Erfaringer med sygemelding :((

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. august 2012

LilleChelle

Mariekiksen skriver:

Tusind tak for dit svar som har fået mig til at se mere positivt på det.

Jeg var på sygehuset og blive scannet i dag og baby var helt perfekt og er en lille dreng. 

Herefter var jeg til lægesamtale. Her kunne lægen fortælle mig, at det ikke skal være sådan og hun vil i samarbejde med hjertelægerne anbefale mig at starte op på min medicin igen..  Er ikke meget for det, men så undgår jeg måske al den banken og svimmelhed... Får så nok bare andre gener... 

Hun sagde, at jeg selvfølgelig ikke kunne arbejde når jeg har det sådan, men fik faktisk ikke spurgt mere ind til det, så planen er indtil videre jeg starter næste mandag og så må jeg bare tage en dag af gangen... Vil SÅ gerne, men lige nu kan jeg virkelig ikke se hvordan det skal gå godt... Lægen sagde ydermere, at hun vil kontakte hjerteafdelingen mhp. Jeg bliver undersøgt og kommer til samtale NU! Hvis ikk jeg har hørt noget inden 1 uge skal jeg ringe derud... igen... Krydser fingre for det sker hurtigt... Hun lyttede kort på mig og kunne sagtens høre en masse ekstraslag. Jeg fik lavet en masse blodprøver for at tjekke alle værdier er gode, men mente hun. Derudover kørt et ekg og tjekket mit stofskifte. De svar venter jeg så på...

Jeg har taget det til mig, med at lytte til min krop og kan jo mærke den har svært ved at følge med, eller hvertfald hjertet har, så må tage en dag af gangen...

Jeg syntes jeres inputs har gjort mig lidt mere positiv omkring en sygemelding og det at jeg bliver forsinket og min familie syntes mit helbred er vigtigst, så det rart de bakker op. Vi har talt om, at jeg tager et strikke eller hækle kursus hvis jeg ender med at skulle gå hjemme. 

Det lyder rigtig godt at der er kommet styr på det - Spørgsmålet er så bare om du har lyst til at starte i praktikken, og derved måske opleve det som et nederlag at skulle 'droppe' det efter kort tid. Men det er noget du skal gøre op med dig selv, og så snakke med din læge omkring en sygemelding. 

- Vi lever kun en gang - så vi er NØD til at tænke på os selv en ekstra gang. 

Lige et hint mht. strikke og hækle kurser - så findes der på Garnstudio SÅ mange videoer -  http://www.garnstudio.com/lang/dk/video.php  - Som jeg har haft rigtig meget glæde af da jeg begyndte at strikke for lidt tid siden - tidsfordriv - for jeg har nemlig aldrig strikket før. Men de er for dumrianner som mig + der er en masse opskrifter på alt fra sokker til bluser og bukser osv. For at kunne læse opskrifterne skal du bare google strikke forkortelser  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2012

Mariekiksen

LilleChelle skriver:

Det lyder rigtig godt at der er kommet styr på det - Spørgsmålet er så bare om du har lyst til at starte i praktikken, og derved måske opleve det som et nederlag at skulle 'droppe' det efter kort tid. Men det er noget du skal gøre op med dig selv, og så snakke med din læge omkring en sygemelding. 

- Vi lever kun en gang - så vi er NØD til at tænke på os selv en ekstra gang. 

Lige et hint mht. strikke og hækle kurser - så findes der på Garnstudio SÅ mange videoer -  http://www.garnstudio.com/lang/dk/video.php  - Som jeg har haft rigtig meget glæde af da jeg begyndte at strikke for lidt tid siden - tidsfordriv - for jeg har nemlig aldrig strikket før. Men de er for dumrianner som mig + der er en masse opskrifter på alt fra sokker til bluser og bukser osv. For at kunne læse opskrifterne skal du bare google strikke forkortelser  

Det jeg nødt til at gå i tænkeboks over.. 

