Hjælp til valg af babydyne, eller sy af voksendyne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juli 2012

Kløver

Michalala skriver:

Er der i øvrigt nogen der har en holdning til hvor "vigtig" en hjertepude er. Eller om den sagtens kan undværes?

Vi har fået en med noget brugt tøj, og den er meget ubrugelig, det Er bare alm skum og ikke tryk aflastende og de får nemt møffet sig ud af den. Spild af penge
Vi har haft problemer med skævt hoved ved vores søn, og med mindre det er større problemer kan maveleje løse det, inden de bliver for gamle, og kraniet er vokset for meget sammen, sker mellem 6-12 mdr. Hvis ikke maveleje kan løse det, anbefales en lejringskile

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2012

TeamRocket

Jeg kan umiddelbart ikke se hvordan juniordynen skal få de rigtige mål hvis der også skal være to babydyner? Har lige målt med en voksen dyne- der ville ikke kunne blive to babydyner og en junior dyne ud af det, ihvertfald ikke vores voksen dyner. Juniordynen er jo større end en halv voksendyne?

Anmeld

29. juli 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
Michalala skriver:

OkayPsykiatri. Tak for svar. Det var nok også lidt den fornemmelse jeg havde. Man kan så hurtigt blive prakket noget på. 

Noget andet jeg syntes er vigigt at bruge penge på, en gode madresser! Det er nemlig også med til at forbygge fladt baghoved. Vh stine

Anmeld

29. juli 2012

Michalala

Maja84 skriver:

Altså nu har jeg ikke prøvet at sy dem selv endnu, men jeg kan ikke få målene til at stemme, men måske jeg er forkert på den, men tror i hvertfald de får nogle ukurrante mål

Altså er det mig der slet ikke kan regne?

Jeg har en voksendyne på 135 x 200.

Hvis jeg deler den midt over giver det 135 x 100. En normal juniordyne er som jeg kan se det ca. 137 x 100. Og de få cm. kan jeg godt leve med.

Hvis jeg deler den ene halvdel igen giver det 100 x 67,5. Og en normal babydyne er ca. 100 X 67. Så det må vel også være okay, ikke?

Jeg er med på at der så ikke er beregnet sømrum. Men det blir' højst 1 cm. tænker jeg.

Er jeg helt galt på den?

Anmeld

29. juli 2012

Michalala

TeamRocket skriver:

Jeg kan umiddelbart ikke se hvordan juniordynen skal få de rigtige mål hvis der også skal være to babydyner? Har lige målt med en voksen dyne- der ville ikke kunne blive to babydyner og en junior dyne ud af det, ihvertfald ikke vores voksen dyner. Juniordynen er jo større end en halv voksendyne?

Hvis jeg deler den midt over giver det 135 x 100. En normal juniordyne er som jeg kan se det ca. 137 x 100. Og de få cm. kan jeg godt leve med.

Hvis jeg deler den ene halvdel igen giver det 100 x 67,5. Og en normal babydyne er ca. 100 X 67. Så det må vel også være okay, ikke?

Jeg er med på at der så ikke er beregnet sømrum. Men det blir' højst 1 cm. tænker jeg.

Er jeg helt galt på den?

Anmeld

29. juli 2012

Michalala

Maja84 skriver:

Vi har fået en med noget brugt tøj, og den er meget ubrugelig, det Er bare alm skum og ikke tryk aflastende og de får nemt møffet sig ud af den. Spild af penge
Vi har haft problemer med skævt hoved ved vores søn, og med mindre det er større problemer kan maveleje løse det, inden de bliver for gamle, og kraniet er vokset for meget sammen, sker mellem 6-12 mdr. Hvis ikke maveleje kan løse det, anbefales en lejringskile

Godt. Tror allerede jeg har fået overbevisning om, at hjertepude ikke er investeringen værd. Tak for svar

Anmeld

29. juli 2012

Michalala

tarkoflen skriver:

Fedt det er da mange penge at spare!

Er sikker på, at det bliver godt held og lykke med det!

Ja, når man skal ud at gøre en masse investeringer til bebs, syns jeg hurtigt det løber op. Så alt tæller jo Tak

Anmeld

29. juli 2012

Kløver

Michalala skriver:

Hvis jeg deler den midt over giver det 135 x 100. En normal juniordyne er som jeg kan se det ca. 137 x 100. Og de få cm. kan jeg godt leve med.

Er jeg helt galt på den?

Jeg vedved ikke, kunne bare ikke få det til at stemme men ville da være fint, så kan man få 2 junior frem for baby dyner

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.