mit barn bliver mobbet - hvad gør jeg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.946 visninger
16 svar
0 synes godt om
7. maj 2009

finkedinke

Jeg er så ulykkelig. Min datter på 7 går i 1. kl. Hun blev storesøster igen for 4 mdr. siden. Hun har i noget tid haft let til tårer og fortalt lidt om de der drenge i skolen der driller. Det har lydt harmløst. I sidste uge var hun syg og derffor ikke i skole, hele denne uge har hun klaget over mavepine, men jeg har fejet hende lidt af. Jeg forventede at det var fordi hun gerne ville blive hjemme lidt længere og hygge sig. Her til aften bryder hun grædende sammen og fortæller om at blive slået og drillet næsten hver dag af en gruppe drenge fra klassen. Hun fortæller at hun ikke søger en voksen men i stedet gemmer sig på toilettet.

Hun fortæller at hun vil skifte skole, men at hun vil være ked af at undvære veninderne som hun har kendt siden børnehaven.

For 3 uger siden ringede hendes klasselærer hjem og fortalte at hun er ukoncentreret, snakkende og fjollet i timerne og at hun havde let til gråd. Han mente det skyldes den nye rolle som storesøster. Han mente også at vi skulle tage fat i det, fordi det påvirkede hende i timerne.

Hele skoletiden har været et kedeligt forløb. I 0.kl var der stor udskiftning blandt lærene, der var mange vikarer. Der er dog en enkelt lærer der her været der fra starten. I år har det været de samme lærer hele tiden men klaselæreren har dog været en del syg allerede. Så der mangler stabilitet.
Efter sommerferien blander man alle 1. klasserne og laver nye klasser når de skal i 2. Måske vil det hjælpe. Men hvad søren gør jeg indtil da?
Freya har en veninde i klassen. Her til eftermiddag fortæller faderen mig at deres datter har samme problemer, der havde jeg bare ikke nået at snakke med Freya.
Jeg sidder og tænker at der da er noget helt galt i den klasse. Hvordan hjælper jeg Freya bedst. Vi har ikke rigtig andre skolen i området så skoleskift kan kun lade sig gøre hvis jeg også skifter arbejde. Det er jeg selvfølgelig villig til for hendes skyld. Men hun har jo også sine pige-veninder i skolen.

Berith

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2009

Assi

Hvor er det bare synd for din datter, at hun skal opleve det! Jeg synes helt sikkert, at du skal kontakte klasselæreren, og fortælle om hvordan din datter har det, og hvad hun har fortalt. Jeg er selv lærer, og vi ser desværre bare ikke alt der foregår mellem børnene - derfor er informationer fra forældre osv guld værd. Tag en snak med ham... og få lavet en handleplan med ham om hvordan I griber det her an. (så du ved hvad, der bliver gjort i skolen, og hvad du kan gøre derhjemme).

Håber at det hele vender igen (snart!), og at din datter bliver glad for at gå i skole og i klassen.

Astrid

Anmeld

7. maj 2009

tascia

tag fat i klasselæreren, for det at da slet ikke acceptabelt at børn i den alder skal have det sådan, det skal ikke bare lade ligge til efter sommerferien!

stakkels pige

//Natascia

Anmeld

7. maj 2009

qp

Hej med dig.

Hvor er jeg ked af at høre det med din datter, det er simpelthen så grovt!
Jeg synes også du skal ringe til klasselæreren og forlange et møde, inden mødet skal du forberede dig på hvad du gerne vil have ud af mødet med ham.
Personligt ville jeg fortælle læreren, at jeg forventer han holder et lille møde med den gruppe drenge og fortæller dem, at sådan en opførsel vil de bare ikke tolorere på skolen hvorefter han så gør dem opmærsom på, at han vil kontakte drengenes forældre for, at finde en løsning på problemet.
Når man så har været igennem alle parter mener jeg, at man bør tage emnet op i klassen - evt lave et projekt om det så børnene bliver bevidste om hvad mobning gør ved børn/mennesker. Man skal ikke tage fejl af at mobning er et meget alvorligt problem i hele verden som alle bør tage alvorligt.

Jeg håber du kunne bruge mit råd til noget.

