Stråling fra babyalarmer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. august 2012

MorDk

Skouboe skriver:

Jeg har arbejdet med trådløs teknologi i en årrække og det er faktisk ikke en ubetydelig stråling der kommer fra en babyalarm, specielt de billige (der er ikke brugt penge på at afskærme og minimere strålingen) og walkie-talkies som der også er en del der bruger som babyalarm.

Samtidig er alle undersøgelser vedr. mobilstråling udført på voksne og ikke små hjerner under udvikling, og det kan betyde en væsentlig forskel.

Der er ingen grund til at male fanden på vægen, men jeg har personligt valgt at være på den sikre side og købe en babyalarm hvor man har tænkt over strålingen (Super-Nova) og samtidigt lagt den i fodenden af barnevognen.

Super Nova er den vi har...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2012

Dustmuz

Skouboe skriver:

Jeg har arbejdet med trådløs teknologi i en årrække og det er faktisk ikke en ubetydelig stråling der kommer fra en babyalarm, specielt de billige (der er ikke brugt penge på at afskærme og minimere strålingen) og walkie-talkies som der også er en del der bruger som babyalarm.

Samtidig er alle undersøgelser vedr. mobilstråling udført på voksne og ikke små hjerner under udvikling, og det kan betyde en væsentlig forskel.

Der er ingen grund til at male fanden på vægen, men jeg har personligt valgt at være på den sikre side og købe en babyalarm hvor man har tænkt over strålingen (Super-Nova) og samtidigt lagt den i fodenden af barnevognen.

nu har jeg aldrig prøvet og skille en baby alarm ad (må jeg lige jeg tager prøve) og måle strålingen på disse..

jeg tager udgangspunkt i de offentlige udgivet resultater der er, og så den viden jeg har omkring dette (dog ikke den største, da jeg ikke er uddannet, men selvlært)

men der skal da alligevel en del stråling til, før end at der bliver "synlige" skader.

Anmeld

3. august 2012

Skouboe

Dustmuz skriver:

nu har jeg aldrig prøvet og skille en baby alarm ad (må jeg lige jeg tager prøve) og måle strålingen på disse..

jeg tager udgangspunkt i de offentlige udgivet resultater der er, og så den viden jeg har omkring dette (dog ikke den største, da jeg ikke er uddannet, men selvlært)

men der skal da alligevel en del stråling til, før end at der bliver "synlige" skader.

Jeg er helt enig i at der skal en del til, og der er heller ingen grund til at være hysterisk, men  der er på den anden side ingen grund til at tage for mange chancer, når det er så nemt at undgå

Anmeld

3. august 2012

MortilElias2010

Dustmuz skriver:

Det har du ganske ret i..
Men det er så åndsvagt nemt at tage livet af en kvinde, som lige har fået barn..

min erfaring med kvinder der har fået børn er

ingen sukker, men masser af frugt (hmm.. har i tænkt over frugtsukker??)

de er pylrede som bare pokker..
HERREGUD, et barn skal da ud og opleve verdenen, og VIL under alle omstændigheder få knubs og sår.. Det gør jer ikke til dårlige mødre at ungen får et par blå mærker..

De 2 ting, har jeg SÅ tit set hos kvinder specielt..
vi gutter, tager tingene mere roligt..
slår ungen sig, skal han/hun da trøstes, og så skal de da have lov til at lege videre..
ingen grund til at tage på hospitalet, medmindre der er åbne sår, eller mistanke om noget alvorligt.. hehe

Tilbage til de der baby alarmer..
forstår ikke altid de der forskere, for spørger du A-B-C, så siger de 1.
Spørger du D-E-F så siger de 2
og spørger du G-H-I-J så kan de ikke tage stilling, da de ikke har forstand på noget som helst (de er nemlig politikere)

men ved der er lavet undersøgelser omkring de bølgelængder en mobil arbejder på..
Da var A's konklusion at børns hjerne fungerede på samme bølgelængde som mobilen..

men hvis en Baby alarm og en mobil bruger de samme frekvensbånd til at sende signaler på..
hvor kan man så ikke ringe op eller modtage opkald på sin baby alarm (det må jeg have opfundet, en baby alarm mobil)

Citat: ..." vi gutter, tager tingene mere roligt.. slår ungen sig, skal han/hun da trøstes, og så skal de da have lov til at lege videre.. ingen grund til at tage på hospitalet, medmindre der er åbne sår, eller mistanke om noget alvorligt.. hehe"

HELT sikkert!

Så bør du møde min mand  Det kunne godt modbevise din påstand.

Anmeld

3. august 2012

Dustmuz

MortilElias2010 skriver:

Citat: ..." vi gutter, tager tingene mere roligt.. slår ungen sig, skal han/hun da trøstes, og så skal de da have lov til at lege videre.. ingen grund til at tage på hospitalet, medmindre der er åbne sår, eller mistanke om noget alvorligt.. hehe"

HELT sikkert!

Så bør du møde min mand  Det kunne godt modbevise din påstand.

haha.. der er altid een som falder udenfor gruppen hehe..

Anmeld

3. august 2012

Dustmuz

Skouboe skriver:

Jeg er helt enig i at der skal en del til, og der er heller ingen grund til at være hysterisk, men  der er på den anden side ingen grund til at tage for mange chancer, når det er så nemt at undgå

Du har skam ganske ret i at det er nemt at undgå..
siger heller ikke man ikke skal, men spørger bare hvorfor man skal bekymre sig

men som jeg skrev i et andet indlæg..
Det er op til den enkelte person og træffe valget

Anmeld

3. august 2012

MortilElias2010

Dustmuz skriver:

haha.. der er altid een som falder udenfor gruppen hehe..

Ja, han er enestående

Anmeld

3. august 2012

Dustmuz

MortilElias2010 skriver:

Ja, han er enestående

hehe.. tror jeg gerne..

har før set fyre gå helt i spåner over småting..
gik selv i klasse med en som var homoseksuel.
og han havde det som han selv kaldte Patfobi..
han brød sig bare ikke om pigers bryster.
og så var der en i klassen som drillede ham lidt, og stilte sig bag ham, med patterne i nakken af ham..
har aldrig set en fuldvoksen mand, løbe skrigende bort som en pige

var færdig af grin over den episode

Så ja, der er altid fyre som falder udenfor grupperne

Anmeld

3. august 2012

MortilElias2010

Dustmuz skriver:

hehe.. tror jeg gerne..

har før set fyre gå helt i spåner over småting..
gik selv i klasse med en som var homoseksuel.
og han havde det som han selv kaldte Patfobi..
han brød sig bare ikke om pigers bryster.
og så var der en i klassen som drillede ham lidt, og stilte sig bag ham, med patterne i nakken af ham..
har aldrig set en fuldvoksen mand, løbe skrigende bort som en pige

var færdig af grin over den episode

Så ja, der er altid fyre som falder udenfor grupperne

Fantastisk!

Ja, hvorfor ikke patfobi, når man også kan være bange for blomster i vejkanten

Anmeld

3. august 2012

Tim30

Nu er indlægget ikke skrevet for at skræmme nogen, men mere for at oplyse den gruppe som ikke vidst noget om det. Afstemningen viser jo at det ikke er alle der har tænkt over at der kommer stråling fra babyalarmerne.

Det gode ved at vide der kommer stråling er jo at man så kan tag stilling til hvad man så vil gøre derfra, det kan man jo af gode grunde ikke hvis man ikke ved noget om den.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.