UnderCover34 skriver:
Nu ved jeg ikke hvor længe du har fået medicinen i den nuværende dosis?
Der går op til 8 uger fra man begynder på medicinen til den optmale virkning opnåes, og herefter kan man justere dosis til man rammer det der virker for dig, hvis det er den rigtige type medicin du får.
Der findes mange typer antidepressiva og de kan groft deles op i to typer, en der virker på serotonin i hjernen og en der både virker på serotonin og noradrenalin.
Lægen/psykiateren vælger præparatet efter en snak / undersøgelse og man vil som regel ikke give det mere end max 8 uger før man igen vurderer om det er det rigtige og om der enten skal en dosisjustering til eller et medicin skift.
Det kan meget svært at finde den helt rigtige type medicin og en del oplever derfor at skulle skifte.
Hvem er du i behandling hos? Får du kun medicin eller er det kombineret med samtaler enten hsos lægen, en psykiater eller psykolog?
Hvis du føler der er mangel i fremgang så skal du helt sikkert kontakte den behandlende læge og bede om en konsultation og få snakket det igennem og set på medicinen.
Og det med trætheden kan både være en bivirkning af medicinen i opstartsfasen (det fortager sig igen) eller selve depressionen da det også godt kan gøre en enormt energiforladt.
Rigtig god bedring!
jeg har fået medicin i ca 1,5 år fra da min depression blev konstateret hos lægen det er den anden slages medicin jeg er på nu, og har væet det siden februar/ marts.
problemet er bare at da jeg startede på nr 2 slags der fik jeg en god perioede lige efter, hvor jeg har mere over skud men stadig sover til middag de fleste dage, og så tænkte jeg at det nok er den der virker men så sker der lidt modgang også er jeg tilbage hvor jeg startede syntes jeg også har jeg det skidt med at gå til læge igen. da jeg jo havede fortalt ham at jeg syntes at det virkede i starten.
så håber jeg at psykiateren je hjælpe mig med nogen samtaler (havede dog frygtede at de kun udskrav medicin)
Anmeld