sove i rum med BEGGE børn??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. august 2012

Vidunderligeunger

LR85 skriver:

Jeg ville nok sige a det kom an på hvor lang tid set drejer sig om. Er

det flere dage/uger ville jeg nok tænke lidt over det. 

Er det 2-3-4 dage synes jeg bestemt i skal nyde det sammen

det er alt mellem 14 dage og 4 uger han er væk lige pt.. men det kan hurtigt ændre sig til at være mindre.. eller mere..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2012

MosterA

Vidunderligeunger skriver:

det havde jeg også overvejet. men så er jeg jo alene i ret mange uger 

Det lyder lidt, på denne kommentar, som om det er dig der har brug for nogle at sove med??

Hvis det er det der er tilfældet ville jeg bestemt ikke flytte rundt på dem for at de så kan flytte ud igen, når far kommer hjem, fordi så er du ikke så alene mere.

Anmeld

3. august 2012

Kløver

de skal ikke være i min seng, men deres egne senge i vores værelse.. 

Jeg tænker også at det bliver svært med evt. afvænning.. Selv kom jeg først ud af mine forældres seng da jeg var 12 1/2 fordi de havde kobberbryllup og der skulle så synges for dem, mens jeg også var derinde.. DET blev for pinligt

Hm.. jeg KUNNE jo godt rykke dem ind på samme værelse, men han vågner stadigvæk kl. 5 og skal ha flaske, for at sove videre..

Det vil stadig kræve tilvænning og måske at du har sovet så længe ved dine forældre har haft påvirkning. Den mindste kan måske godt vente, så evt have gjort det hyggeligt, og når tid kommer, ved ik hvor gammel den store var, men så kan de jo sove på samme værelse, evt ved hjælp af halvhøj seng med hule, eller høj seng med tremmesengen under

Anmeld

3. august 2012

Vidunderligeunger

MosterA skriver:

Det lyder lidt, på denne kommentar, som om det er dig der har brug for nogle at sove med??

Hvis det er det der er tilfældet ville jeg bestemt ikke flytte rundt på dem for at de så kan flytte ud igen, når far kommer hjem, fordi så er du ikke så alene mere.

kan godt se det appelerer lidt til den tanke, men jeg kan sagtens sove selv Jeg tænker bare at hvis de to alligevel skal sove sammen, kan de jo lige så godt sove inde hos mig

Når far kommer hjem bliver de naturligvis ikke rykket tilbage på værelset.. det er ikke meningen.. De skal selvfølgelig så sove hos mig (os) i fremtiden.. Måske ind og sove hos dem selv når de når skolealderen eller hvis vi på et tidspunkt føler at det er ved at være tid for dem.. Jeg kan bare mærke at den store ligesom trænger lidt mere til mig..

Anmeld

3. august 2012

Vidunderligeunger

Maja84 skriver:

Det vil stadig kræve tilvænning og måske at du har sovet så længe ved dine forældre har haft påvirkning. Den mindste kan måske godt vente, så evt have gjort det hyggeligt, og når tid kommer, ved ik hvor gammel den store var, men så kan de jo sove på samme værelse, evt ved hjælp af halvhøj seng med hule, eller høj seng med tremmesengen under

det har det helt sikkert.. men jeg faldt jo også en vis tryghed i det og det kan man vel ikke give for meget af?

Den store er 2 år og to måneder og stadig i tremmeseng.. og det skal hun være til hun smider bleen tænker jeg.. 

Anmeld

3. august 2012

MosterA

kan godt se det appelerer lidt til den tanke, men jeg kan sagtens sove selv Jeg tænker bare at hvis de to alligevel skal sove sammen, kan de jo lige så godt sove inde hos mig

Når far kommer hjem bliver de naturligvis ikke rykket tilbage på værelset.. det er ikke meningen.. De skal selvfølgelig så sove hos mig (os) i fremtiden.. Måske ind og sove hos dem selv når de når skolealderen eller hvis vi på et tidspunkt føler at det er ved at være tid for dem.. Jeg kan bare mærke at den store ligesom trænger lidt mere til mig..

Hvis du kan mærke på din datter at hun har ekstra brug for dig kan det sagtens være at det kunne være godt for hende at komme ind og sove ved jer, det er jo svært for mig at sige da jeg hverken kender din datter eller dig. Det kan jo også være det kun er for en periode at hun har brug for det.

Og det med hvornår de skal ind på eget værelse er jo en temperaments sag  og der tror jeg ikke vi har samme temperament 

Anmeld

3. august 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Begge mine børn sover i min seng om natten.

Den store har sit eget værelse med tilhørende seng, men hun føler sig udenfor, når lillebror og jeg ligger i soveværelset.

De kommer i seng samtidigt, så at putte for mig er ikke mere besværligt af, at de ligger sammen

Anmeld

3. august 2012

kristinaS

de skal ikke være i min seng, men deres egne senge i vores værelse.. 

Jeg tænker også at det bliver svært med evt. afvænning.. Selv kom jeg først ud af mine forældres seng da jeg var 12 1/2 fordi de havde kobberbryllup og der skulle så synges for dem, mens jeg også var derinde.. DET blev for pinligt

Hm.. jeg KUNNE jo godt rykke dem ind på samme værelse, men han vågner stadigvæk kl. 5 og skal ha flaske, for at sove videre..

Ha ha griner ex. Fra din egen barndom, tror vist min var noget lignende . Havde jeg egentlig helt glemt.... Og sorry det var egentlig ikke svar på dit spm...

Anmeld

3. august 2012

LR85

det er alt mellem 14 dage og 4 uger han er væk lige pt.. men det kan hurtigt ændre sig til at være mindre.. eller mere..

Jeg synes det lyder hyggeligt og dejligt a sove sammen, men når det drejer sig om længere tid end 'miniferie' ville jeg nok lade være. 

Tror du ikke det bider jer selv i halen bagefter? 

Og tror du ikke hun vil føle sig endnu mere alene, hvis hun efter 2 måneders hygge, bliver flyttet tilbage alene på sit værelse igen? 

Jeg ville gøre min søn en bjørnetjeneste hvis jeg gjorde det, men det er jo forskelligt fra barn til barn

Anmeld

3. august 2012

Vidunderligeunger

LR85 skriver:

Jeg synes det lyder hyggeligt og dejligt a sove sammen, men når det drejer sig om længere tid end 'miniferie' ville jeg nok lade være. 

Tror du ikke det bider jer selv i halen bagefter? 

Og tror du ikke hun vil føle sig endnu mere alene, hvis hun efter 2 måneders hygge, bliver flyttet tilbage alene på sit værelse igen? 

Jeg ville gøre min søn en bjørnetjeneste hvis jeg gjorde det, men det er jo forskelligt fra barn til barn

men jeg ville heller ikke fytte hende om 2 mdr, men måske om et års tid, eller når lillebror sover igennem og de to kan sove på samme værelse.. 
Men jo jeg tænker da tanken at det måske ville gøre ondt værre, at flytte hende nu og så tilbage senere.. selvom jeg tror det vil hjælpe at lillebror flytter med til sin tid  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.