Stråling fra babyalarmer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. august 2012

LaLu

Jeg tillader mig lige at kommentere her på debatten.

Jeg har selv brugt babyalarmer til mine børn (og fået to sæt ødelagt fordi jeg placerede babyenheden ovenpå dynen med det resultat at barnet sparkede den ned på jorden).

Jeg VILLE ikke tage chancer med strålingen for nu vidste jeg at det var en lille risiko. Så det kunne og ville jeg ikke sidde overhørigt.

Af samme årsag begyndte jeg at udvikle min eget design til en taske og satte den i produktion for at hjælpe andre forældre med samme problemstilling. Kig gerne forbi min hjemmeside www.bedbugz.dk.

Vi har alle hver vores erfaringer, og vi prioriterer selv vigtigheden af alle de informationer vi får.

Nogle informationer kan man sidde overhørigt, andre ikke. Det må være op til hver enkelt af os

Venlige hilsner fra

Betina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2012

anmasang

Hej...  Jeg synes at det er extremt hårdt at vi i Danmark er så langt tilbage i bevistheden om at mobil master konstant trodløst net, Baby alarmer, mobiler, I Pat`s, mikrobølgeovne osv er meget sundheds skadeligt. Det er desvære ikke rigtigt at der ikke er nogle beviser som viser at det ikke er skadeligt! Tvært imod der er bunkevis!

Hvis vi kigger på Rusland så I Frankrig er mobiltelefoner forbudt i  grundskolen pga. strålingen og de fraråder børn under 16år om at snakke i mobil telefon. Og i Rusland fraråder myndighederne at  gravide og børn bruger mobiltelefoner. Rusland fjerner også mobil master væk fra skolerne.

I 2011 kategoriserede WHO  (Verdens sundheds organisationen) trådløs stråling som muligt  kræftfremkaldende. 

Jeg synes at det er en skandale at vi intet stiller op her i Danmark!Men tværtigmod vil sætte flere mobil master op og giver vores børn Ipat`s i skolerne og har trodløst net. Derfor er det vigtigt at vi begynder at snakke med hinanden om det om er det her ansvarligt det der er ved at ske!.

Hvis i gerne vil beskytte jer, så er der en dansk hjemmeside hvor man kan købe mobil poser til jeres børn og jer selv. Vi skal huske på at telefonen giver stadig stråling så længe den er tændt. derfor er det rigtig godt at have en pose som beskytter 99% for stråling. Man kan også snakke i den. Jeg har selv en og jeg er rigtig glad for den og jeg kan mærke at jeg får ikke ondt i hovedet eller varm om øret når jeg snakker med mobil posen på.

http://e-safewear.dk/

Mvh Annemarie

Anmeld

3. oktober 2012

Skouboe

Jeg synes iøvrigt at det er tankevækkende at det er en DECT alarm der har vundet 

Anmeld

26. november 2013

lonni1967

Jeg har meget respekt for den stråling, som kommer fra diverse babyalarmer. Dog er jeg af den opfattelse, at mange af de "nye" babyalarmer kun har minimal stråling. 

Jeg har lige siddet og surfet rundt på nettet for at lede efter babyalarmer, og der findes faktisk rigtig mange forskellige. Blandt andet på Babytorvet babyalarmer og Babysverden babyalarmer finder man et stort udvalg, så hvilken skal man vælge?

Anmeld

20. februar 2014

Michaelsen

Hej til alle

Alle trådløse babyalarmer vil ganske vist altid udsende en vis form for stråling. Ligegyldigt om de anvender bluetooth teknologi, som de nye smarte babyalarmer fra eksempelvis nabby eller om de benytter en ældre teknologi.

Mængden af stråling bliver hele tiden lavere - heldigvis, men såfremt noget skal være trådløst vil der altid opstå denne stråling.

Derimod vil et kablet system ikke udsende stråling. Hos babykald.dk sælger de fast-installerede babyalarmsystemer, som ikke udsender nogen form for stråling. Deres babyalarmer er dog tilegnet vuggestuer og børneinstitutioner, men det er da værd at nævne for den institution, som jeres barn er tilmeldt.

Såfremt der benyttes trådløse babyalarmer på institutioner skal de ofte være kraftigere og udsender derfor mere stråling og mange børn vil være påvirkede af denne stråling samtidig.

Men med babyalarmsystem dc2013 fra babykald.dk vil ingen af børnene blive udsat for nogen former for stråling.

Se selv mere på:  www.babykald.dk

Anmeld

20. februar 2014

Kløver

Hvilken alarm er så bedst, hvis man nu både skal høre baby græde, og anbringe alarmen væk fra barnet, tænkte feks at man kunne bruge bug posen og hænge alarmen på styret af vognen.

Anmeld

20. februar 2014

charlottekri

Herregud, i dag kan man nærmest dø af at trække vejret, skal man så også holde op med det??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.