HVORFOR skal han ødelægge alt :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.332 visninger
36 svar
0 synes godt om
23. juli 2012

Dinna88

Ja, desværre er det min kære storebroder.

Jeg er den lille efternøler, der har en del mellem ørerne, og det lever min storebror højt på. Han er selv utroligt højt uddannet, men bruger det ikke den dag i dag. Jeg kan ikke forklare i detaljer, af personlige årsager. Men derfor lever han nærmest igennem mig. 

Vi har haft et godt forhold, men han er en speciel person, der er både arrogant, en nar, fyldt med had, bedrevidende og jeg skal komme efter dig. En klog man der er bedre end alle andre, men som jeg (især) har haft det godt med fordi jeg ikke selv er helt dum. Men det gik dog bedst ved at snakke ham efter munden. Derfor væltede det hele, da jeg tog min egen beslutning om min uddannelse.

jeg startede på STX fordi han sagde jeg skulle. OK. Det var fint, det var det jeg egentlig skulle. Der læste jeg engelsk og spansk på A niveau, hvilket han syntes, at jeg skulle udnytte. Dette var til trods for at jeg havde det meget svært ved spansk, fordi jeg var på et hold med personer jeg slet ikke kendte og aldrig kom til at kende + vi havde fire forskellige lærere. 

Nu har jeg så søgt ind på mit forhåbentlig drømmestudie. han ville have mig til at læse sprog og kommunikation på handelshøjskolen fordi jeg ville have en klar fordel i både at læse engelsk og spansk. jeg valgte dog at søge ind på både engelsk og nordisk litteratur på uni i både Aarhus og Aalborg. Og så faldt hammeren.

Min bror:  har du søgt ind på universitetet?

Mig: Ja, men ikke på handelshøjskolen alligevel.

Min bror: Nå. Hvad så?

Mig: engelsk og dansk.

Min bror: hvorfor?

Mig: fordi det er det jeg vil.

Min bror: det er ikke smart.

Mig: Det er nok ikke lige det jeg tænker på.

Min bror: Nej, det skal du jo ikke tænke på når du ikke kan finde arbejde.

Mig: Det går nok.

Min bror: Nej, det gør det nok ikke. De kan ikke få arbejde. Sådan er det sådan set bare.

Mig:  lad nu være. Jeg skal nok bekymre mig om mit liv, det behøver du ikke. Jeg vil hellere have svært ved at finde arbejde end jeg vil arbejde med noget jeg ikke vil. Slut

Min bror:  Jeg bekymrer mig ikke om dit liv. Jeg er faktisk ret ligeglad. Jeg fortæller dig det bare som det er.

Og så lod jeg den ligge derfra. Øv, hvor forstår han at ødelægge alt. Shit, hvor blev det langt. Jeg beklager. Måtte bare lige ud med det

- En meget fortvivlet Christina der funderer over om hun mon nogensinde bliver til noget

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2012

KakaoDrik

Du skal nok blive til noget Christina. Følg dit hjerte. Det er dit liv. Lev det som DU vil,ikke som han vil

Anmeld

23. juli 2012

Dinna88

KakaoDrik skriver:

Du skal nok blive til noget Christina. Følg dit hjerte. Det er dit liv. Lev det som DU vil,ikke som han vil

Tak skal du have Det er også det alle omkring mig siger. Men hold da op, hvor er det svært at udføre i praksis. Heldigvis er min kæreste utroligt god til at støtte mig. Men hans ord rammer alligevel hårdt!

Anmeld

23. juli 2012

B&J

Puhh han lyder som en far der vil bestemme fordi du står i sådan et godt sted forhold til ham hvis du forstår...

jeg syntes det er så fedt du lytter til dig selv og self skal du nok blive til noget og få job

Anmeld

23. juli 2012

Aprilmor11

Dinna88 skriver:

Ja, desværre er det min kære storebroder.

Jeg er den lille efternøler, der har en del mellem ørerne, og det lever min storebror højt på. Han er selv utroligt højt uddannet, men bruger det ikke den dag i dag. Jeg kan ikke forklare i detaljer, af personlige årsager. Men derfor lever han nærmest igennem mig. 

Vi har haft et godt forhold, men han er en speciel person, der er både arrogant, en nar, fyldt med had, bedrevidende og jeg skal komme efter dig. En klog man der er bedre end alle andre, men som jeg (især) har haft det godt med fordi jeg ikke selv er helt dum. Men det gik dog bedst ved at snakke ham efter munden. Derfor væltede det hele, da jeg tog min egen beslutning om min uddannelse.

jeg startede på STX fordi han sagde jeg skulle. OK. Det var fint, det var det jeg egentlig skulle. Der læste jeg engelsk og spansk på A niveau, hvilket han syntes, at jeg skulle udnytte. Dette var til trods for at jeg havde det meget svært ved spansk, fordi jeg var på et hold med personer jeg slet ikke kendte og aldrig kom til at kende + vi havde fire forskellige lærere. 

