye spørgsmålstegn ved, at det var den bedste prævention for mig, da der er risiko for blodpropper med p piller. Blev derfor sat på mini piller der kun indeholder et hormon og derfor ikke er farlige på samme måde. 

Jeg nåede at være på dem godt og vel en 3-4 måneders tid men var fuldt ud tilfreds. Du skal så være obs på de helst skal tages samme tid hver dag. Jeg spiste min med min aftensmad og havde en alarm til på min tlf. til at bippe hver dag for at huske det. Min blødning blev mindre, men følte jeg kun var et plus. Prisen er samme som p pillerne.

Nu kan jeg ikke huske hvad p-piller koster, da jeg kun var på dem i 2 måneder sa jeg var 17

Men godt at høre nogle gode erfaringer

Anmeld

6. august 2012

MortilCilas

KarinaA skriver:

de skal tages så præcis, og gør man ikke det, jamen så er man ikke beskyttet resten af måneden... desuden havde jeg det rigtig skidt da jeg tog dem, fik hovedpine og nogen gange feber, tror ikke det er sundt for kroppen at udskyde en mens så meget som de gør.. 

Åh det er noget skidt

Jeg har en hormonspiral, da min kobberspiral gav mig en masse bivirkninger. Men er begyndt at få de samme symptomer, som mens smerter hele tiden, sådan et ubehag, og har mens for 3 gang på 5 uger

Anmeld

6. august 2012

anynom

KarinaA skriver:

Det er altså kun 7 dage man ikke er beskyttet, nøjagtigt det samme som p-piller.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.