Dinna88 skriver:
Ja, desværre er det min kære storebroder.
Jeg er den lille efternøler, der har en del mellem ørerne, og det lever min storebror højt på. Han er selv utroligt højt uddannet, men bruger det ikke den dag i dag. Jeg kan ikke forklare i detaljer, af personlige årsager. Men derfor lever han nærmest igennem mig.
Vi har haft et godt forhold, men han er en speciel person, der er både arrogant, en nar, fyldt med had, bedrevidende og jeg skal komme efter dig. En klog man der er bedre end alle andre, men som jeg (især) har haft det godt med fordi jeg ikke selv er helt dum. Men det gik dog bedst ved at snakke ham efter munden. Derfor væltede det hele, da jeg tog min egen beslutning om min uddannelse.
jeg startede på STX fordi han sagde jeg skulle. OK. Det var fint, det var det jeg egentlig skulle. Der læste jeg engelsk og spansk på A niveau, hvilket han syntes, at jeg skulle udnytte. Dette var til trods for at jeg havde det meget svært ved spansk, fordi jeg var på et hold med personer jeg slet ikke kendte og aldrig kom til at kende + vi havde fire forskellige lærere.
Nu har jeg så søgt ind på mit forhåbentlig drømmestudie. han ville have mig til at læse sprog og kommunikation på handelshøjskolen fordi jeg ville have en klar fordel i både at læse engelsk og spansk. jeg valgte dog at søge ind på både engelsk og nordisk litteratur på uni i både Aarhus og Aalborg. Og så faldt hammeren.
Min bror: har du søgt ind på universitetet?
Mig: Ja, men ikke på handelshøjskolen alligevel.
Min bror: Nå. Hvad så?
Mig: engelsk og dansk.
Min bror: hvorfor?
Mig: fordi det er det jeg vil.
Min bror: det er ikke smart.
Mig: Det er nok ikke lige det jeg tænker på.
Min bror: Nej, det skal du jo ikke tænke på når du ikke kan finde arbejde.
Mig: Det går nok.
Min bror: Nej, det gør det nok ikke. De kan ikke få arbejde. Sådan er det sådan set bare.
Mig: lad nu være. Jeg skal nok bekymre mig om mit liv, det behøver du ikke. Jeg vil hellere have svært ved at finde arbejde end jeg vil arbejde med noget jeg ikke vil. Slut
Min bror: Jeg bekymrer mig ikke om dit liv. Jeg er faktisk ret ligeglad. Jeg fortæller dig det bare som det er.
Og så lod jeg den ligge derfra. Øv, hvor forstår han at ødelægge alt. Shit, hvor blev det langt. Jeg beklager. Måtte bare lige ud med det
- En meget fortvivlet Christina der funderer over om hun mon nogensinde bliver til noget
OKAY !!! Fuck da ham.. !! Undskyld mig søde.. Sådan en arrogant nar !! Du har meget mere imellem ørerne .. !