Hvad gør man hvis ens barn bliver ven med en JV?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.591 visninger
24 svar
0 synes godt om
19. juli 2012

KakaoDrik

Jeg oprettede en tråd tidligere hvor jeg glemte at indsætte link. Det er en lille film om børneopdragelse. 

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1793167.ece

Når du har set filmen vil du så være sød at gå i dybden og tænke over hvad du ville gøre hvis dit barn blev ven men en Jehovas Vidne når dit barn sikkert har en masse "magisk" legetøj.

Jeg tænker nemlig at vi bliver set som satan tilbedere i et lille JV barns øjne. Vores hjem er jo fyldt med magi (turtles,troldmænd,tryllestave,drager osv). Magi er jo noget satan dyrker. Bliver vi så til på som satan tilbedere af JV børn 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2012

Loa

Da jeg var barn var jeg da bedste veninde med en der var jehovas vidne og der var da aldrig noget..... Andet end hun selvfølgelig ikke holdte jul og fødselsdag..... Der var da aldrig noget med legetøjet....? (okay vi havde måske heller ikke så meget fancy dengang)

Tror ikke jeg ville gøre noget, mon ikke de nok selv skulle få det til at fungere på den ene eller anden måde....

Anmeld

19. juli 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg ville ikke blande mig. Det finder de da selv ud af

Anmeld

19. juli 2012

tarkoflen

Jeg gik i klasse med en dreng, der var JV og der var aldrig snak om problemer med legetøj!

Men jeg tager meget kraftig afstand fra en video som den du har linket til! Det synes jeg ikke høre hjemme i børneopdragelse! Men vi er jo heldigvis forskellige, men jeg er ikke pjattet med at man skræmmer børn på den måde!

Anmeld

19. juli 2012

UnderCover37

Lad dem bare lege og respekter at legekammeraten ikke skal inviteres til fødselsdag da det vil sætte denne i et dilemma.

Jeg havde i mine unge teenage år en rigtig god veninde der var jehovasvidne og hun ELSKEDE at komme her - og hendes familie nød når jeg var hos dem

Anmeld

19. juli 2012

FrkT

En af mine bedste veninder gennem det meste af min barndom var Jehovas vidne, og der har altså aldrig været nogen problemer.... hun var selvfølgelig ikke med til børnefødselsdage, holdt heller ikke selv nogen, og så holdt hun ikke jul. Udover det var hun præcis som alle de andre børn. Og vi legede med det samme legetøj også. Hendes familie var nogle varme og dejlige mennesker, så jeg har heller intet ondt at sige der.

Tror der er stor forskel på hvilket forhold Jehovas vidner har til deres tro præcis som der er stor forskel på hvilket forhold kristne har til deres tro. Og de ting der bliver skrevet om, det tror jeg er taget ud fra de ekstreme tilfælde. Ligesom man også kunne skrive artikler om de ekstreme kristne, som sikkert ville sætte det hele i et perspektiv.

Anmeld

19. juli 2012

LinLin

Loa skriver:

Da jeg var barn var jeg da bedste veninde med en der var jehovas vidne og der var da aldrig noget..... Andet end hun selvfølgelig ikke holdte jul og fødselsdag..... Der var da aldrig noget med legetøjet....? (okay vi havde måske heller ikke så meget fancy dengang)

Tror ikke jeg ville gøre noget, mon ikke de nok selv skulle få det til at fungere på den ene eller anden måde....

Jeg har også haft en bedste veninde engang der var jv... Der har da aldrig været noget...?

Anmeld

19. juli 2012

ønskebørn74

KakaoDrik skriver:

Jeg oprettede en tråd tidligere hvor jeg glemte at indsætte link. Det er en lille film om børneopdragelse. 

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1793167.ece

Når du har set filmen vil du så være sød at gå i dybden og tænke over hvad du ville gøre hvis dit barn blev ven men en Jehovas Vidne når dit barn sikkert har en masse "magisk" legetøj.

Jeg tænker nemlig at vi bliver set som satan tilbedere i et lille JV barns øjne. Vores hjem er jo fyldt med magi (turtles,troldmænd,tryllestave,drager osv). Magi er jo noget satan dyrker. Bliver vi så til på som satan tilbedere af JV børn 

det er slet ikke et problem.. er opvokset som JVer..

Anmeld

19. juli 2012

Tvillingemor80

Jeg syneS det en frygtelig film ! Bryder mig ikke óm opdragelse med skyld og skam (vil du gerne gøre Jehova ked af det?) og at man skal gøre sig fortjent til kærlighed (Jehova elsker dig højt FORDI du et lydig) .. Men har haft venner fra JV og har Intet problem med deres livs valg, men bryder mig ikke om den trosretning og synes dvd'en er direkte usmaglig

Anmeld

19. juli 2012

Tvillingemor80

Jeg syneS det en frygtelig film ! Bryder mig ikke óm opdragelse med skyld og skam (vil du gerne gøre Jehova ked af det?) og at man skal gøre sig fortjent til kærlighed (Jehova elsker dig højt FORDI du et lydig) .. Men har haft venner fra JV og har Intet problem med deres livs valg, men bryder mig ikke om den trosretning og synes dvd'en er direkte usmaglig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.