wamse skriver:
Det vil jeg se frem til 
det bliver ikke en lang smørre...
men for at få mere selvtillid skal du lære dig selv at blive totalt ligeglad med hvad andre kan tænke om dig. det hele ligger inde i dig selv.. det er dit eget selvværd og din egen selvtillid der betyder noget for dig.. og ikke noget som helst andet.
Selvværd - Jeg er ok (DU er OK)
Selvtillid - Du skal TRO på dig selv når du siger til dig selv JEG ER OK.
det er ikke så svært. det er svært i praksis men du får opskriften..
det hele er DINE PERSONLIGE RETTIGHEDER, ISÆR når det kommer til samvær med andre personer..
du kan vælge at være opmærsom på følgende.
- Du har - Ligesom alle andre - ret til at være, som du er.
- Du behøver ikke undskylde din adfærd
- Du har ret til at sige, "det ved jeg ikke", "Det forstår jeg ikke". eller "Det interessere mig ikke".
- Du har ret til at træffe beslutninger uden at forsvare, begrunde eller retfærdiggøre dem over for andre.
- Du har ret til at sige NEJ - Uden at undskylde, forklare eller føle skyld.
- Du har ret til at give udtryk for, hvad du selv tror, føler eller mener - uanset hvad andre tror, føler eller mener.
- Det står ingen steder skrevet, at du skal, bør eller ikke må gøre det ene eller det andet,
- Du har ret til at gøre tingene på din måde.
- Det er ikke en katastrofe at blive kritiseret, Lyt til det der bliver sagt, forstå hvad der menes og acceptér, at det ikke nødvendigvis er sandheden, men bare den persons måde at opfatte tingene på.
du skal som jeg skrev til dig før. være din egen bedste ven..
lad ikke andre påvirke dit selvværd eller din selvtillid.. det er du selv herre for..
jeg har meget mere matriale osv.. jeg er nemlig selv igang med denne proces og går til undervisning og psykologhjælp for netop at få mere selvværd og mere selvtillid...
når man først har fået opbygget den stærke selvtillid, er den som den kinesiske mur... folk kan træde på den og gå i hobetal og vade frem og tilbage. muren står stadig og vil altid gøre det. 

Anmeld