Hvad skal vi/kæresten lige gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juli 2012

modesty

Det er svært at sige noget konkret uden at kende de involverede parter, men sådan helt overordnet må din kæreste jo beslutte sig for om han vil køre med på en åndssvag familiekonflikt eller om han vil vise sig som den tolerante og være ligeglad (og altså tage med til fødselsdagen). 

Hvis det var mig, ville jeg vælge at respektere mosterens synspunkt. Hvis hendes mand decideret er gået psykisk ned på grund af farens opførsel, så kan jeg sgu godt forstå at hun ikke har lyst til at være i samme rum som ham. Men hvis hun kan finde ud af at afgrænse sine følelser til faren og ikke lader det gå ud over din kæreste, så synes jeg at din kæreste skulle gøre det samme.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2012

Anonym trådstarter

UnderCover35 skriver:

Ift jeres egen fødselsdag synes jeg I så evt kan invitere af to gange?

Men, ift til brylluppet må hun tage sig sammen! Det er jeres bryllup og de skal jo ikke sidde og snakke sammen!

- Jeg ville nu stadig bede din kæreste tage stilling til hvad han vil og ikke vil, nu og i fremtiden og evt tage en snak med sin mor omkring det.

Til min fødselsdag har jeg altid inviteret af to gange. eller tre gange faktisk for skal jo også have min familie med. Men til hans har det altid været hans familie for sig og min familie for sig. og da han hørte det med hans moster blev han bare stædig og sagde at han fortsatte med at invitere sådan og så kunne hun bare blive væk.

Han har snakket lidt med hans mor om det. Men hun holder sig neutral og vil ikke blande sig i noget. Så det får han ikke møj ud af. Men de gange hvor der bliver inviteret hvor det kun er moster og onklens fødselsdag så kommer han ikke har han sagt til mig. Så kan de selv prøve hvordan det er.

Ja og med hensyn til brylluppet burde hun blive voksen. Det er jo ikke fordi vi sætter dem ved siden af hinanden.

Anmeld

24. juli 2012

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

det er selvfoelgelig heller ikke rart at vaere offer hvad han har gjort mod onklen, men ligefrem at melde afbud til et bryllup, er maaske lidt meget. De har jo vaeret til noget sammen, hvor de bare lader vaer med at hilse paa ham, hvorfor kan de ikke goere det igen? for din skyld.

Er du ked af at de ikke kommer?

Men din kaereste skal goere op med sig selv om han kan laegge deres uenigheder bag sig og fejre i hvert onklen og faetteren.

Jeg er ligeglad om de kommer eller ej. jeg kan rigtig godt lide dem. men jeg mener også at hvis ikke de kan den ene dag for vores skyld lægge det bag sig, så skal de blive væk. Der er folk i min familie der heller ikke bryder sig om faren men de er i det mindste så venlige at komme og så lade som ingenting til de ting vi har holdt.

Jeg tror han har valgt at tage med nu for fætterens skyld. Og så håber han at de vil kunne gøre sådan noget for ham også en gang.

Anmeld

24. juli 2012

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

jeg synes at hun opfoerer sig som et barn. Ikke at kunne tilsidesaette sin had for familien.
Hvad siger onklen naar han hoerer faren kommer?

Jeg har aldrig hørt noget fra onklen. Faktisk var han så høflig a hilse på faren da de engang blev inviteret samtidig. Men han ser helst ikke at være i samme rum som ham har jeg hørt fra kærestens faster.

Problemet er at hverken mosteren eller onklen har stået frem overfor min kæreste og fortalt hvordan det hænger sammen. det har vi skulle høre fra min svigermor.

Anmeld

24. juli 2012

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Det er svært at sige noget konkret uden at kende de involverede parter, men sådan helt overordnet må din kæreste jo beslutte sig for om han vil køre med på en åndssvag familiekonflikt eller om han vil vise sig som den tolerante og være ligeglad (og altså tage med til fødselsdagen). 

Hvis det var mig, ville jeg vælge at respektere mosterens synspunkt. Hvis hendes mand decideret er gået psykisk ned på grund af farens opførsel, så kan jeg sgu godt forstå at hun ikke har lyst til at være i samme rum som ham. Men hvis hun kan finde ud af at afgrænse sine følelser til faren og ikke lader det gå ud over din kæreste, så synes jeg at din kæreste skulle gøre det samme.

