Kagen fra i går - opskrift

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.646 visninger
17 svar
0 synes godt om
11. maj 2009

linemus

Whities med 3 slags chokolade

(modstykket til brownies)

Til 1 stor bradepande = ca 30 stk.

400 g smør
200 g god mørk chokolade
200 g god flødechokolade
50 g god hvid chokolade
kornene af 1 vaniljestang (el. 1 tsk. vanillesukker)
9 æg
650 g rørsukker
265 g hvedemel
1,5 tsk bagepulver

evt. 2-300 g grofthakkede nødder
evt. chokolade til pynt

Smelt smørret, og stil det til side til afkøling. Hak chokoladen meget groft. Flæk vaniljestangen og skrab kornene ud. Pisk æg, sukker og vanilje, til det er skummende. Sigt mel og bagepulver i dejen, og vend det i sammen med smørret og chokoladen. Fordel dejen i en bradepande beklædt med bagepapir.
Bag kagen ved 165 grader varmluft i ca. 30 minutter, til den er gylden (stik i kagen med en kødnål eller strikkepind, for at se om den er færdig). Skær kagen i passende stykker, mens den er varm. Pynt med smeltet chokolade i tilfældige striber/mønstre.

Tyvstjålet fra bogen: "Suveræne Succeser - greatest hits med ekstranumre".

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2009

Muffinmus

Tak den skal helt sikkert laves, men nøj den er fedende!!!!

Anmeld

11. maj 2009

Kaufie

Puuuha, den lyder god og vanedannende......

Må prøve....... Men først når....... ja....hmmmm må finde en lejlighed til at lave den - hurtigt.....

Savle....

Anmeld

11. maj 2009

Nadi

Den var bare så GOD!!! Og jeg sidder og bruger min hjerne på MAX for at finde en andledning (læs: undskyldning) for at bage den

MUMS MUMS MUMS, jeg føler jeg tager 5kg på bare ved at tænke på den!

Anmeld

11. maj 2009

Sweet1978

Den lyder lækker har lige kopieret den selv om jeg ikke var med, håber at joine næste gang flokken samles.

Anmeld

11. maj 2009

linemus

Kaufie skriver:

Puuuha, den lyder god og vanedannende......

Må prøve....... Men først når....... ja....hmmmm må finde en lejlighed til at lave den - hurtigt.....

Savle....

Du kan invitere mig på besøg - det må være anledning nok 

Anmeld

12. maj 2009

Louise mortil4

mums den skal het sikkert snart laves igen så manden kan prøve at smage den også.

Anmeld

18. maj 2009

fam.4xc

linemus skriver:

Whities med 3 slags chokolade

(modstykket til brownies)

Til 1 stor bradepande = ca 30 stk.

400 g smør
200 g god mørk chokolade
200 g god flødechokolade
50 g god hvid chokolade
kornene af 1 vaniljestang (el. 1 tsk. vanillesukker)
9 æg
650 g rørsukker
265 g hvedemel
1,5 tsk bagepulver

evt. 2-300 g grofthakkede nødder
evt. chokolade til pynt

Smelt smørret, og stil det til side til afkøling. Hak chokoladen meget groft. Flæk vaniljestangen og skrab kornene ud. Pisk æg, sukker og vanilje, til det er skummende. Sigt mel og bagepulver i dejen, og vend det i sammen med smørret og chokoladen. Fordel dejen i en bradepande beklædt med bagepapir.
Bag kagen ved 165 grader varmluft i ca. 30 minutter, til den er gylden (stik i kagen med en kødnål eller strikkepind, for at se om den er færdig). Skær kagen i passende stykker, mens den er varm. Pynt med smeltet chokolade i tilfældige striber/mønstre.

Tyvstjålet fra bogen: "Suveræne Succeser - greatest hits med ekstranumre".

Det da den de skal ha - sammen med frisk frugt og den nye kirsebær dream is - TAK  

Anmeld

18. maj 2009

Nadi

linemus skriver:

Du kan invitere mig på besøg - det må være anledning nok 

Ellers skal jeg prøve at lave den når jeg er færdig oppe på afdelingen, så kan jeg lave en lille mundsmag så kan du komme ned og smage

Anmeld

19. maj 2009

Muffinmus

Hvad gjorde jeg galt???
DEt med at piske til den skummer fatter jeg hat af...synes ikke det skummende ret meget og jeg piskede da der ud af.
I øvrigt faldt den sammen på midten og blev bare rigtig klam og snasket der...HJÆLP!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.