sove i rum med BEGGE børn??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.189 visninger
41 svar
0 synes godt om
3. august 2012

Vidunderligeunger

Hej derude..

Jeg har spekuleret over noget siden vi er kommet hjem fra sommerhustur..

Da vi var i sommerhus kom Emil (4 mdr) i seng kl. 18.30. Alberte (2 år og 2 mdr) kom i seng kl. 19.30/20.00 og det gik super fint, at de sov sammen..
Senere på aftenen gik min kæreste og jeg i seng, ligesom vi altid i hverdagene går i seng samtidig. og det var så skønt! At ligge der i dobbeltsengen med begge børn sovende i hver deres  seng lige ved siden af.. 
Lige pt er jeg meget alene med dem og jeg kan mærke på den store at hun føler sig en smule forladt derinde på det store værelse. Emil sover i min seng/vuggen alt efter hvad jeg lige føler for. 
Så jeg har tænkt på at rykke hendes seng ind til mig. Putte ham som jeg plejer kl. 18.30, så putte hende kl. 20 ca og så går jeg selv i seng mellen 22 0g midnat.. Så kan vi lægge der alle sammen
Men er det en dårlig ide?
Det er desuden meningen at de to skal dele værelse, hvis de kan, da jeg gerne vil have det ekstra værelse som kontor i forbindelse med min uddannelse. Der KAN godt stå en tremmeseng derinde, men det bliver ikke et decideret børneværelse.. Så jeg regner med de skal sove sammen.
Bliver det umuligt at flytte dem ind på deres eget værelse senere, hvis f.eks farmand kommer hjem  længere tid? Eller skal jeg bare lade hende sove på sit eget værelse som nu?

mvh Mitzie som kunne have dem begge oppe i sengen resten af deres liv hihi

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2012

Drømme

Jeg kan ikke svare dig på om det bliver et problem senere, men føler du for det, så synes jeg du skal have dem begge tæt på

Vi er jo et flokdyr og det skaber da tryghed for jer at have hinanden tæt på

Jeg regner med vores datter kommer til at sove inde hos os til hun i hvert fald er 1 1/2- 2 år, muligvis længere tid. Tror det er vigtigt med en tryg 'start' på livet

Anmeld

3. august 2012

Troldemommi

Ja kald mig bare en hyggemor, men hvis det giver jer alle en god søvn så ville jeg ikke tvivle et sekund på at gøre det, Det må da være skønt at ligge og sove omringet af sine guldklumper :-)

Monica

Anmeld

3. august 2012

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Jeg kan heller ikke se noget problem i det så vil bare sige GO FOR IT

Anmeld

3. august 2012

Vidunderligeunger

jeg gør det! Så må manden indfinde sig

Anmeld

3. august 2012

Drømme

Vidunderligeunger skriver:

jeg gør det! Så må manden indfinde sig

Anmeld

3. august 2012

Vidunderligeunger

- skriver:

Du skal ikke rykke dem i soveværelset for at rykke dem ud igen hvis far pludselig er hjemme længe.

det er en beslutning for at endten gør vi det og ellers ikke.

Hva med at få rykket den bette ind til hende med det samme i stedet?

det havde jeg også overvejet. men så er jeg jo alene i ret mange uger 

Anmeld

3. august 2012

Kløver

Hvis både dig og manden kan få god søvn og alle har det fint, Så hvorfor ikke. Det eneste man skal tænke på er at det i det lange løb, måske kan blive hårdt at have 2 store børn i sengen, og afvænning til den tid. Samtidig er der jo også intimiteten mellem jer som par man ikke må hjemme

Nu er jeg nok af en anden støbning, og ville nok i stedet gøre noget for at værelset bliver hyggeligt, måske noget rumdeler, og nogle år, bruge køjeseng til børnene

Men i skal jo sammen finde hvad der er bedst for jer og gøre det

Anmeld

3. august 2012

LR85

Jeg ville nok sige a det kom an på hvor lang tid set drejer sig om. Er

det flere dage/uger ville jeg nok tænke lidt over det. 

Er det 2-3-4 dage synes jeg bestemt i skal nyde det sammen

Anmeld

3. august 2012

Vidunderligeunger

Maja84 skriver:

Hvis både dig og manden kan få god søvn og alle har det fint, Så hvorfor ikke. Det eneste man skal tænke på er at det i det lange løb, måske kan blive hårdt at have 2 store børn i sengen, og afvænning til den tid. Samtidig er der jo også intimiteten mellem jer som par man ikke må hjemme

Nu er jeg nok af en anden støbning, og ville nok i stedet gøre noget for at værelset bliver hyggeligt, måske noget rumdeler, og nogle år, bruge køjeseng til børnene

Men i skal jo sammen finde hvad der er bedst for jer og gøre det

de skal ikke være i min seng, men deres egne senge i vores værelse.. 

Jeg tænker også at det bliver svært med evt. afvænning.. Selv kom jeg først ud af mine forældres seng da jeg var 12 1/2 fordi de havde kobberbryllup og der skulle så synges for dem, mens jeg også var derinde.. DET blev for pinligt

Hm.. jeg KUNNE jo godt rykke dem ind på samme værelse, men han vågner stadigvæk kl. 5 og skal ha flaske, for at sove videre..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.