Fortvivlet ang. parforholdet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.152 visninger
31 svar
0 synes godt om
22. juli 2012

Anonym trådstarter

Hej...

Jeg står i den fortvivlede situation, hvilket jeg har gjort nogle år nu(4 ca), og jeg kan ikke finde ud af hvad jeg skal gøre.. Så mangler lidt råd...

Min forlovede og jeg købte hus og fik vores første barn for lige godt 4 år siden, inden da havde vi det godt sammen, men nu... nej nej nej....
Vi diskutere HVER dag, og han råber af vores store datter hver evig eneste dag, så der skal intet til så tuder hun, og det gør så ondt i mit hjerte... I alle disse år, har han  ligeledes heller ikke gide hjælpe med sine børn, har virkelig skulle blive rigtig gal for han gad hjælpe...

Så nu står jeg og ved ikke hvad jeg skal gøre, for jeg kan virkelig snart ikke klare mere.. Og jeg står ligeledes uden job, fordi der bare intet er og få, så har jo ingen penge, og han "deler" ikke sine penge med mig, har jeg ingen penge er det bare ærgerligt.. Og skal lige siges, at de penge jeg får, der har jeg 1500 til mig selv når alt er betalt, og de 1500 bruger jeg på mad og tøj til mine børn, samt lægger væk til sommerferie osv...
Ham, han kan både tage til koncert, spille poker og hvad han nu ellers gør...

Hvad synes I jeg skal gøre?? Overvejer kraftigt og forlade ham, men har bare ingen penge og gøre det for Er så ulykkelig, både på mine børns og mine vegne..

Mvh Den ulykkelige

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juli 2012

Glad Giraf

Anonym skriver:

Hej...

Jeg står i den fortvivlede situation, hvilket jeg har gjort nogle år nu(4 ca), og jeg kan ikke finde ud af hvad jeg skal gøre.. Så mangler lidt råd...

Min forlovede og jeg købte hus og fik vores første barn for lige godt 4 år siden, inden da havde vi det godt sammen, men nu... nej nej nej....
Vi diskutere HVER dag, og han råber af vores store datter hver evig eneste dag, så der skal intet til så tuder hun, og det gør så ondt i mit hjerte... I alle disse år, har han  ligeledes heller ikke gide hjælpe med sine børn, har virkelig skulle blive rigtig gal for han gad hjælpe...

Så nu står jeg og ved ikke hvad jeg skal gøre, for jeg kan virkelig snart ikke klare mere.. Og jeg står ligeledes uden job, fordi der bare intet er og få, så har jo ingen penge, og han "deler" ikke sine penge med mig, har jeg ingen penge er det bare ærgerligt.. Og skal lige siges, at de penge jeg får, der har jeg 1500 til mig selv når alt er betalt, og de 1500 bruger jeg på mad og tøj til mine børn, samt lægger væk til sommerferie osv...

Hvad synes I jeg skal gøre?? Overvejer kraftigt og forlade ham, men har bare ingen penge og gøre det for Er så ulykkelig, både på mine børns og mine vegne..

Mvh Den ulykkelige

Er generelt imod kommentarer der opfordrer folk til "bare" at gå fra hinanden når man ikke kender alle detaljer...
Men synes virkelig du skal undersøge hvad dine muligheder er, for situationen går ud over jeres barn/børn...

Hvis jeg var dig ville jeg snakke med familie/veninder så de kender situationen og kan støtte dig, derefter ville jeg gå til kommunen, hvis du intet sted har at bo SKAL de finde et sted til dig når du har børn...

Du kan få rimeligt høj boligsikring når du er enlig, friplads til institution og forhøjet børneydelse eller børnepenge eller hvad det hedder alt sammen...

Det bliver iden tvivl hårdt økonomisk, men når din mands opførsel påvirker dine børn i den grad som det gør kan man ikke tænke på penge, børn kan sagtens klare sig uden mange materielle goder, bare de føler sig elsket...

Kæmpe / til dig, du har uden tvivl brug for det

Anmeld

22. juli 2012

LR85

For det første synes jeg du skal sige til din mand a du overvejer a gå fra ham, ikke som trusel, men for at få ham til at stoppe op og se virkeligheden i øjnene. Det skal selvfølgelig siges pænt og roligt. 

Dernæst snakke om det, og fortælle/skrive ned til ham, hvad du er ked af i forholdet. -og forhåbentlig få redelighed på den måde. 

Dernæst synes jeg du skal gå på kommunen eller borgerservice og snakke om dine muligheder. Der er mange der er enlige og klare det fint, så undersøg hvad du kan. 

Sørge du for at søge alle jobs? Også a gå med reklamer/netto/isbilen osv?? 

