Bassen har fået Juniorseng (Update)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. august 2012

MorDk

Dinna88 skriver:

Okay, altså, nu må du ikke blive fornærmet, vel? Men han lyder ikke just til at være klar? Hvorfor ikke finde en billig, billig seng (hvis pengene er et problem, hvilket jeg mener at have læst!) - eller eventuelt spørge herinde om der ernogle der har en, så han kan blive i den?

Det gør altså ondt i mit hjerte at læse at I har denne kamp med ham, når han jo åbenbart gerne bare vil blive i sin tremmeseng lige endnu?

Jo men kampen skal jo tages før eller siden. Om han er 2 år eller 3 år så vil det stadig være nyt for ham... Men kan godt følge dig... MEN han sover altså HELE natten igennem hvilket han IKKE gjorde før... så helt slemt kan det jo ikke være tænker jeg!

Jeg øler bare ikke for at gå over til tremmesengen igen... efter 14 dage i juniorseng. (min holdning) Så har han og vi kæmpet 14 dage til ingen verdens nytte. Det er da også synd for ham! Vi har valgt som vi har pga. vi ikke ville have han skulle føle at ALT blev taget fra ham mm. pga. en ny lillesøster... Føler heller ikke det er særlig fedt at ligge og være nervøs for han hopper ud over tremmesengen og kommer til skade.

Kampen skal tages før eller siden...

Han fik et hys. anfald idag... MEN han ligger også og "græder" uden tårer... han rejser sig og fjoller.... FORDI han kan... men han sover jo trygt i sengen ellers ville vi jo ikke få nattero (tænker jeg)

Han beder selv om at komme i seng... hvilket han ikke gjorde da han lå i tremmesengen...  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2012

Laulund87

132319 skriver:

Hold da op, det var tidligt.

Min datter kommer ikke i juniorseng før hun er tidligst 3 år, putningen er i forvejen et helvede 

Vi ventede også (2,5 år) fordi hun virkede så glad for tremmesengen

Hun har også altid haft brug for tryghed på alle måder, så tænkte hun havde brug for tremmesengen det længere.. Tror det er det bedste vi har gjort for der har intet været overhovedet og hun er pavestolt af den seng. Alle gæster skal se den og hun glemmer hun har vist den, så mange har set den en del gange

Der er forskel på børn, men jeg tror generelt ikke man kan vente for længe

Anmeld

11. august 2012

Camulla

MorDk skriver:

Nu er der gået 1 uge og der er skret fremskridt!

Bassen har nu 2 aftener i træk kunne falde i søvn i sengen uden vi skulle synge/nusse hele tiden... Han har haft lidt svært ved at vænne sig til den nye seng.

Vi har som forældre holdt sammen og kørt samme "stil"

Har fulgt ham roligt tilbage i seng 50-60 gange hvis ikke mere... simpelthen roligt kørt ham helt i "sænk" Og de sidste 2 dage har det endt med han til sidst blev liggende og selv faldt i søvn YAYYY!!

Han har stort set sovet igennem hele ugen... og han kommer selv ind til os om morgenen når han vågner (mellem kl.5-7) Hvis han kommer tidligt ligger han mellem os og falder i søvn igen. Håber det fortsætter sådan her... *S*

Hvor er jeg glad for NU at vi valgte at tage "kampen" inden lillesøster kommer til verden... ♥

Ville bare lige dele det med jer *S*

Hvor var det godt at høre! Hårdt arbejde betaler sig  

for at det fortsætter...

Anmeld

11. august 2012

MorDk

Laulund87 skriver:

Hun har også altid haft brug for tryghed på alle måder, så tænkte hun havde brug for tremmesengen det længere.. Tror det er det bedste vi har gjort for der har intet været overhovedet og hun er pavestolt af den seng. Alle gæster skal se den og hun glemmer hun har vist den, så mange har set den en del gange

Nej det er nok rigtig nok... MEN nu valgte vi at gøre det sådan... og selvfølgelig kan man komme i tvivl. MEN tror at det vil være en kamp for nogle ligegyldigt om man gør det når de er 2 år eller 3 år... eller.... For... det er jo noget nyt!

