Hjælp til valg af babydyne, eller sy af voksendyne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.709 visninger
27 svar
0 synes godt om
28. juli 2012

Michalala

Jeg har kigget på lidt forskellige babydyner, men er meget i tvivl om hvilken jeg skal vælge. Og hvor meget kvalitet og pris følges ad.

Syntes jeg kan læse mig til at dundyner med en bæreevne på minimum 10, der kan vaskes på 60 grader er at foretrække.

Har i Kære børn kigget på 2 stk.

Én med bæreevne 12 til kr. 600 og én med bæreevne 11, men som er behandlet med No-mite til 600 kr. Herudover har jeg kigget på Fossflakes til 400 kr. De er jo allergivenlige. Men som jeg forstår det er det kunstdun, er det lige så godt som almindelige dun?

Herudover har jeg læst at man med fordel (for at spare penge) kan sy en juniordyne og to babydyner af en almindelig voksendyne. Nogle der har erfaring med det? Hvilken voksendyne skal jeg i så fald vælge? Og hvordan får jeg syet kanten pæn?

Håber I kan hjælpe.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2012

Kay

Michalala skriver:

Jeg har kigget på lidt forskellige babydyner, men er meget i tvivl om hvilken jeg skal vælge. Og hvor meget kvalitet og pris følges ad.

Syntes jeg kan læse mig til at dundyner med en bæreevne på minimum 10, der kan vaskes på 60 grader er at foretrække.

Én med bæreevne 12 til kr. 600 og én med bæreevne 11, men som er behandlet med No-mite til 600 kr. Herudover har jeg kigget på Fossflakes til 400 kr. De er jo allergivenlige. Men som jeg forstår det er det kunstdun, er det lige så godt som almindelige dun?

Herudover har jeg læst at man med fordel (for at spare penge) kan sy en juniordyne og to babydyner af en almindelig voksendyne. Nogle der har erfaring med det? Hvilken voksendyne skal jeg i så fald vælge? Og hvordan får jeg syet kanten pæn?

Håber I kan hjælpe.

det med valg af dynen har jeg ik så meget forstand på....

men vi havde købt en ekstre baby dyne i ikea... og den er ikke samme størelse som de danske fandt vi så ud af... så den var al for stor til al vores betræk....

vi fik så min svigermor til at sy den med hendes overlocker... som er en maskine der syer kanten og skære resten af... det var super smart da vi ik skulle bruge resten... men da du jo skal det ville jeg nok sy kanten i de to og efterlade et mellemrum til at klippe i... og så evt sy den med overlocker bag efter da det får kanterne til at holde bedst....

hvis det skal være flot kan du jo evt sy kantebånd på bagefter... det valgte vi ik at gøre da den jo alligevel altid skal ha betræk på

Anmeld

28. juli 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
Vi har købt en i kvikly til 100 kr på tilbud. Den er Allargi venlig og alt det der. Så har vi købt i jysk til et par 100 kr. De er også Allargi venlige. Ka ik lige huske bæreevne osv, men vi er i hvert fald glade for dem! Vh stine

Anmeld

28. juli 2012

Lunae

Michalala skriver:

Håber I kan hjælpe.

Vi har en temprakon dyne og er meget glade for den!

Anmeld

28. juli 2012

tarkoflen

Jeg har en veninde, der købte en god voksendyne på tilbud og syede den om.

Jeg syede to "rækker" steng, som hun kunne klippe imellem og så ordnede hun kanterne med kantebånd de blev super fine og hun er rigtig glad for dem!

Man kan ofte købe rigtig gode voksendyner på tilbud, og det var derfor hun gjorde der, i stedet for at bruge en formue på babydyner og junior dyne...

Anmeld

28. juli 2012

Kløver

Jeg har også overvejet at sy da vi har masser af ekstra dyner. Men der bliver altså enten 2 babydyner eller 1 junior af 1 voksendyne. Jeg havde tænkt at overlocke, det Er ikke til at se forskel når der først er betræk på. Jeg har ikke tænkt over bæreevne, bare købt mine på tilbud og mærket, og valgt, som skulle jegvælge til os selv Men med en mere, genbruges babydyner, og vil lave juniordyne af alm dyne, både vinter og sommer, og måske ekstra sommer da jeg synes sommerjunior man køber er ret varme, ellers bruger vi det tynde navnetæppe vi har fået i dåb til begge børn

Anmeld

28. juli 2012

SaNiNa

har har dun dyne bæreevne over 12 til begge vores de kan vaskes ved 60 grader.

Vi har valgt ud fra at vi selv syntes det er lækkert med en god dyne.

Anmeld

29. juli 2012

Michalala

Kay skriver:

det med valg af dynen har jeg ik så meget forstand på....

men vi havde købt en ekstre baby dyne i ikea... og den er ikke samme størelse som de danske fandt vi så ud af... så den var al for stor til al vores betræk....

vi fik så min svigermor til at sy den med hendes overlocker... som er en maskine der syer kanten og skære resten af... det var super smart da vi ik skulle bruge resten... men da du jo skal det ville jeg nok sy kanten i de to og efterlade et mellemrum til at klippe i... og så evt sy den med overlocker bag efter da det får kanterne til at holde bedst....

hvis det skal være flot kan du jo evt sy kantebånd på bagefter... det valgte vi ik at gøre da den jo alligevel altid skal ha betræk på

Ih ja, har altså desværre ikke sådan en smart overlocker der også kan skære det pænt til. Men tror nu alligevel at jeg har besluttet mig for at give det et forsøg. Dt ndlæg gav mig lige mod på det

Anmeld

29. juli 2012

Michalala

Maja84 skriver:

Jeg har også overvejet at sy da vi har masser af ekstra dyner. Men der bliver altså enten 2 babydyner eller 1 junior af 1 voksendyne. Jeg havde tænkt at overlocke, det Er ikke til at se forskel når der først er betræk på. Jeg har ikke tænkt over bæreevne, bare købt mine på tilbud og mærket, og valgt, som skulle jegvælge til os selv Men med en mere, genbruges babydyner, og vil lave juniordyne af alm dyne, både vinter og sommer, og måske ekstra sommer da jeg synes sommerjunior man køber er ret varme, ellers bruger vi det tynde navnetæppe vi har fået i dåb til begge børn

Mener du, at der ikke kan blive til både 2 stk. babydyner og én juniordyne af en alm. voksendyne på 135*200? Eller misforstår jeg dit indlæg? Jeg tænker nemlig at man kan dele dynen på midten og så dele den ene del endnu engang. Så har man de tre dyner og det svarer vel til de normale mål. Gør det ikke?

Anmeld

29. juli 2012

Michalala

tarkoflen skriver:

Jeg har en veninde, der købte en god voksendyne på tilbud og syede den om.

Jeg syede to "rækker" steng, som hun kunne klippe imellem og så ordnede hun kanterne med kantebånd de blev super fine og hun er rigtig glad for dem!

Man kan ofte købe rigtig gode voksendyner på tilbud, og det var derfor hun gjorde der, i stedet for at bruge en formue på babydyner og junior dyne...

Tak for dit svar. Tror jeg har fået mod på at sy dynerne af en voksendyne. Købte i dag en voksendyne på tilbud i Jysk til kr. 1.000 og hvis jeg skulle have købt to babydyner og en juniordyne af fuldstændig samme kvalitet var det vidst blevet min. 1.600. Så håber jeg bare resultatet blir' godt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.