mit barn bliver mobbet - hvad gør jeg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. maj 2009

finkedinke

Mebach skriver:

finkedinke skriver:

Mebach skriver:

ÆV, hvor er det bare synd.

Jeg tænker lige noget lidt alternativt, kunne I ikke prøve at invitere de drenge med hjem, og så lave en feeed eftermiddag?
Noget med noget skattejagt mv?
Måske vil de drenge begynde at se på din datter med andre øjne på den måde?
Måske kunne I endda få en lille snak med dem f2f, og forklare mobning ikke er ok?
(altså selvfølgelig ikke overfalde dem)

Nu ved jeg ikke hvor mange der er, men ellers dele dem op i 2 grupper, og invitere dem med hjem?

Det er da et forsøg værd?

Det er en rigtig god ide. Nu du siger det, tror jeg faktisk jeg har hørt om et projekt, hvor man netop opdagede at det havde en positiv effekt på drillerier, hvis man mødte hinanden på hjemmebane. Det vi jeg arbejde videre med. Jeg er jo på barsel, så jeg har rig mulighed for at få dem hjem.

Berith

Jeg kan ikke rigtig se hvordan løftede pegefingre, skældud mv, skulle forbedre situationen.
Du ved: det man ikke må....
Tror faktisk jeg ville være så fræk at invitere forældrene , til de drenge, med hjem også.
Jo mere indsigt de får i problemet, jo mere ville de kunne se problemet og forstå det selv, fremfor én eller anden klasselærer som siger: "Jeres barn mobber, kan I ikke lige snakke med ham."

Og nu kunne det jo godt lyde som om at andre i klassen ville blive valgt fra, altså dem som ikke mobber, men altså....
-Det er der jo ikke noget at gøre ved.

Og hvis det lille trick med at invitere mobbedrengene med hjem, så ville jeg personligt troppe op i skolegården, eller ligge på lur bag en busk, og springe frem og true de forbandede møgunger.

Fremgangsmåden med busken, kombineret med den våde berlinger er jo det jeg har mest lyst til.  ØV at man ikke må det

Jeg tror bestemt heller ikke at det er vejen frem at skælde ud. Der hvor situationen, ifølge Freya selv, er lige nu vil skæld ud ikke hjælpe. Hun fortæller at hun har spurgt drengene hvorfor de driller og de har svaret at det er fordi hun er sjov at drille. Hun er sjov at drille fordi de kan få hende til at græde.

Jeg er vildt glad for ideen om at invitere drengene hjem, jeg har snakket med Freya. Hun vil gerne have dem hjem. Jeg har besluttet at vi laver skattejagt, så skal de jo snakke sammen og hjælpes ad.

Berith

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2009

Rasmine

finkedinke skriver:

Mebach skriver:

finkedinke skriver:

Mebach skriver:

Jeg tænker lige noget lidt alternativt, kunne I ikke prøve at invitere de drenge med hjem, og så lave en feeed eftermiddag?
Måske kunne I endda få en lille snak med dem f2f, og forklare mobning ikke er ok?

Nu ved jeg ikke hvor mange der er, men ellers dele dem op i 2 grupper, og invitere dem med hjem?

Det er en rigtig god ide. Nu du siger det, tror jeg faktisk jeg har hørt om et projekt, hvor man netop opdagede at det havde en positiv effekt på drillerier, hvis man mødte hinanden på hjemmebane. Det vi jeg arbejde videre med. Jeg er jo på barsel, så jeg har rig mulighed for at få dem hjem.

Berith

Jeg kan ikke rigtig se hvordan løftede pegefingre, skældud mv, skulle forbedre situationen.
Tror faktisk jeg ville være så fræk at invitere forældrene , til de drenge, med hjem også.
Jo mere indsigt de får i problemet, jo mere ville de kunne se problemet og forstå det selv, fremfor én eller anden klasselærer som siger: "Jeres barn mobber, kan I ikke lige snakke med ham."

Og nu kunne det jo godt lyde som om at andre i klassen ville blive valgt fra, altså dem som ikke mobber, men altså....

Og hvis det lille trick med at invitere mobbedrengene med hjem, så ville jeg personligt troppe op i skolegården, eller ligge på lur bag en busk, og springe frem og true de forbandede møgunger.

Fremgangsmåden med busken, kombineret med den våde berlinger er jo det jeg har mest lyst til.  ØV at man ikke må det

Jeg tror bestemt heller ikke at det er vejen frem at skælde ud. Der hvor situationen, ifølge Freya selv, er lige nu vil skæld ud ikke hjælpe. Hun fortæller at hun har spurgt drengene hvorfor de driller og de har svaret at det er fordi hun er sjov at drille.

Jeg er vildt glad for ideen om at invitere drengene hjem, jeg har snakket med Freya. Hun vil gerne have dem hjem. Jeg har besluttet at vi laver skattejagt, så skal de jo snakke sammen og hjælpes ad.

Berith

Feeeedt.........
Og nu er det jo sådan at slik jo altid smager godt, så mon ikke du kunne "købe" dem lidt mere, ved også at blande lidt slik ind i skattejagten?

Kan godt ske jeg vover mig ud på dybt vand, men alting tæller jo, ik?

Lov lige at vende tilbage med projekt "anti-mobning", ik?