Vil helst ikke stresse mig og ligge tid og kræfter i for så at blive sygemeldt efter en måned. For vi skal tage de 4 måneder sammenhængende, så det ville vitterligt være spild af tid. Selvom jeg sikkert ville lære noget uden tvivl.. Ville ønske man kunne tage lidt nu, det jeg kan- og så resten senere... Men det ikke en mulighed.

Det er rigtigt det med vi kun lever en gang. Jeg har sniffet til døden en enkelt gang - og det var ikke sjovt... 

Hihi Tusind tak! Jeg vil kigge på det. Jeg er nemlig som du var, totalt nybegynder! Haha. Men man kan spare penge ved at lære sig selv det. Er helt vild med alt der strikket eller hæklet! 

Anmeld

6. august 2012

klmf

Jeg synes du skal lytte til din krop, som du har det nu, får du jo ikke ret meget ud af en praktik. Fordelen ved at være sygemeldt pga. graviditet er at du er sikker på det er en tilstand, der går over indenfor en overskuelig fremtid Jeg var selv sygemeldt fra uge 20 i min første graviditet pga. risiko for for tidlig fødsel. Tiden gik jo alligevel, selvom det var drøjt til tider.

Du må kunne få kontanthjælp som det laveste under sygemeldingen eller sygedagpenge, hvis du er berettiget til det. Snak med en socialrådgiver på kommunen, så får du det korrekte svar.

Lyt til kroppen, den siger ikke fra for sjov!!

Anmeld

6. august 2012

Mariekiksen

lotchen skriver:

Jeg synes du skal lytte til din krop, som du har det nu, får du jo ikke ret meget ud af en praktik. Fordelen ved at være sygemeldt pga. graviditet er at du er sikker på det er en tilstand, der går over indenfor en overskuelig fremtid Jeg var selv sygemeldt fra uge 20 i min første graviditet pga. risiko for for tidlig fødsel. Tiden gik jo alligevel, selvom det var drøjt til tider.

Du må kunne få kontanthjælp som det laveste under sygemeldingen eller sygedagpenge, hvis du er berettiget til det. Snak med en socialrådgiver på kommunen, så får du det korrekte svar.

Lyt til kroppen, den siger ikke fra for sjov!!

Det sandt, men ville sådan ærgre mig hvis jeg om en måned fik det bedre... Det så svært at vide og lægerne giver intet konkret svar fordi det afhænger af hvordan mit hjerte klarer belastningen- so far kan bare konstateres det ikke går for godt... 

Men følte ud fra lægen at det var mit valg. Hun sagde bare at jeg "selvfølgelig ikke kunne arbejde sådan som jeg har det" Jeg tudede imens... 

Ja kunne forestille mig tiden går langsomt... Men ja. Mit helbred er det der sikrer baby, og selvfølgelig vigtigst

Anmeld

6. august 2012

klmf

Mariekiksen skriver:

Det sandt, men ville sådan ærgre mig hvis jeg om en måned fik det bedre... Det så svært at vide og lægerne giver intet konkret svar fordi det afhænger af hvordan mit hjerte klarer belastningen- so far kan bare konstateres det ikke går for godt... 

Men følte ud fra lægen at det var mit valg. Hun sagde bare at jeg "selvfølgelig ikke kunne arbejde sådan som jeg har det" Jeg tudede imens... 

Ja kunne forestille mig tiden går langsomt... Men ja. Mit helbred er det der sikrer baby, og selvfølgelig vigtigst

Man kan vel sige at så har sygemeldingen været en succes hvis du får det bedre

Tænker også, hvor godt præsterer du i en praktik hvis du har det sådan hele tiden?

Men du bestemmer jo selv

Anmeld

6. august 2012

Mariekiksen

lotchen skriver:

Man kan vel sige at så har sygemeldingen været en succes hvis du får det bedre

Tænker også, hvor godt præsterer du i en praktik hvis du har det sådan hele tiden?

Men du bestemmer jo selv

Jeg er helt enig og tror også det derfor jeg små ked af det hele tiden for kan mærke at jeg pt. slet ikke kan overskue eller ville have energi til praktikken. Det trods alt 37 timer, men med en transport hver vej på knap halvanden time. Pt. har jeg ingen energi og har jeg haft en dag med meget hjertebanken er jeg dagen efter totalt mørbanket... 

