at opbygge mere selvværd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juli 2012

wamse

skrukkrukken skriver:

Det synes jeg også sagtens man kan se via dit profilbillede

... derudover er der jo nok (desværre) ikke meget andet at gøre end at tro på de gode ting folk siger om dig, selvom det kan være svært at tro på - og holde fast i. Det er jo en evig øvelse i at holde fast på at du er god nok, og at det du kan er godt nok - for selvfølgelig er det det.

Jeg har selv gået til psykolog med  depression hvor selvtilliden var helt i bund, og den evige kamp i det, er at tro på sig selv og lade sig selv leve. Dårligt selvværd er jo en ting der forringer ens livskvalitet, og det skal det faneme ikke have lov til!

Det er virkelig noget, der forringer ens livskvalitet. Det mærker jeg meget meget i min hverdag.

men som eftertanke omkring alt det her med, og ikke tro på at jeg fortjener bedre, så starter jeg op til træning i næste uge igen

Jeg har et mål, at jeg gerne vil ud af min anti-depressiv medicin, og det ved at træne, terapi og sund kost. Jeg er bare så vant til at fejle i det her, men vil det virkelig gerne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2012

wamse

michelledam skriver:

Skriv endelig hvis du kender opskriften på at lære at elske sig selv. Og synes man er okay.
Jeg kender det alt for godt. Og mit ligger også til min barndom.
Jeg har altid været tynd, men aldrig set mig som smuk eller bare okay. Og uanset omjeg har fået 12 så kunne jeg da helt sikkert gøre noget bedre.
Nu har jeg født en utrolig dejlig pige, jeg har 15 kg for meget på min krop og har det af h til med min krop. Og min kæreste siger jamen så må du tabe dig. Hmmm ja vil jeg også gerne men jeg har et piskesmæld og kan ikke træne kan kungå maks en halv time omdagen. Så et vægttab vil tage lang tid da jeg skal leve sundt. Men så kommer jegbare tilbage til jamen jeg havde det sgu ikke okay med mig selv da jeg havde den " perfekte" krop så jeg får det sgu stadig nok ikke okay med min krop selvom jeg taber mig.

Men har flere gange hørt jamen sig højt til dig selv hver morgen når du er allermest grim jeg elsker mig selv for den jeg er. Tjahhhkan jeg vel godt men hvad skulle det hjælpe når jeg inderst inde griner af mig selv og synes det er utrolig fjollet at sige noget til sig selv som man jo " ved" ikke passer i følge en selv.

Men lige etstort knus herfra. Jeg ved hvordan du har det.

Det er præcis sådan jeg har det - jeg føler mig ikke okay uanset hvor meget jeg vejer, for så var der helt klart noget andet, som jeg ikke var tilfreds med. For uanset hvad, så er jeg bare ikke okay i hovedet

Mon hypnose ville kunne rykke ved det??

Anmeld

25. juli 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Hmm...jeg tænker at investere i en psykolog og få bearbejdet sin barndom/ungdom og sat ord på hvorfor og hvornår man har følt sig svigtet.

Men det er selvfølgelig ikke fordi en psykolog er noget særlig mange af os har råd til

Anmeld

25. juli 2012

Mother-love

wamse skriver:

Det er præcis sådan jeg har det - jeg føler mig ikke okay uanset hvor meget jeg vejer, for så var der helt klart noget andet, som jeg ikke var tilfreds med. For uanset hvad, så er jeg bare ikke okay i hovedet

Mon hypnose ville kunne rykke ved det??

Jeg ved det ikke. Men ved at jeg er nem og få i hypnose da jeg har prøvet det et par gange, dog pga rygning. Men det er ikke sådan at du vågner op og tænker vuhuuu nu elsker jeg mig selv. Måske det kangøre noget men det hele ligger stadig til dig selv og de siger de også til en.

Anmeld

25. juli 2012

wamse

mor:) skriver:

Hmm...jeg tænker at investere i en psykolog og få bearbejdet sin barndom/ungdom og sat ord på hvorfor og hvornår man har følt sig svigtet.

Men det er selvfølgelig ikke fordi en psykolog er noget særlig mange af os har råd til

jeg har via min behandling for misbrug fået meget meget terapi. Jeg har super godt styr på, hvorfor jeg er som jeg er, og hvorfor jeg gør som jeg gør. Jeg går pt i terapi ca 1 x ugentligt ved en terapeut i familie afdelingen.

Jeg ved at jeg fra lille har været svigtet, og har tidligt skullet klare mig selv.

Jeg ville ligge mere fokus i terapien på selvværdet, og hjælpen til at få det bedre.

Anmeld

25. juli 2012

wamse

michelledam skriver:

Jeg ved det ikke. Men ved at jeg er nem og få i hypnose da jeg har prøvet det et par gange, dog pga rygning. Men det er ikke sådan at du vågner op og tænker vuhuuu nu elsker jeg mig selv. Måske det kangøre noget men det hele ligger stadig til dig selv og de siger de også til en.

Jeg har prøvet hypnose i noget download omkring overspisning, og det synes jeg havde stor effekt, så tror at jeg vil give det en chance

Er lige ved at finde en ipod shuffle eller i den stil, som jeg kan smide filen over på, og så høre det om aftenen inden søvn

Det er ihvertfald et forsøg værd

Anmeld

25. juli 2012

Mother-love

wamse skriver:

Jeg har prøvet hypnose i noget download omkring overspisning, og det synes jeg havde stor effekt, så tror at jeg vil give det en chance

Er lige ved at finde en ipod shuffle eller i den stil, som jeg kan smide filen over på, og så høre det om aftenen inden søvn

Det er ihvertfald et forsøg værd

Det synes jeg bestemt kunne være en god ide. Det skader jo ikke at prøve

Anmeld

25. juli 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
wamse skriver:

jeg har via min behandling for misbrug fået meget meget terapi. Jeg har super godt styr på, hvorfor jeg er som jeg er, og hvorfor jeg gør som jeg gør. Jeg går pt i terapi ca 1 x ugentligt ved en terapeut i familie afdelingen.

Jeg ved at jeg fra lille har været svigtet, og har tidligt skullet klare mig selv.

Jeg ville ligge mere fokus i terapien på selvværdet, og hjælpen til at få det bedre.

Jamen det er i hvert fald godt du får talt om det og måske kan få bygget dit selvværd op igen.

Jeg tror også, uden at skulle lyde som om manden redder det hele, at hvis man møder den rette mand, at man også kan få styrket sit selvværd derved. Man bliver behandlet som man skal behandles - med en masse kærlighed og respekt.

Anmeld

25. juli 2012

wamse

michelledam skriver:

Det synes jeg bestemt kunne være en god ide. Det skader jo ikke at prøve

Nej altså jeg håber ikke, at han i hypnose bilder mig ind, at jeg er en høne, så jeg render rundt og kagler

Anmeld

25. juli 2012

wamse

mor:) skriver:

Jamen det er i hvert fald godt du får talt om det og måske kan få bygget dit selvværd op igen.

Jeg tror også, uden at skulle lyde som om manden redder det hele, at hvis man møder den rette mand, at man også kan få styrket sit selvværd derved. Man bliver behandlet som man skal behandles - med en masse kærlighed og respekt.

Den med manden har jeg også tænkt, men som det er nu, så tiltrækker jeg simpelthen den ene røv med ører efter den anden Så det skal være over i mig, at forandringen sker

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.