Anmeld

11. maj 2009

finkedinke

Mebach skriver:

finkedinke skriver:

Mebach skriver:

finkedinke skriver:

Mebach skriver:

Berith

Jeg tror bestemt heller ikke at det er vejen frem at skælde ud. Der hvor situationen, ifølge Freya selv, er lige nu vil skæld ud ikke hjælpe. Hun fortæller at hun har spurgt drengene hvorfor de driller og de har svaret at det er fordi hun er sjov at drille.

Berith

Feeeedt.........
Og nu er det jo sådan at slik jo altid smager godt, så mon ikke du kunne "købe" dem lidt mere, ved også at blande lidt slik ind i skattejagten?

Kan godt ske jeg vover mig ud på dybt vand, men alting tæller jo, ik?

Lov lige at vende tilbage med projekt "anti-mobning", ik?

Altså nu er du jo politisk ukorrekt med alt der der slik. Men det er da også kedeligt hvis skattejagten handler om at finde gulerødder
Når jeg vil tage fat i læreren er det for jeg fra starten har været meget utilfredsog påtalt flere ting i skolen. Det var desværre bare et spørgsmål om tid, før der ville komme mobbe-problemer. Lærerne lyser langt væk af interne samarbejdsproblemer. Pga bemandingen foregår der så meget som de bare ikke ser og en del de vælger ikke at påtale.

Berith

Anmeld

11. maj 2009

charlottekri

jeg ønsker dig held og lykke med det hele!!! har selv oplevet hvordan det er at blive mobbet, og det skærer mig i hjertet at høre om din datter!!! jeg har selv en lille datter og gruer for hvordan det skal gå hende i den store verden (hun har dog et stort temperament, så hun skal sikkert nok fortælle verden hvor skabet skal stå...)
Jeg kunne forestille mig hvor svært det må være som forælder at opleve sit grædende barn fortælle at hverdagen er hård!!!
igen held og lykke!!!

Anmeld

12. maj 2009

Miamaja

hvor er det synd

Anmeld

12. maj 2009

Mor.sander

finkedinke skriver:

Jeg er så ulykkelig. Min datter på 7 går i 1. kl. Hun blev storesøster igen for 4 mdr. siden. Hun har i noget tid haft let til tårer og fortalt lidt om de der drenge i skolen der driller. Det har lydt harmløst. I sidste uge var hun syg og derffor ikke i skole, hele denne uge har hun klaget over mavepine, men jeg har fejet hende lidt af. Jeg forventede at det var fordi hun gerne ville blive hjemme lidt længere og hygge sig. Her til aften bryder hun grædende sammen og fortæller om at blive slået og drillet næsten hver dag af en gruppe drenge fra klassen. Hun fortæller at hun ikke søger en voksen men i stedet gemmer sig på toilettet.

Hun fortæller at hun vil skifte skole, men at hun vil være ked af at undvære veninderne som hun har kendt siden børnehaven.

For 3 uger siden ringede hendes klasselærer hjem og fortalte at hun er ukoncentreret, snakkende og fjollet i timerne og at hun havde let til gråd. Han mente det skyldes den nye rolle som storesøster. Han mente også at vi skulle tage fat i det, fordi det påvirkede hende i timerne.

Hele skoletiden har været et kedeligt forløb. I 0.kl var der stor udskiftning blandt lærene, der var mange vikarer. Der er dog en enkelt lærer der her været der fra starten. I år har det været de samme lærer hele tiden men klaselæreren har dog været en del syg allerede. Så der mangler stabilitet.
Efter sommerferien blander man alle 1. klasserne og laver nye klasser når de skal i 2. Måske vil det hjælpe. Men hvad søren gør jeg indtil da?
Freya har en veninde i klassen. Her til eftermiddag fortæller faderen mig at deres datter har samme problemer, der havde jeg bare ikke nået at snakke med Freya.
Jeg sidder og tænker at der da er noget helt galt i den klasse. Hvordan hjælper jeg Freya bedst. Vi har ikke rigtig andre skolen i området så skoleskift kan kun lade sig gøre hvis jeg også skifter arbejde. Det er jeg selvfølgelig villig til for hendes skyld. Men hun har jo også sine pige-veninder i skolen.

Berith

Øv... Hvor gør det bare ondt, når jeg læser dit indlæg..

Det mindre så meget om min datters skoleforløb de første par år.
Jeg kontaktede også klasselæren, men der blev intetet gjort, måtte derfor gå vidre til skolelederen, fra den side blev der desværre heller intet gjort, da de fra begge sider mente at det var min datter der var min datters egen skyld, pga hendes kræftoge temperment.
Det ende med at hun måtte skifte skole, her er der til gengæld sket ting og sære. De har taget hånd om problemerne lige fra starten, da mobningen har sat sine spor i min datter... Hun er stadigvæk nervøs og meget følsom, overfor alle fomer for drillerier. Den nye skole prøvede flere gange at få min datters parpier til sendt, men den gamle skole har ikke reageret.
Når der er skolefest og ligende på den nye skole, mødre jeg tit hendes gamle klasselære og skoleleder, da det senere viste sig at de havde et hemmeligt forhold og i dag er kærester, jeg har tit haft lyst til at fortælle dem min mening om dem, men har undladt det og i stedet, hilser jeg ikke tilbage når de hilser på mig.

Mit bedste råd, er at du snakker med klasselæren om det på onsdag, til skole hjem samtalen, hvis der intet sker fra den side så kontakt skolelederen.

Held og lykke.

Anmeld

12. maj 2009

DK

For fanden møj unger. Godt initiativ allerede. Hvis jeg var dig ville jeg da også ringe og tale med forældrene. Hvis min datter mobbede ville jeg sørme gerne vide det!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.