finkedinke skriver:
Mebach skriver:
ÆV, hvor er det bare synd.
Jeg tænker lige noget lidt alternativt, kunne I ikke prøve at invitere de drenge med hjem, og så lave en feeed eftermiddag?
Noget med noget skattejagt mv?
Måske vil de drenge begynde at se på din datter med andre øjne på den måde?
Måske kunne I endda få en lille snak med dem f2f, og forklare mobning ikke er ok?
(altså selvfølgelig ikke overfalde dem) 
Nu ved jeg ikke hvor mange der er, men ellers dele dem op i 2 grupper, og invitere dem med hjem?
Det er da et forsøg værd?
Det er en rigtig god ide. Nu du siger det, tror jeg faktisk jeg har hørt om et projekt, hvor man netop opdagede at det havde en positiv effekt på drillerier, hvis man mødte hinanden på hjemmebane. Det vi jeg arbejde videre med. Jeg er jo på barsel, så jeg har rig mulighed for at få dem hjem.
Berith
Jeg kan ikke rigtig se hvordan løftede pegefingre, skældud mv, skulle forbedre situationen.
Du ved: det man ikke må....
Tror faktisk jeg ville være så fræk at invitere forældrene , til de drenge, med hjem også.
Jo mere indsigt de får i problemet, jo mere ville de kunne se problemet og forstå det selv, fremfor én eller anden klasselærer som siger: "Jeres barn mobber, kan I ikke lige snakke med ham."
Og nu kunne det jo godt lyde som om at andre i klassen ville blive valgt fra, altså dem som ikke mobber, men altså....
-Det er der jo ikke noget at gøre ved.
Og hvis det lille trick med at invitere mobbedrengene med hjem, så ville jeg personligt troppe op i skolegården, eller ligge på lur bag en busk, og springe frem og true de forbandede møgunger.
Anmeld