Hjælp til valg af babydyne, eller sy af voksendyne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juli 2012

Michalala

Er der i øvrigt nogen der har en holdning til hvor "vigtig" en hjertepude er. Eller om den sagtens kan undværes?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
Michalala skriver:

Er der i øvrigt nogen der har en holdning til hvor "vigtig" en hjertepude er. Eller om den sagtens kan undværes?

Hvad er en hjertepude?? Vh stine

Anmeld

29. juli 2012

Michalala

StineW79 skriver:

Hvad er en hjertepude?? Vh stine

Det er sådan en lllleprude formet som et hjerte med hul i midten. Den skulle gerne forhindre fladt hoved hos baby. Babybutillerne anbefaler den selvfølgelig. Men har endnu ikke set en anbefaling fra sindhedsplejeskerer e.l.

Anmeld

29. juli 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
Michalala skriver:

Det er sådan en lllleprude formet som et hjerte med hul i midten. Den skulle gerne forhindre fladt hoved hos baby. Babybutillerne anbefaler den selvfølgelig. Men har endnu ikke set en anbefaling fra sindhedsplejeskerer e.l.

Ok, så vil jeg sige at den sagtens ka undværes! Har en på snart 4 år og en på 3 1/2 uge og de små ska "bare" lære at lege på maven, så undgår du de får flade baghoveder!!

Det var i hvert fald ik noget jeg ville bruge ret mange penge på, med mindre det var et problem  Vh stine

Anmeld

29. juli 2012

Michalala

StineW79 skriver:

Ok, så vil jeg sige at den sagtens ka undværes! Har en på snart 4 år og en på 3 1/2 uge og de små ska "bare" lære at lege på maven, så undgår du de får flade baghoveder!!

Det var i hvert fald ik noget jeg ville bruge ret mange penge på, med mindre det var et problem  Vh stine

OkayPsykiatri. Tak for svar. Det var nok også lidt den fornemmelse jeg havde. Man kan så hurtigt blive prakket noget på. 

Anmeld

29. juli 2012

CaWi

Vi har babydyner fra kære børn. De hedder noget med silver luxwell og har en bæreevne på 11 og kan vaskes på 60 grader.
Mener de koster omkring 600 kr.

Personligt ville jeg ikke lave babydyner af en voksendyne. De dun der er i vores babydyner er så fine og små, i forhold til de voksendyner jeg har set og ligget med. Jeg hader selv når et dun stikker ud, og tænker det da må gøre mere ondt på baby end på mig.
Der udover så har vores søn også haft det ekstremt varmt de få gange han har ligget over i vores seng med vores dyner.

Mht hjertepuden, så har jeg lige købt en, da vores dreng har en anelse fladt baghoved. Vi var først til kiroprakter som sagde der ik var noget galt. Men ligge på siden vil han altså ikke. Og at lege på mavn retter det ikke op.
Nogen siger den virker, andre at det er spild af penge...
Men nu prøver vi

Anmeld

29. juli 2012

Kay

Michalala skriver:

Ih ja, har altså desværre ikke sådan en smart overlocker der også kan skære det pænt til. Men tror nu alligevel at jeg har besluttet mig for at give det et forsøg. Dt ndlæg gav mig lige mod på det

godt

glæder mig til at høre om hvordan det er gået så

Anmeld

29. juli 2012

Michalala

CAWI skriver:

Vi har babydyner fra kære børn. De hedder noget med silver luxwell og har en bæreevne på 11 og kan vaskes på 60 grader.
Mener de koster omkring 600 kr.

Personligt ville jeg ikke lave babydyner af en voksendyne. De dun der er i vores babydyner er så fine og små, i forhold til de voksendyner jeg har set og ligget med. Jeg hader selv når et dun stikker ud, og tænker det da må gøre mere ondt på baby end på mig.
Der udover så har vores søn også haft det ekstremt varmt de få gange han har ligget over i vores seng med vores dyner.

Mht hjertepuden, så har jeg lige købt en, da vores dreng har en anelse fladt baghoved. Vi var først til kiroprakter som sagde der ik var noget galt. Men ligge på siden vil han altså ikke. Og at lege på mavn retter det ikke op.
Nogen siger den virker, andre at det er spild af penge...
Men nu prøver vi

Tak for dit svar. Den der dyne du nævner fra Kære børn er også en af dem vi har kigget på. Den virker meget lækker. 

Mht. Hjertepude tror jeg jeg venter med at købe til det evt blir et problem. - og hvis vi så kan klare den uden vil det jo bare være super. 

Anmeld

29. juli 2012

tarkoflen

Michalala skriver:

Tak for dit svar. Tror jeg har fået mod på at sy dynerne af en voksendyne. Købte i dag en voksendyne på tilbud i Jysk til kr. 1.000 og hvis jeg skulle have købt to babydyner og en juniordyne af fuldstændig samme kvalitet var det vidst blevet min. 1.600. Så håber jeg bare resultatet blir' godt

Fedt det er da mange penge at spare!

Er sikker på, at det bliver godt held og lykke med det!

Anmeld

29. juli 2012

Kløver

Michalala skriver:

Mener du, at der ikke kan blive til både 2 stk. babydyner og én juniordyne af en alm. voksendyne på 135*200? Eller misforstår jeg dit indlæg? Jeg tænker nemlig at man kan dele dynen på midten og så dele den ene del endnu engang. Så har man de tre dyner og det svarer vel til de normale mål. Gør det ikke?

Altså nu har jeg ikke prøvet at sy dem selv endnu, men jeg kan ikke få målene til at stemme, men måske jeg er forkert på den, men tror i hvertfald de får nogle ukurrante mål

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.