Hvilken hunde race ville du synes om?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. maj 2009

bette

elsker elsker eeeeelsker hunde..
har haft en del hunde i mit liv.. og saaaaavner dem såå meget.

den første jeg havde var en blanding af en schæfer, labrador, setter og noget andet.. altså en ret stor hund..
så fik jeg en langhåret gravhund og en dansk svensk gårdhund.. åhh hun var dejlig.. og en pommeranier og to af hendes hvalpe (er ik så god til at stave racen men håber i forstår)

og når vi flytter herfra ville jeg elske at få en dobberman eller en husky... eelsker de racer.. men manden er ik helt med på dem..

ellers ja... så skal jeg bare have en hund.. lige meget hvilken race.. bare et er hun hund som kan gå sammen med min søn...

bette som er vild med hunde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2009

Honningblomst

st Spanien skriver:

Det sjoveste er at hunde gerne vil vaere hos dem der ikke kan lide dem. Min mor er heller ikke specielt begejstret for hunde, og de skulle altid haenge over ved hende. Og os unger, som gerne rullede os nede paa gulvet sammen med hundene ignorede de bare.

Jeg ved ikke om I har det paa samme maade

JO JO JO!!!! og det gør det bare endnu være...ihh, altså-smiler

Anmeld

8. maj 2009

1977

Profilbillede for 1977
Mie A skriver:

Så enig - bryder mig heller ikke om hunde - hader de mennesker, som går med deres hunde uden snor - ja, det kan godt være at de kan styre dem - men jeg er ved at skide grønne grise når jeg skal gå forbi en fremmed hund!!
og så hader jeg hundelorte på fortovet - FØJ FOR S....!!
Har ikke noget problem med venner og familie der har hund - de hunde kender jeg - jeg skal bare aldrig have en selv og heldigvis er manden enig

Jeg er hundemenneske, men hvis jeg ser en løs hund skider jeg også grønt. Alle de hunde jeg ikke kender, går jeg laaaaaangt udenom. Har simpelthen ikke tillid til deres ejere.

Og endnu værrer er det når jeg går med min egen. Han er ikke så glad for fremmede hunde, specielt ikke de små. Og så kan jeg stå med min hund i snor (det har han jo af en grund) der er gal som en i h******, og en fremmed hund som knurrer og ikke hører at ejeren kalder. Så bliver jeg stik tosset, og har gentagende gange svinet ejeren til når h*n endelig får sin hund under kontrol. Det skal lige tilføjes at jeg har Jesse med 90% af de gange jeg lufter Balder, og hvis en anden hund bare tænkte på truende adfærd når knægten er med...ja så bliver der rejst børster gange 10.

Anmeld

8. maj 2009

Fiona78

Zafir skriver:

foto.weimaraner.dk/#0.0

Sådan en

Desværre kan min mand ikke tåle hunde, men vi ville begge rigtig gerne have sådan en. De er SÅ flotte, søde og kærlige og jagthunde

Måske en dag, hvis hans allergi tillader det.

Min eks har også svær allergi over for hunde så måtte desværre sælge mine "rotter" da vi blev kærester men vi fandt ud af at det var hunde med underuld han ikke kunne tåle for da vi forsøgte med en Jack Russell som ikke har underuld så var der intet problem, hnden sov endda i sengen hos os uden problemer..
Inden for JRT findes der 3 slags pels : helt korthåret, ruhåret og så det der hedder broken som fremkommer når man krydser en korthåret med en ruhåret dvs den har lange hår på snuden og forpartiet (vores har lidt på rygen også) og så er deres pels mere grov i det end glathårede...
En bonus er at han næsten ikke fælder, den smule der er er nemt at børste af udendørs..

Anmeld

8. maj 2009

Nanna1985

Synes hunde er nogen dejlige dyr, men intet slår hesten

Vi har en FRÆK bandit dreng på 10 mdr.. Han er halv schæfer og rottweiler Han er en værre en, han er FYLDT med krut.. Han kræver 3 timers motion om dagen + en masse leg

Trods det har han ødelagt alle 4 vægge ude i vores gang og et hul inde i stuevæggen Håber snart han stopper den BANDIT
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

12. maj 2009

Miamaja

Eva skriver:

Jeg kan slet ikke lide hunde...synes de er lige klamme og trælse allesammen...men synes da endelig folk skal have alle de hunde de vil..bare de har snor på og fjerner lort efter dem...øvøv, er så irriterende at der er lorte alle steder.
Knus Eva...hvis søstre begge har sådanne et par firbenede kræ...pudler(fordi min søn er allergisk) og rottweiler...

jep jep. jeg kan ikke klare folk der lader deres hundelorte ligge. vi er super obs med saadan noget. man kan jo ikke forlange at alle mennesker synes om hunde og bare lade dem rende rundt uden snor, naar andre mennesker er tilstede.

vores hund bliver sat i sin kennel naar vi faar besog af familien og venner og bekendte. den kommer kun  ud naar vi har besog af enkelte venner og manden bror der bare elsker at have ham rendende. ellers synes jeg man skal respektere folk ogsaa i sit eget hjem.

Anmeld

12. maj 2009

DK

Miamaja skriver:

Jeg har altid kunne taenke mig en Afghan hound!! man ser dem aldrig men hvor er de smukke synes jeg og elegante. det bliver dog ikke til noget for engang vores vuffi stiller traeskoene om 10 aar vel hvilken race er I vilde med??

He he, kan lige forestille mig dig, med løst svingende hår gå med hunden ned af fortorvet og promonere!! Den er da super fin, men ligner nu den skal vaskes/børstes ret meget??

Nu er jeg en af de få der ikke kan lide hunde. Jeg er faktisk heller ikke vild med katte. Eller marsvin. Eller hamstere, eller.. ja eller alle dyr der er mindre end et får, og ikke kan spises.

Hunde vil ALTID over og snuse/slikke/savle på mig. Og selv om man diskret prøver at skubbe dem væk med undersiden af ens sko (så de ikke slikker en på fødderne) så står de glade ejere bare og siger "han skal bare lige sige hej, han vil bare lige lege". Ja fint. Jeg er så ikke kommet for at sige hej til hunden vel. Jeg synes at hunde STINKER. Altså den der lugt af hund. Føj. Og jeg hader at få halvvåde bukser først et intimt sted pga hunde savl, og senere på mine lår hvor dens hoved skal ligge mens jeg sidder ned, og senere på mine fødder hvor den skal savle/slikke mens man sidder ved bordet. Altså for h..... Og så siger ejerne "bare skub den væk", og jeg tænker, hør her: Måske du har det fint med at blive slikket i hovedet af din hund, og fodre den med ting fra din tallerken, men jeg vil helst have rene hænder mens jeg spiser, og ikke have rørt ved din hund 100 gange under måltidet. Jeg vil bare være i FRED!!!!!

Anmeld

12. maj 2009

Mira0911

Uh jeg er til labradore... Er stort set vokset op med hunde omkring.. Jeg kan bare ikke undvære hunde... De er skønne... Her er vores hund....

Anmeld

12. maj 2009

Diana...

Jeg elsker min golden retriever stadig hvalp en stor hvalp  8 måneder.

Anmeld

12. maj 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Diana... skriver:

Jeg elsker min golden retriever stadig hvalp en stor hvalp  8 måneder.

NÅÅÅÅRH!!!!!!!!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.