Nu har jeg så søgt ind på mit forhåbentlig drømmestudie. han ville have mig til at læse sprog og kommunikation på handelshøjskolen fordi jeg ville have en klar fordel i både at læse engelsk og spansk. jeg valgte dog at søge ind på både engelsk og nordisk litteratur på uni i både Aarhus og Aalborg. Og så faldt hammeren.

Min bror:  har du søgt ind på universitetet?

Mig: Ja, men ikke på handelshøjskolen alligevel.

Min bror: Nå. Hvad så?

Mig: engelsk og dansk.

Min bror: hvorfor?

Mig: fordi det er det jeg vil.

Min bror: det er ikke smart.

Mig: Det er nok ikke lige det jeg tænker på.

Min bror: Nej, det skal du jo ikke tænke på når du ikke kan finde arbejde.

Mig: Det går nok.

Min bror: Nej, det gør det nok ikke. De kan ikke få arbejde. Sådan er det sådan set bare.

Mig:  lad nu være. Jeg skal nok bekymre mig om mit liv, det behøver du ikke. Jeg vil hellere have svært ved at finde arbejde end jeg vil arbejde med noget jeg ikke vil. Slut

Min bror:  Jeg bekymrer mig ikke om dit liv. Jeg er faktisk ret ligeglad. Jeg fortæller dig det bare som det er.

Og så lod jeg den ligge derfra. Øv, hvor forstår han at ødelægge alt. Shit, hvor blev det langt. Jeg beklager. Måtte bare lige ud med det

- En meget fortvivlet Christina der funderer over om hun mon nogensinde bliver til noget

Selvfølgelig bliver du til noget. Din bor skal du sket ikke høre på. Bare lad hans ord flyve ud af det andet øre. Det er fedt at du går i gang med drømme uddannelsen. Det er der ikke mange der gøre. Ikke en gang mig. Jeg går bare i gang med den nemmeste og hurtigste for at have en uddannelse. Har ikke modet på at starte i skole i 2 år og derefter en 4 års uddannelse. Såå go for it

Anmeld

23. juli 2012

Dinna88

B&J skriver:

Puhh han lyder som en far der vil bestemme fordi du står i sådan et godt sted forhold til ham hvis du forstår...

jeg syntes det er så fedt du lytter til dig selv og self skal du nok blive til noget og få job

Ja, det kan jeg godt se.

Tak  Jeg håber. Jeg ved da godt at det er svært at finde job, sværere indenfor visse områder. Men jeg kan da ikke leve livet og arbejde med noget jeg ikke vil.

Anmeld

23. juli 2012

KakaoDrik

Du elsker ham,han har stor indflydelse på dig,hans ord vejer meget i din verden så naturligvis rammer det her dig. Jeg er glad for at du har valgt den vej DU vil gå. Så må han jo vælge den vej HAN vil gå. Han må leve sit liv som han vil og det samme gælder dig

Anmeld

23. juli 2012

nielsen80

Selvfølgelig bliver du til noget, det er da noget fis at sige.

Man skal huske på, at en universitets uddannelse ikke kun giver dig færdigheder i det du vælger, men også kompetencer i din måde at anskue og løse komplekse problemstillinger.
Om fagkombinationen engelsk og dansk er god om 5-6år, er der vist ingen der lige nu kan sige....men skulle det være svært indenfor gymnasieverden, så er der kurser og andet man kan tage, som gør en attraktiv for det private også. Din indstilling og person har også meget at sige i en ansættelses sammenhæng- ikke kun din uddannelse.

Held og lykke med optagelsen

Anmeld

23. juli 2012

B&J

Dinna88 skriver:

Ja, det kan jeg godt se.

Tak  Jeg håber. Jeg ved da godt at det er svært at finde job, sværere indenfor visse områder. Men jeg kan da ikke leve livet og arbejde med noget jeg ikke vil.

det skal man heller ikke hvad vil det hjælpe ingen ting man skal det man brænder for og man kan mærke inden i er det helt rigtige

Anmeld

23. juli 2012

Dinna88

Aprilmor11 skriver:

Selvfølgelig bliver du til noget. Din bor skal du sket ikke høre på. Bare lad hans ord flyve ud af det andet øre. Det er fedt at du går i gang med drømme uddannelsen. Det er der ikke mange der gøre. Ikke en gang mig. Jeg går bare i gang med den nemmeste og hurtigste for at have en uddannelse. Har ikke modet på at starte i skole i 2 år og derefter en 4 års uddannelse. Såå go for it

Hvor er du sød Tusinde tak. sådan har jeg ikke rigtig set på det.

Jeg synes det er synd at du vælger "den nemme løsning" - er det noget du bliver glad for i længden?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.