Anmeld

23. juli 2012

Anonym trådstarter

LR85 skriver:

For det første synes jeg du skal sige til din mand a du overvejer a gå fra ham, ikke som trusel, men for at få ham til at stoppe op og se virkeligheden i øjnene. Det skal selvfølgelig siges pænt og roligt. 

Dernæst snakke om det, og fortælle/skrive ned til ham, hvad du er ked af i forholdet. -og forhåbentlig få redelighed på den måde. 

Dernæst synes jeg du skal gå på kommunen eller borgerservice og snakke om dine muligheder. Der er mange der er enlige og klare det fint, så undersøg hvad du kan. 

Sørge du for at søge alle jobs? Også a gå med reklamer/netto/isbilen osv?? 

Han er ligeglad når jeg siger det til ham, har gjort det flere gange... Og lige lidt hjælper det...

Oh jo, laver nærmest ikke andte end søge job...

Anmeld

23. juli 2012

Anonym trådstarter

Nina1988 skriver:

Er generelt imod kommentarer der opfordrer folk til "bare" at gå fra hinanden når man ikke kender alle detaljer...
Men synes virkelig du skal undersøge hvad dine muligheder er, for situationen går ud over jeres barn/børn...

Hvis jeg var dig ville jeg snakke med familie/veninder så de kender situationen og kan støtte dig, derefter ville jeg gå til kommunen, hvis du intet sted har at bo SKAL de finde et sted til dig når du har børn...

Du kan få rimeligt høj boligsikring når du er enlig, friplads til institution og forhøjet børneydelse eller børnepenge eller hvad det hedder alt sammen...

Det bliver iden tvivl hårdt økonomisk, men når din mands opførsel påvirker dine børn i den grad som det gør kan man ikke tænke på penge, børn kan sagtens klare sig uden mange materielle goder, bare de føler sig elsket...

Kæmpe / til dig, du har uden tvivl brug for det

Tusind tak for svar...

Vil/skal de også hjælpe en, når jeg står uden job, og bare ingen får af alle dem jeg søger?? For så står jeg jo i problem hver måned ang husleje og mad, for når jeg ingen penge tjener...

Anmeld

23. juli 2012

Glad Giraf

Anonym skriver:

Tusind tak for svar...

Vil/skal de også hjælpe en, når jeg står uden job, og bare ingen får af alle dem jeg søger?? For så står jeg jo i problem hver måned ang husleje og mad, for når jeg ingen penge tjener...

Er du ikke på dagpenge/kontanthjælp?

Jeg kender ikke de præcise regler med hjælp til husleje, men her har kommunen nogle boliger til rådighed og de skal finde en lejlighed til dig hvis du står uden tag iver hovedet med børn...
Her i kommunen hjælper de nogle gange med husleje, men tør ikk sige noget om hvordan det foregår

Anmeld

23. juli 2012

-Sigrid-

Anonym skriver:

Tusind tak for svar...

Når du bliver skilt kan du jo komme på kh

Anmeld

23. juli 2012

chael

Det lyder ikke helt fair.

Muligt I ikke har fælles økonomi, men I er vel en familie og der gælder solidariteten vel?

Jeg gad ikke finde mig i det. Håber du kan snakke med ham om det, ellers ville jeg tage mit gode tøj og skride.

*C

Anmeld

23. juli 2012

Malene76

Anonym skriver:

Hej...

Mvh Den ulykkelige

Alene måden jeres økonomi kører på havde jeg aldrig accepteret! I er en familie og må deles ligeligt om udgifter og "lommepenge" til jer selv. Du vil stå temmelig bedre økonomisk hvis du er alene. Jeg bliver rigtig ked af at høre at jeres barn, ofte er udsat for en råbende far. Psykisk vold er lige så slemt som fysisk vold. Frygtelig at vokse op i.

Jeg ville fortælle ham, at har han ingen interesse i at forandre sig, både med råberi, med økonomien og med deltagelse af diverse huslige pligter, så må du videre med dit liv uden ham. Kontakt derefter kommunen og se om de kan hjælpe dig med bolig mm.

ALT det bedste herfra. Jeg er klar over at det er nemt at dømme når man kun har få detaljer. Men du og din(e) barn/børn har fortjent bedre.

KH Malene

Anmeld

23. juli 2012

Miin'Baby'Mus

Anonym skriver:

Hej...

Mvh Den ulykkelige

Syntes du skal fortælle dine følelser til din mand, det kan tit være en øjenåbner. Han har det jo fedt som han har det nu, han kan gøre som det passer ham og han skal bare råbe så bliver tingene serveret på et sølvfad.

Hvis han er ligeglad og ikke ændre det så syntes jeg at du skal finde ud af hvad dine muligheder er, du kan jo få boligtilskud hvis du får en lejebolig og sådan nogle ting, så måske du har nemmere ved at få tingene til at fungere som enlig end som samlevende 

Håber i finder ud af tingene 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.