at opbygge mere selvværd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juli 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
wamse skriver:

Den med manden har jeg også tænkt, men som det er nu, så tiltrækker jeg simpelthen den ene røv med ører efter den anden Så det skal være over i mig, at forandringen sker

Ja det har du nok ret i.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2012

Mother-love

wamse skriver:

Nej altså jeg håber ikke, at han i hypnose bilder mig ind, at jeg er en høne, så jeg render rundt og kagler

Hahahaha kunne lige se det for mig griner

Anmeld

25. juli 2012

wamse

michelledam skriver:

Hahahaha kunne lige se det for mig griner

ja ikke

Anmeld

25. juli 2012

wamse

mor:) skriver:

Ja det har du nok ret i.

jeg må ud og undersøge markedet for, om nogen har fundet opskriften på et bedre selvværd

Anmeld

25. juli 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
wamse skriver:

jeg må ud og undersøge markedet for, om nogen har fundet opskriften på et bedre selvværd

Hehe. Good luck. Håber du finder den

Anmeld

26. juli 2012

Polkaprik

Jeg er ret overbevist om at mit dårlige selvværd, selvtillid og overspisning hænger sammenmed den måde jeg er vokset op.

Jeg har aldrig haft en mor der elskede mig. De år hvor jeg boede hjemme blev jeg tæsket af min mor og misbrugt af min alkoholiske stedfar. Menmange år har jeg boet i plejefamilier og på forskellige børnehjem.

My drug of choice er mad og derfor er jeg blevet overvægtig. Men mit dårlige selvværd og selvtilllid var ødelagt længe inden jeg blev overvægtig.

Jeg kan bare heller ikke tage komplimenter til mig lige meget hvor mange jeg får og faktisk er var min x-mand ret god til at fortælle hvor dejlig han synes jeg så ud og hvor meget han begærede mig. Han havde ikke noget problem med at jeg tog 30 kg på mens vi var gift. Men lige lidt hjalp det. Jeg kan ikke finde tøj og sko så jeg kan klæde mig pænt men vil klart mene at det kan gøre noget godt for hvordan man render rundt og har det med sig selv.

Håber jeg knækker koden på et tidspunkt og lære at elske mig selv, da min datter fortjener bedre.

Sjovt at jeg nu efter du har skiftet profilbillede sagtens kan huske hvem du er. Har nemlig tit tænkt på at du så skide smart ud, men kunne ikke lige huske dit profilnavn

Anmeld

26. juli 2012

wamse

Polkaprik skriver:

Jeg er ret overbevist om at mit dårlige selvværd, selvtillid og overspisning hænger sammenmed den måde jeg er vokset op.

Jeg har aldrig haft en mor der elskede mig. De år hvor jeg boede hjemme blev jeg tæsket af min mor og misbrugt af min alkoholiske stedfar. Menmange år har jeg boet i plejefamilier og på forskellige børnehjem.

My drug of choice er mad og derfor er jeg blevet overvægtig. Men mit dårlige selvværd og selvtilllid var ødelagt længe inden jeg blev overvægtig.

Jeg kan bare heller ikke tage komplimenter til mig lige meget hvor mange jeg får og faktisk er var min x-mand ret god til at fortælle hvor dejlig han synes jeg så ud og hvor meget han begærede mig. Han havde ikke noget problem med at jeg tog 30 kg på mens vi var gift. Men lige lidt hjalp det. Jeg kan ikke finde tøj og sko så jeg kan klæde mig pænt men vil klart mene at det kan gøre noget godt for hvordan man render rundt og har det med sig selv.

Håber jeg knækker koden på et tidspunkt og lære at elske mig selv, da min datter fortjener bedre.

Sjovt at jeg nu efter du har skiftet profilbillede sagtens kan huske hvem du er. Har nemlig tit tænkt på at du så skide smart ud, men kunne ikke lige huske dit profilnavn

Der er heller ingen tvivl om, at jeg har lært at trøste mig selv med mad.
Jeg har nemlig også fra barn af lært, at jeg intet værdi havde som menneske, og derfor har jeg så svært ved, at føle en værdi i dag.

Det at jeg så senere hen bliver gift med en mand, som med tiden både er psykisk og fysisk voldelig, og han fortalte mig konstant, hvor fed og ulækker jeg var. Han elskede at fortælle mig, at hvis jeg ikke gjorde som han sagde, så skulle jeg slås ihjel. Det gør bare, at jeg blev bekræftet i, at jeg ingen værdi har.

Jeg har valgt at jeg starter op med at træne næste uge igen, og håber at jeg kan være vedholdende, og banke mig selv op igen.

Tak for dine søde ord

Anmeld

26. juli 2012

Polkaprik

wamse skriver:

Der er heller ingen tvivl om, at jeg har lært at trøste mig selv med mad.
Jeg har nemlig også fra barn af lært, at jeg intet værdi havde som menneske, og derfor har jeg så svært ved, at føle en værdi i dag.

Det at jeg så senere hen bliver gift med en mand, som med tiden både er psykisk og fysisk voldelig, og han fortalte mig konstant, hvor fed og ulækker jeg var. Han elskede at fortælle mig, at hvis jeg ikke gjorde som han sagde, så skulle jeg slås ihjel. Det gør bare, at jeg blev bekræftet i, at jeg ingen værdi har.