Men for pokker det æv 

Anmeld

6. august 2012

birthee

Mariekiksen skriver:

Tak for dit svar. 

Lyder bestemt ikke morsomt med bækkenløsning.  Men selvfølgelig det bedste at du så er sygemeldt. Havde du tanker om hvordan omverdenen så på dig, dine kollegaer og sådan? Frygter sådan at blive sat i bås. Ved det tosset. 

Og det jo rigtigt at man skal lytte til sin krop, men føler jeg her i ferien ikke har lavet andet end at ligge på langs og slappe af, men alligevel er hver dag en kamp. Hvad bruger du tiden på nu du går hjemme? 

Ikke godt med din veninde. Og det jo hvad der sker hvis ikke man lytter til kroppen ja. Men puha hvor det svært sys jeg... Føler virkelig det et nederlag

Jeg er færdig med min barsel, og går pt. hjemme som ledig på arbejdsmarkedet... Jeg blev sygemeldt 11. november 2010 med bækkenløsning, og der havde det været skidt en måneds tid... har en dreng i forvejen, som på det tidspunkt var 4 år... jeg kunne faktisk ikke rejse mig fra kontorstolen i kasselinjen den dag, og så tænkte jeg at nu måtte jeg hellere lytte til min krop... tiden hjemme gik i starten med at slappe af  - slappe MEGET af!!! Jeg kunne ikke komme ud af sengen om morgenen, uden store smerter  det var en kamp at aflevere og hente vores søn i institution, og alt foregik så skånsomt som jeg overhovedet kunne gøre tingene... min mand var med nede og handle osv...

nå, men jeg elsker at sy, så fik syet tøj til vores datter, sengetøj og ryddet en smule op... nogle gange ignorede jeg kroppen, og lavede lidt for meget, med det resultat at jeg ingenting kunne de næste 2-3 dage

har lige læst tråden igennem, og jeg synes da det lyder som en god idé at starte med at strikke eller hækle

Håber det kommer til at gå dig bedre!!!

Knus

Anmeld

6. august 2012

Mariekiksen

birthee skriver:

Jeg er færdig med min barsel, og går pt. hjemme som ledig på arbejdsmarkedet... Jeg blev sygemeldt 11. november 2010 med bækkenløsning, og der havde det været skidt en måneds tid... har en dreng i forvejen, som på det tidspunkt var 4 år... jeg kunne faktisk ikke rejse mig fra kontorstolen i kasselinjen den dag, og så tænkte jeg at nu måtte jeg hellere lytte til min krop... tiden hjemme gik i starten med at slappe af  - slappe MEGET af!!! Jeg kunne ikke komme ud af sengen om morgenen, uden store smerter  det var en kamp at aflevere og hente vores søn i institution, og alt foregik så skånsomt som jeg overhovedet kunne gøre tingene... min mand var med nede og handle osv...

nå, men jeg elsker at sy, så fik syet tøj til vores datter, sengetøj og ryddet en smule op... nogle gange ignorede jeg kroppen, og lavede lidt for meget, med det resultat at jeg ingenting kunne de næste 2-3 dage

har lige læst tråden igennem, og jeg synes da det lyder som en god idé at starte med at strikke eller hækle

Håber det kommer til at gå dig bedre!!!

Knus

Puha lyder bestemt som en hård graviditet. Den bækkenløsning er en killer.

Jeg må se hvad fremtiden bringer, men jeg sikker på jeg bliver helt huslig hvis det ender med en sygemelding.  Jeg tror bestemt jeg vil starte op på sådan noget. Så går tiden med det og man føler ikke man spilder den helt, når man får lavet bare lidt. 

Tak for dit svar og tusind tak! 

Anmeld

6. august 2012

Holbæktrunten

Mariekiksen skriver:

Hej piger. 

