depression

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.946 visninger
25 svar
0 synes godt om
18. juli 2012

Anonym trådstarter

jeg har en depression og har haft det i snart 1,5 år og jeg føler ikke jeg få det bedre. jeg få medicin for det.

jeg har altid været deprimeret i perioeder, nå der er sket for, meget men har altid selv kunne kæmpe mig op af det sorte hul igen(uden medicin), men denne gang har jeg bare ikke kunne det.

så jer der har haft en depression hvordan er i kommet ud på den anden side igen?

jeg er anonym da jeg ikke vil kunne googles.

hvis i ikke vil svare her offenligt så kan jeg godt skrive en besked til jer, da jeg ikke har mulighed for at gører så  i kan værer anonym.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2012

livhemdrup

Anonym skriver:

jeg har en depression og har haft det i snart 1,5 år og jeg føler ikke jeg få det bedre. jeg få medicin for det.

jeg har altid været deprimeret i perioeder, nå der er sket for, meget men har altid selv kunne kæmpe mig op af det sorte hul igen(uden medicin), men denne gang har jeg bare ikke kunne det.

så jer der har haft en depression hvordan er i kommet ud på den anden side igen?

hvis i ikke vil svare her offenligt så kan jeg godt skrive en besked til jer, da jeg ikke har mulighed for at gører så  i kan værer anonym.

Motion center var mit kodeord. Træningen giver en så meget positiv energi og man får det skønt med sig selv. Det hjalp mig meget

Anmeld

18. juli 2012

Kay

jeg gik til psykolog... og fik bearbejdet en masse ting fra min "ungdom" var ude for en masse ting i mine preteen og teenage år og det havde jeg gået og bygget op... og så en dag flød mit bæger over...

det hjalp mig rigtig meget at få snakket med en psykolog... og finde ud af hvem jeg egentlig var, og gerne ville være og at jeg var mere værd og fortjænte respekt...

en lang kamp hvor man skal arbejde med sig selv... og der er stadig ting jeg skal arbejde på... men tror nu alle mennesker har noget de skal arbejde på... det er bare ikke alle der ved hvad

Anmeld

18. juli 2012

B&J

helt klart motion og en pyskolog der kan hjælpe dig...

Anmeld

18. juli 2012

Anonym trådstarter

livhemdrup skriver:

Motion center var mit kodeord. Træningen giver en så meget positiv energi og man får det skønt med sig selv. Det hjalp mig meget

jeg har ikke råd til at gå i motion centeret, men efter vi er flyttet er der ca 6 km til børnenes daginstitutionen og så cykler jeg begge veje (ca 24 km på en dag), men syntes bare jeg er meget mere træt end jeg plejer at værer

Anmeld

18. juli 2012

Anonym trådstarter

Kay skriver:

jeg gik til psykolog... og fik bearbejdet en masse ting fra min "ungdom" var ude for en masse ting i mine preteen og teenage år og det havde jeg gået og bygget op... og så en dag flød mit bæger over...

det hjalp mig rigtig meget at få snakket med en psykolog... og finde ud af hvem jeg egentlig var, og gerne ville være og at jeg var mere værd og fortjænte respekt...

en lang kamp hvor man skal arbejde med sig selv... og der er stadig ting jeg skal arbejde på... men tror nu alle mennesker har noget de skal arbejde på... det er bare ikke alle der ved hvad

jeg ved at jeg har en masse ting der skal bearbejdes, da jeg har oplevet en del i min barndom som jeg ikke burde. men har desværer heller ikke råd til en psykolog selvom jeg godt ved at det nok er det eneste der hjælper. jeg er blevet henvist til en psykiater som jeg skal til i næste månede, men de kan vel ikke hjælpe en med at bearbejde tingene som en psykolog kan?

hvor mange gange gik du til psykolog til at starte med?

Anmeld

18. juli 2012

Mettefpigen

Jeg har stadig min depression men har det bedre... Men jeg gik til psykolog og det hjalp en del og ellers har jeg træningsøvelser herhjemme som jeg bruger.... Men træthed er jo et tegn på depressionen så det er normalt at man er det....

Anmeld

18. juli 2012

Kay

Anonym skriver:

jeg ved at jeg har en masse ting der skal bearbejdes, da jeg har oplevet en del i min barndom som jeg ikke burde. men har desværer heller ikke råd til en psykolog selvom jeg godt ved at det nok er det eneste der hjælper. jeg er blevet henvist til en psykiater som jeg skal til i næste månede, men de kan vel ikke hjælpe en med at bearbejde tingene som en psykolog kan?

hvor mange gange gik du til psykolog til at starte med?

en psikiater er i grove træk en psykolog der må udskrive medicin.. så jo... han/hun birde kunne hjælpe med samtaleterapi også...

kan ik huske hvor mange gange jeg var afsted... men brugte ikke hele min henvisning...

Anmeld

18. juli 2012

UnderCover37

Anonym skriver:

Nu ved jeg ikke hvor længe du har fået medicinen i den nuværende dosis?

Der går op til 8 uger fra man begynder på medicinen til den optmale virkning opnåes, og herefter kan man justere dosis til man rammer det der virker for dig, hvis det er den rigtige type medicin du får.

Der findes mange typer antidepressiva og de kan groft deles op i to typer, en der virker på serotonin i hjernen og en der både virker på serotonin og noradrenalin.

Lægen/psykiateren vælger præparatet efter en snak / undersøgelse og man vil som regel ikke give det mere end max 8 uger før man igen vurderer om det er det rigtige og om der enten skal en dosisjustering til eller et medicin skift.

Det kan meget svært at finde den helt rigtige type medicin og en del oplever derfor at skulle skifte.

Hvem er du i behandling hos? Får du kun medicin eller er det kombineret med samtaler enten hsos lægen, en psykiater eller psykolog?

Hvis du føler der er mangel i fremgang så skal du helt sikkert kontakte den behandlende læge og bede om en konsultation og få snakket det igennem og set på medicinen.

Og det med trætheden kan både være en bivirkning af medicinen i opstartsfasen (det fortager sig igen) eller selve depressionen da det også godt kan gøre en enormt energiforladt.

Rigtig god bedring!

Anmeld

18. juli 2012

UnderCover37

en psikiater er i grove træk en psykolog der må udskrive medicin.. så jo... han/hun birde kunne hjælpe med samtaleterapi også...

kan ik huske hvor mange gange jeg var afsted... men brugte ikke hele min henvisning...

En psykiater er en læge der har videreuddannet sig med speciale indenfor psykiatri.

En psykiater kan både varetage samtaleterapi og udskrive og varetage den medicinske behandling.

En psykolog er uddannet psykolog på universitetet og kan kun varetale samtaler/terapi og må ikke udskrive eller varetage en medicinsk behandling da de ikke har den lægefaglige uddannelse.

Hvis man skal have en medicinsk behandling i forbindelse med behandlingen hos en psykolog er det nødvendigt at have egen læge eller en psykiater ind over

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.