På en måde synes jeg det går udover min kæreste i det hun hvert år melder fra til hans fødselsdag fordi faren kommer. Om ikke andet så burde hun være så voksen at hun kunne fortælle ham grunden.

Men kæresten vælger at tage med til denne fødselsdag og opføre sig pænt. Men han har det svært med det nu han ved hvorfor hun aldrig kommer til hans.

Anmeld

24. juli 2012

TNBC

Anonym skriver:

Jeg er ligeglad om de kommer eller ej. jeg kan rigtig godt lide dem. men jeg mener også at hvis ikke de kan den ene dag for vores skyld lægge det bag sig, så skal de blive væk. Der er folk i min familie der heller ikke bryder sig om faren men de er i det mindste så venlige at komme og så lade som ingenting til de ting vi har holdt.

Jeg tror han har valgt at tage med nu for fætterens skyld. Og så håber han at de vil kunne gøre sådan noget for ham også en gang.

jeg forstaar selvfoelgelig godt at hun er gal paa ham, men et bryllup er jo ikke noget der sker hvert aar(i hvert fald ikke med det samme brudepar), saa maa man sku bide i det sure aeble og klar en enkel dag, og saa bare lade vaer  med at snak med ham. Hun lyder som om hun er den eneste der har valgt ikke at vaere samme stue som ham(hvilket burde vaere onklen, da det var ham det gik udover.)

Anmeld

24. juli 2012

bøllen

Fejl

Anmeld

24. juli 2012

UnderCover37

Anonym skriver:

Til min fødselsdag har jeg altid inviteret af to gange. eller tre gange faktisk for skal jo også have min familie med. Men til hans har det altid været hans familie for sig og min familie for sig. og da han hørte det med hans moster blev han bare stædig og sagde at han fortsatte med at invitere sådan og så kunne hun bare blive væk.

Han har snakket lidt med hans mor om det. Men hun holder sig neutral og vil ikke blande sig i noget. Så det får han ikke møj ud af. Men de gange hvor der bliver inviteret hvor det kun er moster og onklens fødselsdag så kommer han ikke har han sagt til mig. Så kan de selv prøve hvordan det er.

Ja og med hensyn til brylluppet burde hun blive voksen. Det er jo ikke fordi vi sætter dem ved siden af hinanden.

Det lyder som om I gør det I kan - og det er jo helt og holdent hans egen beslutning hvordan han vil gøre det fremefter!

Anmeld

24. juli 2012

oktoberbabyen

synes altså den moster der opføre sig TÅBELIGT.. en ting er hun ikke kommer til mandens fødselsdag.. det er jo forståeligt, men at lade det gå ud over andre i familien synes jeg er direkte barnligt..

har selv være i den situation at vi måtte melde afbud til en fødselsdag (stor rund) fordi vi ikke ville i kombulace med min svigermor.. der snakkede vi ikke med dem og vidste når der kom alkohol ind så ville der fra hendes side blive en scene... og det ville vi ikke være med til..

men ellers har vi været med til alt og fundet ud af vi jo bare kan tage hjem når det starter

men forstår ikke din kæreste gider blande sig i de ting der.. det burde han jo slet slet ikke blande sig i

Anmeld

24. juli 2012

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

jeg forstaar selvfoelgelig godt at hun er gal paa ham, men et bryllup er jo ikke noget der sker hvert aar(i hvert fald ikke med det samme brudepar), saa maa man sku bide i det sure aeble og klar en enkel dag, og saa bare lade vaer  med at snak med ham. Hun lyder som om hun er den eneste der har valgt ikke at vaere samme stue som ham(hvilket burde vaere onklen, da det var ham det gik udover.)

Sådan har jeg det nemlig også. Og man vil da heller ikke gå glip af det. Men må hun om. Vi beder hende ikke snakke med faren. Jeg har på fornemmelsen at fasteren mÅske har sagt ting til mosteren som ikke passer. Jeg kommer godt ud af det med fasteren. Men hun sagde til mig for et stykke tid siden at faren havde sagt til min kæreste at ny måtte min kæreste se om jeg dukkede op til brylluppet. Det viste sig det ikke passede for jeg spurgte min kæreste om det. Derfor tror jeg hun måske går og har sagt noget til mosteren

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.