M

Anmeld

7. maj 2009

Stumpen

Jeg har ikke de store råd at give dig, men synes du skal gøre som Astrid foreslår..

Jeg vil blot skrive at jeg virkelig føler med din datter.. Jeg er selv en af dem der er blevet mobbet af klassen og blevet brugt som boksebold i busskuret..
Det skærer i mit hjerte at høre at hun skal dette i gennem, håber virkelig at du får en god kontakt med klasselæreren omkring dette frygtelige problem..

Anmeld

11. maj 2009

finkedinke

Tak for jeres svar. Vi skal til skole-hjem-samtale på onsdag. Jeg vil kræve handling fra lærenes side.
Freya har haft det fint hele weekenden, og vi har fået en god snak om hvad der foregår i skolen. Her til morgen havde hun mavepine over at skulle i skole, som tiden for bussen nærmede sig blev det meget værre. Hun smølede så hun ikke nåede bussen. Næste bus kørte før tid, så den nåede hun heller ikke. Det værste var næsten at da vi opdagede at anden bus også var kørt, blev hun så tydeligt lettet over ikke at skulle i skole at jeg næsten kunne tude. Jeg fik det så skidt over at jeg ville sende hende afsted. Men jeg tror heller ikke det hjælper noget at blive hjemme.

Øv, det går mig sådan på. Hun har altid været en pige med gode sociale evner og været glad for skolen. Det kan da ikke være rigtigt at det skal være sådan allerede i 1. kl.
Berith

Anmeld

11. maj 2009

Rasmine

ÆV, hvor er det bare synd.

Jeg tænker lige noget lidt alternativt, kunne I ikke prøve at invitere de drenge med hjem, og så lave en feeed eftermiddag?
Noget med noget skattejagt mv?
Måske vil de drenge begynde at se på din datter med andre øjne på den måde?
Måske kunne I endda få en lille snak med dem f2f, og forklare mobning ikke er ok?
(altså selvfølgelig ikke overfalde dem)

Nu ved jeg ikke hvor mange der er, men ellers dele dem op i 2 grupper, og invitere dem med hjem?

Det er da et forsøg værd?

Anmeld

11. maj 2009

Rasmine

"If you can't beat them, join them?"

Anmeld

11. maj 2009

finkedinke

Mebach skriver:

Jeg tænker lige noget lidt alternativt, kunne I ikke prøve at invitere de drenge med hjem, og så lave en feeed eftermiddag?
Måske kunne I endda få en lille snak med dem f2f, og forklare mobning ikke er ok?

Nu ved jeg ikke hvor mange der er, men ellers dele dem op i 2 grupper, og invitere dem med hjem?

Det er en rigtig god ide. Nu du siger det, tror jeg faktisk jeg har hørt om et projekt, hvor man netop opdagede at det havde en positiv effekt på drillerier, hvis man mødte hinanden på hjemmebane. Det vi jeg arbejde videre med. Jeg er jo på barsel, så jeg har rig mulighed for at få dem hjem.

Berith

Anmeld

11. maj 2009

Rasmine

finkedinke skriver:

Mebach skriver:

Det er en rigtig god ide. Nu du siger det, tror jeg faktisk jeg har hørt om et projekt, hvor man netop opdagede at det havde en positiv effekt på drillerier, hvis man mødte hinanden på hjemmebane. Det vi jeg arbejde videre med. Jeg er jo på barsel, så jeg har rig mulighed for at få dem hjem.

Berith

Jeg kan ikke rigtig se hvordan løftede pegefingre, skældud mv, skulle forbedre situationen.
Du ved: det man ikke må....
Tror faktisk jeg ville være så fræk at invitere forældrene , til de drenge, med hjem også.
Jo mere indsigt de får i problemet, jo mere ville de kunne se problemet og forstå det selv, fremfor én eller anden klasselærer som siger: "Jeres barn mobber, kan I ikke lige snakke med ham."

Og nu kunne det jo godt lyde som om at andre i klassen ville blive valgt fra, altså dem som ikke mobber, men altså....
-Det er der jo ikke noget at gøre ved.

Og hvis det lille trick med at invitere mobbedrengene med hjem, så ville jeg personligt troppe op i skolegården, eller ligge på lur bag en busk, og springe frem og true de forbandede møgunger.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.