Nu ved jeg ikke lige om jeg har misset noget i tråden, men må lige spørge, Hvad er det for en praktik du skal i? Er det fysisk belastende eller lignende?
Jeg blev selv sygemeldt i uge 19 og jeg var bestemt ikke tilfreds. Jeg havde ingen mulighed for at forberede mig på dette. Jeg var bare så uheldig at vandet gik allerede i uge 16 men blev opdaget (da lægerne endelig lyttede) i uge 19.
Jeg elsker mit job og havde bestemt ingen planer om at jeg skulle på barsel før jeg skulle føde. Jeg ville måske gå lidt ned i tid, når det blev tungt for kroppen, men sådan skulle det ikke være.
Jeg var sygemeldt sengeliggende i 3,5 måned før min lille datter blev født og det var det værste jeg nogensinde har prøvet.
Jeg kan bestemt følge dig når du reflekterer over hvordan dine omgivelser og bl.a. kolleger vil tænke. Jeg havde det præcis ligesådan. Man kan jo ikke "se" årsagen til at hverken du eller jeg skal sygemeldes men derfor betyder det ikke at årsagen er god nok.
Det tog mig lang tid før jeg affandt mig med situationen og indså at uanset hvad, så var det jeg gjorde jo for den lilles skyld. Det hjalp mig meget at se på tingene i det perspektiv.
Jeg håber at din praktik kommer til at forløbe uden problemer og skulle du blive sygemeldt, er du mere end velkommen til at skrive og jeg uddeler gerne eventuelle erfaringer.
Jeg kan desværre ikke hjælpe med SU delen da jeg selv fik fuld løn i forløbet. Men jeg har flere gode ideer til tidsfordriv der kan klares fra sofaen 
Anmeld