Jeg er gravid i 17. uge og min graviditet har ikke været en dans på roser. Jeg er hjertesyg og fik før graviditeten afvide, at lægerne ikke vidste hvordan det ville påvirke netop mig, men som det skrider fremad, går det ikke for godt... Jeg døjer meget med konstant hjertebanken, svimmelture og ekstrem træthed. Til sidste lægesamtale, sagde lægen at de ikke var fedtede med sygemeldinger for det vigtigste for at baby har det godt, er at jeg har det godt. Og det jo selvfølgelig rigtigt, men jeg VIL bare ikke sygemeldes. Vil i så fald ikke kunne gennemføre min praktik jeg skal starte på d. 13 august og hvad gør man så?

Kan slet ikke overskue det hele. Nogen med gode råd og erfaringer omkring sygemeldinger? Når man ikke kan få sin SU. hvad så?  Jeg kan godt se, at pt. ville jeg ikke kunne fungere på en arbejdsplads. Kan dårligt holde til at holde ferie, men jeg ville syntes det var sådan et nederlag og er SÅ træt af at min sygdom kontrollere mig på den måde gang på gang. Har nok brug for lidt positive meldinger omkring det at være sygemeldt ikke er så slemt. 

Jeg skal til næste lægesamtale d. 6. 

Jeg blev sygemeldt da jeg var ca ligeså langt henne som dig.... Med bækkenløsning.

Jeg følte faktisk at der blev set lidt skævt til mig, men eftersom at der IKKE blev taget hensyn på min arbejdplads da jeg fortalte at lægen havde sagt jeg havde begyndende bækkenløsning (og de jo kunne se at jeg gik som en der havde skidt i bukserne), var jeg rimelig kølig overfor det...

Men nu er din situation jo lidt anderledes i og med at du er hjertesyg i forvejen... Synes bestemt at det lyder som om at du bør se at få den sygemelding!

Mht økonomi, ved jeg ikke hvordan det hænger sammen - men tvivler på at du får mindre end du gør nu.

Da jeg var sygemeldt hyggede jeg mig... Havde dejlige venner og en dejlig mand, læste en masse bøger, og malede (fyfy) malerier... Eftersom huslige pligter tog uforholdsmæssig lang tid pga smerter, havde jeg rigeligt at få tiden til at gå med :0)

Anmeld

6. august 2012

Tanja1234

Nu ved jeg ikke lige om jeg har misset noget i tråden, men må lige spørge, Hvad er det for en praktik du skal i? Er det fysisk belastende eller lignende?

Jeg blev selv sygemeldt i uge 19 og jeg var bestemt ikke tilfreds. Jeg havde ingen mulighed for at forberede mig på dette. Jeg var bare så uheldig at vandet gik allerede i uge 16 men blev opdaget (da lægerne endelig lyttede) i uge 19.

Jeg elsker mit job og havde bestemt ingen planer om at jeg skulle på barsel før jeg skulle føde. Jeg ville måske gå lidt ned i tid, når det blev tungt for kroppen, men sådan skulle det ikke være.

Jeg var sygemeldt sengeliggende i 3,5 måned før min lille datter blev født og det var det værste jeg nogensinde har prøvet.

Jeg kan bestemt følge dig når du reflekterer over hvordan dine omgivelser og bl.a. kolleger vil tænke. Jeg havde det præcis ligesådan. Man kan jo ikke "se" årsagen til at hverken du eller jeg skal sygemeldes men derfor betyder det ikke at årsagen er god nok.

Det tog mig lang tid før jeg affandt mig med situationen og indså at uanset hvad, så var det jeg gjorde jo for den lilles skyld. Det hjalp mig meget at se på tingene i det perspektiv.

Jeg håber at din praktik kommer til at forløbe uden problemer og skulle du blive sygemeldt, er du mere end velkommen til at skrive og jeg uddeler gerne eventuelle erfaringer.

Jeg kan desværre ikke hjælpe med SU delen da jeg selv fik fuld løn i forløbet. Men jeg har flere gode ideer til tidsfordriv der kan klares fra sofaen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.