Acne i graviditeten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.379 visninger
39 svar
0 synes godt om
31. juli 2012

Anonym trådstarter

Hej piger, 

da jeg er meget nygravid og endnu ikke har fortalt det til venner og familie vælger jeg at være anonym.

Desværre har jeg (formodentlig pga. min graviditet) fået vildt meget acne på ryggen, brystet og i ansigtet, hvilket jeg døjede også meget i de tidlige teenageår (= når der er rod i mine hormoner)..  

Det hjælper ikke med sol og saltvand, ej heller rensemælk o.l. produkter og de cremer og piller (heriblandt p-piller) jeg brugte mod acne som teenager må jeg (selvfølgelig) ikke tage under graviditeten.. 

Er der nogen, der har gode råd til, hvordan jeg får det til at blive bedre/mindre da det virkelig generer mig og min selvtillid? Jeg kan jo ikke så godt bruge store mængder make up til at skjule de mange urenheder..

På forhånd tak! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2012

twinny

Puhha jeg kan godt huske det. Der er rimelig delte meninger om det der basiron (om man må bruge det som gravid den milde) min læge sagde jeg ikke måtte.

Jeg brugte nilens jord også noget mineral pudder uden alt muligt skidt i.

Ellers har jeg ingen råd.

Anmeld

31. juli 2012

Anonym trådstarter

twinny skriver:

Puhha jeg kan godt huske det. Der er rimelig delte meninger om det der basiron (om man må bruge det som gravid den milde) min læge sagde jeg ikke måtte.

Jeg brugte nilens jord også noget mineral pudder uden alt muligt skidt i.

Ellers har jeg ingen råd.

Hvad er basiron, og hvorfor må man/må man ikke bruge det?

Jeg bruger også Nilens Jord/E.L.F., hvor der ikke er parfume eller parabener i.. Men har acne over hele ryggen (nok 50+ bumser konstant), og det er bare SÅ trælst.. Ville jo gerne kunne få det til at gå bare lidt væk..

De der behandlinger man kan få i skønhedsklinikker, må man få dem som gravid, eller er der for mange kemikalier i? 

Anmeld

31. juli 2012

twinny

Anonym skriver:

Hvad er basiron, og hvorfor må man/må man ikke bruge det?

Jeg bruger også Nilens Jord/E.L.F., hvor der ikke er parfume eller parabener i.. Men har acne over hele ryggen (nok 50+ bumser konstant), og det er bare SÅ trælst.. Ville jo gerne kunne få det til at gå bare lidt væk..

De der behandlinger man kan få i skønhedsklinikker, må man få dem som gravid, eller er der for mange kemikalier i? 

Det er noget bumse creme. Prøv at hør din læge om man må bruge det.

Jeg aner faktisk ikke om de bruger noget på skønhedsklinikkerne. du kan jo prøve at ringe til dem.

Anmeld

31. juli 2012

Anonym trådstarter

twinny skriver:

Det er noget bumse creme. Prøv at hør din læge om man må bruge det.

Jeg aner faktisk ikke om de bruger noget på skønhedsklinikkerne. du kan jo prøve at ringe til dem.

Ja, må lige prøve at forhøre mig.

Det er nemlig fordi jeg har et gavekort liggende, og nu er det mere kærkomment end nogensinde.. Så ville da være ærgeligt, hvis man ikke måtte

Tak for dit svar! 

Anmeld

31. juli 2012

twinny

Anonym skriver:

Ja, må lige prøve at forhøre mig.

Det er nemlig fordi jeg har et gavekort liggende, og nu er det mere kærkomment end nogensinde.. Så ville da være ærgeligt, hvis man ikke måtte

Tak for dit svar! 

Hehe. Ihh hvor jeg husker det og savner det bestemt ikke. Og når min kæreste skulle trykke de væreste av av...

Anmeld

31. juli 2012

Anonym trådstarter

twinny skriver:

Hehe. Ihh hvor jeg husker det og savner det bestemt ikke. Og når min kæreste skulle trykke de væreste av av...

Bumser er bare som magneter på min kæreste - han kan bare SLET ikke lade dem være.. Heller ikke selvom man siger NEJ!, så går der 3 sekunder og så er han der alligevel "det er bare liiiige denne ene, og den her, og den her".. 

Anmeld

31. juli 2012

twinny

Anonym skriver:

Bumser er bare som magneter på min kæreste - han kan bare SLET ikke lade dem være.. Heller ikke selvom man siger NEJ!, så går der 3 sekunder og så er han der alligevel "det er bare liiiige denne ene, og den her, og den her".. 

hehe. sådan var jeg også før jeg blev gravid... Men jeg stoppede hurtig, da jeg fandt ud af hvor ondt det gjorde

Men han blev også ved.

Anmeld

31. juli 2012

Anonym trådstarter

twinny skriver:

hehe. sådan var jeg også før jeg blev gravid... Men jeg stoppede hurtig, da jeg fandt ud af hvor ondt det gjorde

Men han blev også ved.

Haha, uuuuups  

Anmeld

31. juli 2012

twinny

Anonym skriver:

Haha, uuuuups  

hehe og før jeg blev gravid, syntes jeg bare han var en tøsedreng og sååå ondt gjorde det heller ikke. Men de ord tager jeg tilbage.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.