Hvad gør man hvis ens barn bliver ven med en JV?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juli 2012

morethanperfect

KakaoDrik skriver:

Jeg oprettede en tråd tidligere hvor jeg glemte at indsætte link. Det er en lille film om børneopdragelse. 

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1793167.ece

Når du har set filmen vil du så være sød at gå i dybden og tænke over hvad du ville gøre hvis dit barn blev ven men en Jehovas Vidne når dit barn sikkert har en masse "magisk" legetøj.

Jeg tænker nemlig at vi bliver set som satan tilbedere i et lille JV barns øjne. Vores hjem er jo fyldt med magi (turtles,troldmænd,tryllestave,drager osv). Magi er jo noget satan dyrker. Bliver vi så til på som satan tilbedere af JV børn 

Sikke en frygtelig film .. ! Men det er jo bare min mening 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2012

MorDk

Tvillingemor90 skriver:

Jeg syneS det en frygtelig film ! Bryder mig ikke óm opdragelse med skyld og skam (vil du gerne gøre Jehova ked af det?) og at man skal gøre sig fortjent til kærlighed (Jehova elsker dig højt FORDI du et lydig) .. Men har haft venner fra JV og har Intet problem med deres livs valg, men bryder mig ikke om den trosretning og synes dvd'en er direkte usmaglig

Jeg sys den film er direkte AFSKYLIGE! Virkelig!!!

Anmeld

19. juli 2012

wamse

Hvis mit barn blev venner med et jv-barn, så ville jeg ikke tænke nærmere over det, end hvis det blev venner hr. og fru, Danmarks barn, som ganske givet også vil have nogle andre værdier, end lige min familie.

Jeg ville kun studse over det, hvis mit barn kom og fortalte nogle ting, som kunne bekymre mig. Jeg ville tale åbent omkring det at være religiøs og være troende, uanset hvilken tro det er.

Jeg synes filmen er langt fra, hvordan jeg ville snakke med børn, og langt fra mine værdier.

Anmeld

19. juli 2012

MorDk

wamse skriver:

Hvis mit barn blev venner med et jv-barn, så ville jeg ikke tænke nærmere over det, end hvis det blev venner hr. og fru, Danmarks barn, som ganske givet også vil have nogle andre værdier, end lige min familie.

Jeg ville kun studse over det, hvis mit barn kom og fortalte nogle ting, som kunne bekymre mig. Jeg ville tale åbent omkring det at være religiøs og være troende, uanset hvilken tro det er.

Jeg synes filmen er langt fra, hvordan jeg ville snakke med børn, og langt fra mine værdier.

Enig  Jeg tænker det samme!

Anmeld

19. juli 2012

morbibi

KakaoDrik skriver:

Jeg oprettede en tråd tidligere hvor jeg glemte at indsætte link. Det er en lille film om børneopdragelse. 

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1793167.ece

Når du har set filmen vil du så være sød at gå i dybden og tænke over hvad du ville gøre hvis dit barn blev ven men en Jehovas Vidne når dit barn sikkert har en masse "magisk" legetøj.

Jeg tænker nemlig at vi bliver set som satan tilbedere i et lille JV barns øjne. Vores hjem er jo fyldt med magi (turtles,troldmænd,tryllestave,drager osv). Magi er jo noget satan dyrker. Bliver vi så til på som satan tilbedere af JV børn 

Undrer mig....... Min veninde er JV og der findes ingen satan pga legetøj - tværtimod

Anmeld

19. juli 2012

wamse

MorDk skriver:

Enig  Jeg tænker det samme!

Min datter har en aller bedste hjerteveninde, som bor i Marokko i vintermånederne. Hun er her hjemme hos den danske del af familien sommeren over hvert år. Hun er muslim, og det er da noget min datter og jeg snakker om. Men det gør jo kun min datters verden større, at hun oplever forskelligheder som værende spændende, og ikke skræmmende

Jeg er selv vokset op med, at nogle af mine mostre og deres familier er indre missionske

Anmeld

19. juli 2012

Kongmulle

syntes den film er fuc*** up. Og syntes det er endnu mere fuc*** up hvis jv'ere tænker sådan rigtigt

Anmeld

19. juli 2012

132319

Er det egentlig nogensinde blevet bekræftet at filmen er lavet af JV?

Jeg tænker at det vel lige så vel kan være nogen der laver hetz imod dem.

Jeg er ikke enig i JV's menneskesyn og værdier men hvis mine børn blev venner med et barn af dem, så ville jeg ikke have noget imod det

Anmeld

19. juli 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Nu har jeg taget mig sammen til at se det link...

Hvis det virkelig forholder sig således, så synes jeg det er synd at børnenes kreativitet og fantasi ikke får lov til at udfolde sig

Men jeg ville ikke blande mig i min dreng venskaber. Hvis han får "nye" informationer han undrer sig over, så taler vi da bare om det

Anmeld

19. juli 2012

Nadia&Daniel

132319 skriver:

Er det egentlig nogensinde blevet bekræftet at filmen er lavet af JV?

Jeg tænker at det vel lige så vel kan være nogen der laver hetz imod dem.

Jeg er ikke enig i JV's menneskesyn og værdier men hvis mine børn blev venner med et barn af dem, så ville jeg ikke have noget imod det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.