Kagen fra i går - opskrift

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. maj 2009

Louise mortil4

MariaE skriver:

Hvad gjorde jeg galt???
DEt med at piske til den skummer fatter jeg hat af...synes ikke det skummende ret meget og jeg piskede da der ud af.
I øvrigt faldt den sammen på midten og blev bare rigtig klam og snasket der...HJÆLP!

også her, tror man skal piske skummet meget længe, ellers ved jeg sgu ikke lige hva jeg gjorde galt, måske smørret var for varmt endnu??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2009

linemus

Hm, det ved jeg sørme ikke, hvad I har gjort galt. Sukker og æg har jeg pisket (med elpisker) til det var godt tykt som æggesnaps. Altså jeg fattede heller ikke det med skummende, for det blev det ikke, men tykt og lækkert, så virkede det fint.

Klam og snasket? Måske har den ikke fået nok i ovnen?

Forresten, så har jeg begge gange glemt, at ovnen kun skulle stå på 165 grader, så jeg er startet med at varme ovnen op på 200 grader, mens jeg har lavet kagen, og så skruet ned, da kagen skulle i ovnen, hvor jeg opdager det med graderne. Det kan da være derfor...??

Anmeld

19. maj 2009

Muffinmus

måske...vil da i hvert fald give den gas igen en gang, for den er sgu for lækker
Men hvor længe pisker du ca??? tror måske også den skulle have lidt mere. så vil prøve lige som dig at skruge den op på 200 og så ned igen.

Anmeld

20. maj 2009

ivfmarie

Og så er der lige lidt flere tæsk til jer!!!

Anmeld

20. maj 2009

linemus

MariaE skriver:

måske...vil da i hvert fald give den gas igen en gang, for den er sgu for lækker
Men hvor længe pisker du ca??? tror måske også den skulle have lidt mere. så vil prøve lige som dig at skruge den op på 200 og så ned igen.

Altså jeg pisker da et stykke tid, men har ikke den helt store tålmodighed. Tror bare jeg pisker til det har den der tykke æggesnaps/røræg lækre tykkelse 

Ja, det må være en ommer, Maria.

Anmeld

21. maj 2009

ka li ja

ja jeg forsøgte så i dag. og den smattede også i midten..
det jeg tror jeg gjorde galt var at bruge marg. i stedet for smør...

men den endte med at blive ok. i hvert fald fino til at jeg kan spise den
den fik en time i ovnen

Anmeld

21. maj 2009

Muffinmus

ka li ja skriver:

ja jeg forsøgte så i dag. og den smattede også i midten..
det jeg tror jeg gjorde galt var at bruge marg. i stedet for smør...

men den endte med at blive ok. i hvert fald fino til at jeg kan spise den
den fik en time i ovnen

næ, for jeg brugte smør og den klaskede jo også i midten..så tror altså bare det er os der er nogle tumper

Anmeld

21. maj 2009

linemus

Det er godt nok mærkeligt. Jeg tror så godt nok, at vores ovn varmer mere end normalt, for ofte skal maden ikke have så lang tid, som der står i opskrifterne. Så måske vil det hjælpe at skrue op for temperaturen. I må prøve igen 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.