Attention: græsenker :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.431 visninger
15 svar
0 synes godt om
30. juli 2012

Vidunderligeunger

Jeg lavede denne tråd: 

https://www.baby.dk/debat/174869pi1/ordet-er-frit/naar-far-tager-paa-langfart---.aspx

For noget tid siden, hvor der var flere, som fortalte om deres situation, som græsenker.

Hvordan er det gået hos jer? Til jer andre som også er "alene" hvordan går det hos jer? Klarer I den alene, eller er I kede af at være det?
Hvordan har det været at være alene, hvis I tænker på hvordan I havde det med det i starten?

HER går det godt! Kæresten fik tilbudt fast hyre på den trawler der, så han er nu væk 2-3 uger/ture ad gangen og hjemme en uge/tur. Han var så lige hjemme i 7 timer idag, da der var noget som var gået i stykker.
Alberte på to har haft 14 dages ferie og har endnu en uge hjemme. Det har været en udfordring, og når klokken rammer 20.00 og begge børn sover sødt i deres senge er jeg TRÆT! som aldrig før. 
Det handler om planlægning, logistik og faste rytmer i dagligdagen herhjemme, for at det virker. Lillebror på 4 1/2 måned fik sig (heldigvis) lidt en rytme da han blev 4 mdr., så han skal bare sove når han er træt og ha mad når han er sulten så er han så nem så nem. 

Jeg kan godt mærke at den store kræver meget tid, så for det ikke skal gå ud over lillebror, prøver jeg at inddrage Alberte i de sanglege som jeg er begyndt at lave med Emil. Hun vil SÅ gerne være med til at putte, give mad(grød), synge, bade, skifte ble osv, så hun er med stort set hele tiden. Hun bruger meget sin egen lille dukke og gør meget hvad jeg gør med Emil, det er ret sødt

Ellers synes jeg faktisk bare det er dejligt at have dem så meget og så intenst. Vi RÅhygger dagen lang og har af og til nogle legeaftaler. Jeg kan endda mærke at jeg er liiiidt ked af hun skal tilbage i DP på mandag, så måske hun slet ik skal det, men nu må vi se

Glæder mig til at høre om JERES liv som græsenker 

tanker herfra en egentlig træt mor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2012

Vidunderligeunger

oooop med dig igen da..

Anmeld

30. juli 2012

Janni.

Nu er jeg godt nok ikke græsenke, og bliver det heller ikke da min kæreste er førtidspensionist.  

Men da jeg læste din historie, kom jeg faktisk til at tænke på min søster. Din beskrivelse af din hverdag, kunne næsten være skrevet af hende, ihvert fald set med mine øjne ude fra. 

Men mon ikke hun selv skriver et par ord i denne tråd. 

for græsenker! I gør det langt bedre end i tror. 

Anmeld

31. juli 2012

Koen.

Janni. skriver:

Nu er jeg godt nok ikke græsenke, og bliver det heller ikke da min kæreste er førtidspensionist.  

Men da jeg læste din historie, kom jeg faktisk til at tænke på min søster. Din beskrivelse af din hverdag, kunne næsten være skrevet af hende, ihvert fald set med mine øjne ude fra. 

kære søs

Men ja som min søster skriver er vores hverdage faktisk som jer, Liam er 11 uger nu og synes det går så godt med at have dem alene nu Nyder faktisk ferien hvor man ikke har skulle op og ud af døren for at alevere den store, bare ren hygge

Herhjemme handler det os bare om planlægning og rytme, rytme og rytme for så køre alt nemlig! Til tider er tingene da lidt presset, men det bliver bedre for hverdag

Dejligt at høre om andre græsenker!

Anmeld

31. juli 2012

Jibbe

Min mand er hjemme en måneds tid endnu, så har endnu ikke prøvet at gå hjemme med 2 børn alene. Det bliver spændende og jeg frygter det stadig lidt. Men det skal jo nok gå. Det plejer det. Jeg tror mest jeg frygter putningen om aftnen, da den aldrig bare har kørt på skinner med Frej. Men der går lige halvanden måned inden jeg rigtig forstår hvordan det bliver

Anmeld

31. juli 2012

Koen.

Jibbe skriver:

Min mand er hjemme en måneds tid endnu, så har endnu ikke prøvet at gå hjemme med 2 børn alene. Det bliver spændende og jeg frygter det stadig lidt. Men det skal jo nok gå. Det plejer det. Jeg tror mest jeg frygter putningen om aftnen, da den aldrig bare har kørt på skinner med Frej. Men der går lige halvanden måned inden jeg rigtig forstår hvordan det bliver

Herhjemme er det faktisk os putningen der er sværest, fordi det er en tid på dagen hvor de begge vil have mig, har endnu ikke fundet den gyldne metode men de fleste aftner køre det som regel

Anmeld

31. juli 2012

Jibbe

tanja. skriver:

Herhjemme er det faktisk os putningen der er sværest, fordi det er en tid på dagen hvor de begge vil have mig, har endnu ikke fundet den gyldne metode men de fleste aftner køre det som regel

Man er jo også selv træt på det tidspunkt og ens lunte er nok lidt kortere end normalt tænker jeg og det kan de jo mærke så tydeligt. Vi er godt nok i fuld gang med at lære Frej - igen- at falde i søvn selv så man bare kan putte ham ind. Og så må hans puttetid afhænge lidt af babys humør tænker jeg Men frygter bare at man står der alene med to storhylende unger

Anmeld

31. juli 2012

Vidunderligeunger

Janni. skriver:

she did  

Anmeld

31. juli 2012

Vidunderligeunger

tanja. skriver:

kære søs

Men ja som min søster skriver er vores hverdage faktisk som jer, Liam er 11 uger nu og synes det går så godt med at have dem alene nu Nyder faktisk ferien hvor man ikke har skulle op og ud af døren for at alevere den store, bare ren hygge

Herhjemme handler det os bare om planlægning og rytme, rytme og rytme for så køre alt nemlig! Til tider er tingene da lidt presset, men det bliver bedre for hverdag

Dejligt at høre om andre græsenker!

planlægning planlægning og planlægning! Uden tvivl.. 

Det med putningen kører faktisk ret okay herhjemme.. Hvis hun er træt før han er (evt. ved sen eftermiddagslur til ham) så kommer hun i seng kl. 19.30 hvor han så er med til at synge godnatsang o.l. Det elsker hun. Andre dage, hvor han er træt kl. 18.30 putter jeg ham med en flaske i vores seng, svøber ham og så sover han som en drøm 

Så kan hende og jeg spise når han er puttet og ellers bare hygge til jeg synes hun skal i seng. Hun kan godt være oppe til kl. 23 uden man kan mærke det på hendes humør, men hun vågner kl. 07.45 HVER morgen så hun skal senest i seng kl. 21 for at den efterfølgende dag skal være  hyggelig

Dejligt du også bare nyder det  

Anmeld

31. juli 2012

Vidunderligeunger

Jibbe skriver:

jeg synes også det var lidt angstprovokerende i starten, men det går meget bedre end man forventer + at man lærer at dårlig samvittighed ikke hjælper en dyt. Vilkårene er som de er og der er plusser og minusser ved det hele..

Det med putningen har jeg givet mit besyv til ovenfor

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.