Acne i graviditeten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. august 2012

2babygirls

Anonym skriver:

Tak for rådene og for at du deler dine erfaringer.

Hvorfor skal man holde sig fra solen?

Hvis du trykker dine bumser heler huden op igen efter at have været ødelagt, og er derfor ny og lysere.
Derfor kan du få farveforskelle.
Jeg bruger helst en creme med uv15 i.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2012

Anonym trådstarter

Baby2påvej skriver:

Hvis du trykker dine bumser heler huden op igen efter at have været ødelagt, og er derfor ny og lysere.

Dt havde jeg slet ikke tænkt på.. Min læge har bare (i mine teenageår) sagt, at det var godt med sol, da man så tørrer bumserne ud.. 

Anmeld

3. august 2012

2babygirls

Anonym skriver:

Dt havde jeg slet ikke tænkt på.. Min læge har bare (i mine teenageår) sagt, at det var godt med sol, da man så tørrer bumserne ud.. 

Det er jo det samme som et år. De skal heller ikke have sol.
En bums er jo rød og derfor har det ikke samme farve som resten af huden og vil jo ikke kunne indhente samme kulør.

Anmeld

3. august 2012

Anonym trådstarter

Baby2påvej skriver:

Det er jo det samme som et år. De skal heller ikke have sol.
En bums er jo rød og derfor har det ikke samme farve som resten af huden og vil jo ikke kunne indhente samme kulør.

Det giver jo god mening, bare underligt, at min læge har sagt noget andet..

Anmeld

3. august 2012

Lullaby

Anonym skriver:

Hej piger, 

da jeg er meget nygravid og endnu ikke har fortalt det til venner og familie vælger jeg at være anonym.

Desværre har jeg (formodentlig pga. min graviditet) fået vildt meget acne på ryggen, brystet og i ansigtet, hvilket jeg døjede også meget i de tidlige teenageår (= når der er rod i mine hormoner)..  

Det hjælper ikke med sol og saltvand, ej heller rensemælk o.l. produkter og de cremer og piller (heriblandt p-piller) jeg brugte mod acne som teenager må jeg (selvfølgelig) ikke tage under graviditeten.. 

Er der nogen, der har gode råd til, hvordan jeg får det til at blive bedre/mindre da det virkelig generer mig og min selvtillid? Jeg kan jo ikke så godt bruge store mængder make up til at skjule de mange urenheder..

På forhånd tak! 

SOL! Jeg har været så slem som dig. Dog kun på ryggen. Men solen her hjalp mig. Jeg lagde mig derude og lod den bage på min ryg og vupti. Så blev der færre og færre og nu har jeg slet ingen. Især her om sommeren syntes jeg det var slemt, at jeg ikke kunne have en stropbluse på uden at man straks kunne se dem. Det bliver nemmere til vinter så jeg bare kan have kæmpe højhalsede bluser på

Anmeld

3. august 2012

Lullaby

Baby2påvej skriver:

Ikke hos mig. Jeg har haft mange og ingen af dem er blevet lysere..

Anmeld

3. august 2012

Anonym trådstarter

Lullaby skriver:

SOL! Jeg har været så slem som dig. Dog kun på ryggen. Men solen her hjalp mig. Jeg lagde mig derude og lod den bage på min ryg og vupti. Så blev der færre og færre og nu har jeg slet ingen. Især her om sommeren syntes jeg det var slemt, at jeg ikke kunne have en stropbluse på uden at man straks kunne se dem. Det bliver nemmere til vinter så jeg bare kan have kæmpe højhalsede bluser på

Har du fået farveforskelle pga. sol på urenhederne? Det siger Baby2påvej nemlig, at der er risiko for.. 

Anmeld

3. august 2012

Lullaby

Anonym skriver:

Har du fået farveforskelle pga. sol på urenhederne? Det siger Baby2påvej nemlig, at der er risiko for.. 

Nej. Jeg har ingen farveforskelle  Og ved du hvad. Jeg vil hellere have en smule små lysere pletter deromme end store klamme bumser. Bare min mening

Anmeld

3. august 2012

Anonym trådstarter

Lullaby skriver:

Nej. Jeg har ingen farveforskelle  Og ved du hvad. Jeg vil hellere have en smule små lysere pletter deromme end store klamme bumser. Bare min mening

Ja, om det er røde eller blege pletter er vist et fedt!

Anmeld

3. august 2012

2babygirls

Anonym skriver:

Det giver jo god mening, bare underligt, at min læge har sagt noget andet..

Har fået rådgivning på apoteket og ved matas

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.