Jeg har valgt at jeg starter op med at træne næste uge igen, og håber at jeg kan være vedholdende, og banke mig selv op igen.

Tak for dine søde ord

Er ked af at høre du har haft sådan en skod mand! Det var min første mand også. Han skulle også fortælle mig at jeg jo ikke kunne finde nogen anden hvis jeg gik fra ham for hvordan skulle nogen kunne elske mig når ikke engang min mor kunne. De skulle fandme hænges op ved nosserne

Håber sgu det lykkedes os begge at synes vi selv er fantastiske kvinder og vi er drøn lækre

Anmeld

27. juli 2012

Isabella_mor

wamse skriver:

Det vil jeg se frem til

det bliver ikke en lang smørre...

men for at få mere selvtillid skal du lære dig selv at blive totalt ligeglad med hvad andre kan tænke om dig. det hele ligger inde i dig selv.. det er dit eget selvværd og din egen selvtillid der betyder noget for dig.. og ikke noget som helst andet.

Selvværd - Jeg er ok (DU er OK)

Selvtillid - Du skal TRO på dig selv når du siger til dig selv JEG ER OK.

det er ikke så svært. det er svært i praksis men du får opskriften..

det hele er DINE PERSONLIGE RETTIGHEDER, ISÆR når det kommer til samvær med andre personer..

du kan vælge at være opmærsom på følgende.

1. Du har - Ligesom alle andre - ret til at være, som du er.
  2. Du behøver ikke undskylde din adfærd
  3. Du har ret til at sige, "det ved jeg ikke", "Det forstår jeg ikke". eller "Det interessere mig ikke".
  4. Du har ret til at træffe beslutninger uden at forsvare, begrunde eller retfærdiggøre dem over for andre.
  5. Du har ret til at sige NEJ - Uden at undskylde, forklare eller føle skyld. 
  6. Du har ret til at give udtryk for, hvad du selv tror, føler eller mener - uanset hvad andre tror, føler eller mener.
  7. Det står ingen steder skrevet, at du skal, bør eller ikke må gøre det ene eller det andet,
  8. Du har ret til at gøre tingene på din måde.
  9. Det er ikke en katastrofe at blive kritiseret, Lyt til det der bliver sagt, forstå hvad der menes og acceptér, at det ikke nødvendigvis er sandheden, men bare den persons måde at opfatte tingene på.

du skal som jeg skrev til dig før. være din egen bedste ven..

lad ikke andre påvirke dit selvværd eller din selvtillid.. det er du selv herre for..

jeg har meget mere matriale osv.. jeg er nemlig selv igang med denne proces og går til undervisning og psykologhjælp for netop at få mere selvværd og mere selvtillid... 

når man først har fået opbygget den stærke selvtillid, er den som den kinesiske mur... folk kan træde på den og gå i hobetal og vade frem og tilbage. muren står stadig og vil altid gøre det.

Anmeld

28. juli 2012

wamse

Isabella_mor skriver:

det bliver ikke en lang smørre...

men for at få mere selvtillid skal du lære dig selv at blive totalt ligeglad med hvad andre kan tænke om dig. det hele ligger inde i dig selv.. det er dit eget selvværd og din egen selvtillid der betyder noget for dig.. og ikke noget som helst andet.

Selvværd - Jeg er ok (DU er OK)

Selvtillid - Du skal TRO på dig selv når du siger til dig selv JEG ER OK.

det er ikke så svært. det er svært i praksis men du får opskriften..

det hele er DINE PERSONLIGE RETTIGHEDER, ISÆR når det kommer til samvær med andre personer..

du kan vælge at være opmærsom på følgende.

1. Du har - Ligesom alle andre - ret til at være, som du er.
  2. Du behøver ikke undskylde din adfærd
  3. Du har ret til at sige, "det ved jeg ikke", "Det forstår jeg ikke". eller "Det interessere mig ikke".
  4. Du har ret til at træffe beslutninger uden at forsvare, begrunde eller retfærdiggøre dem over for andre.
  5. Du har ret til at sige NEJ - Uden at undskylde, forklare eller føle skyld. 
  6. Du har ret til at give udtryk for, hvad du selv tror, føler eller mener - uanset hvad andre tror, føler eller mener.
  7. Det står ingen steder skrevet, at du skal, bør eller ikke må gøre det ene eller det andet,
  8. Du har ret til at gøre tingene på din måde.
  9. Det er ikke en katastrofe at blive kritiseret, Lyt til det der bliver sagt, forstå hvad der menes og acceptér, at det ikke nødvendigvis er sandheden, men bare den persons måde at opfatte tingene på.

du skal som jeg skrev til dig før. være din egen bedste ven..

lad ikke andre påvirke dit selvværd eller din selvtillid.. det er du selv herre for..

jeg har meget mere matriale osv.. jeg er nemlig selv igang med denne proces og går til undervisning og psykologhjælp for netop at få mere selvværd og mere selvtillid... 

når man først har fået opbygget den stærke selvtillid, er den som den kinesiske mur... folk kan træde på den og gå i hobetal og vade frem og tilbage. muren står stadig og vil altid gøre det.

Tak for dit svar

Det giver rigtig god mening, og det er også i den stil jeg arbejder sammen men min terapeut og min "hjemmehosser"

Så med tiden skulle min negative narrativ ændre til et mere positiv selvbillede

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.