Anmeld

11. august 2012

132319

Laulund87 skriver:

Min søn var også 2½ og det var ligeledes et helvede og jeg fortrød at jeg ikke ventede 

Min datter skriger mindst 10 min hver aften (efter utallige sange, nussen osv.) og da hun er et lille nips, kunne jeg godt finde på at vente til hun er 3½-4 år. Til den tid forstår hun det langt bedre.

Jeg har aldrig forstået hvorfor folk har så travlt med at få dem i juniorseng.

Anmeld

11. august 2012

Laulund87

MorDk skriver:

Nej det er nok rigtig nok... MEN nu valgte vi at gøre det sådan... og selvfølgelig kan man komme i tvivl. MEN tror at det vil være en kamp for nogle ligegyldigt om man gør det når de er 2 år eller 3 år... eller.... For... det er jo noget nyt!

Det ved jeg godt, det var også bare et svar til 132319.

Siger ikke I gør det forkert, fortæller bare vi gjorde det modsat og hvad vi fik ud af det

Anmeld

11. august 2012

Laulund87

132319 skriver:

Min søn var også 2½ og det var ligeledes et helvede og jeg fortrød at jeg ikke ventede 

Min datter skriger mindst 10 min hver aften (efter utallige sange, nussen osv.) og da hun er et lille nips, kunne jeg godt finde på at vente til hun er 3½-4 år. Til den tid forstår hun det langt bedre.

Puha Sikke en madamme du har

Jeg turde næsten ikke tage skridtet, men heldigvis var det det helt rigtige tidspunkt

Anmeld

11. august 2012

MorDk

132319 skriver:

Nu er det et valg vi har taget efter megen snak frem tilbage. Vi har ikke travlt... men sys det var den bedste løsning nu hvor han bliver storebror snart! Selvfølgelig npr man går igang med noget nyt og krævende så tænker man om man skulle have ventet. MEN hvorfor? Han tager jo ikke skade? Han reagerer på det nye... (selvfølgelig) Men han sover HELE natten igennem hvilket han IKKE gjorde før. Så sys ikke vi "piner" ham. Vi gør jo det som vi synes er bedst for vores barn og for os...

Vi kunne godt have valgt at anskaffe os en tremmeseng til... MEN nej... kan ikke se hvorfor. Ligsom at jeg heller ikke vil anskaffe en tvillingevogn... for Bassen kan altså godt gå på sine ben. Har købt en paraplyklapvogn til når vi skal på længere ture... så kan han også få en lur hvis han trænger. Sådan har vi valgt det... MEN gu er det svært og hårdt!

Anmeld

11. august 2012

132319

MorDk skriver:

Nu er det et valg vi har taget efter megen snak frem tilbage. Vi har ikke travlt... men sys det var den bedste løsning nu hvor han bliver storebror snart! Selvfølgelig npr man går igang med noget nyt og krævende så tænker man om man skulle have ventet. MEN hvorfor? Han tager jo ikke skade? Han reagerer på det nye... (selvfølgelig) Men han sover HELE natten igennem hvilket han IKKE gjorde før. Så sys ikke vi "piner" ham. Vi gør jo det som vi synes er bedst for vores barn og for os...

Vi kunne godt have valgt at anskaffe os en tremmeseng til... MEN nej... kan ikke se hvorfor. Ligsom at jeg heller ikke vil anskaffe en tvillingevogn... for Bassen kan altså godt gå på sine ben. Har købt en paraplyklapvogn til når vi skal på længere ture... så kan han også få en lur hvis han trænger. Sådan har vi valgt det... MEN gu er det svært og hårdt!

Hver sin mening, jeg er ikke enig hverken omkring det ene eller det andet.

Anmeld

11. august 2012

132319

Laulund87 skriver:

Puha Sikke en madamme du har

Jeg turde næsten ikke tage skridtet, men heldigvis var det det helt rigtige tidspunkt

Haha, det er småting. Hun er virkelig hys 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.