Hvilken hånd har i vielsesringen på?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juli 2012

ønskebørn74

Denisep skriver:

Hej sad for et par uger siden og snakkede med en veninde om det og vi blev i tvivl. Syntes man ser både på venstre og højre når man kigger rundt så kunne godt tænke mig st hører hvad i har og hvad i finder mest normalt

Er der nogle af jer der har forlovelses og vielses ringen på samme finger? Syntes jeg også jeg har set hos flere hvor andre har det på hver deres hånd

Der er mulighed for flere svar i afstemningen

jeg bærer min stolt på højre hånd!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2012

K&S

Vi har vores vielsesring på venstre hånd - tættest på hjertet

Anmeld

19. juli 2012

otlitrom

Jeg har min forlovelsesring på venstre, og min vielsesring på højre - selvom jeg godt kan lide tanken om, at ventre er tættere på hjertet.

Min mand har sin vielsesring på højre, og går ikke længere med sin forlovelsesring.

Anmeld

19. juli 2012

FamilenStorm

Denisep skriver:

Hej sad for et par uger siden og snakkede med en veninde om det og vi blev i tvivl. Syntes man ser både på venstre og højre når man kigger rundt så kunne godt tænke mig st hører hvad i har og hvad i finder mest normalt

Er der nogle af jer der har forlovelses og vielses ringen på samme finger? Syntes jeg også jeg har set hos flere hvor andre har det på hver deres hånd

Der er mulighed for flere svar i afstemningen

Forlovelsering på ventre og vielsesring på højre.. :-)

Anmeld

20. juli 2012

Ciss

Jeg har min vielsesring på venstre. Der skal den sidde ifølge de oprindelige traditioner, fordi det er tættest på hjertet Og det syntes jeg er en skøn ide, så den sidder der og min forlovelsesring på højre

Hvor langt skal vi tilbage for at finde de oprindelige traditioner?

Var det ikke Christian d 4. som giftede sig med en af elskerinderne "til venstre hånd" fordi han allerede havde en dronning, som altså var "gift til højre hånd"? den formulering tyder jo på, at højre hånd var den officielle hånd allerede den gang?

(Det kan godt være, at jeg blander kongerne sammen....) 

Anmeld

20. juli 2012

Savannah

Jeg har min forlovelsesring på venstre hånd og vielsesringen kommer på højre
Spurgte min morfar, hvad der var det "rigtige" da jeg ikke helt kunne finde hoved og hale i det jeg læste på nettet.

Anmeld

20. juli 2012

Kongmulle

Ciss skriver:

Hvor langt skal vi tilbage for at finde de oprindelige traditioner?

Var det ikke Christian d 4. som giftede sig med en af elskerinderne "til venstre hånd" fordi han allerede havde en dronning, som altså var "gift til højre hånd"? den formulering tyder jo på, at højre hånd var den officielle hånd allerede den gang?

(Det kan godt være, at jeg blander kongerne sammen....) 

Vi starter i middelalderen med vielsesringe tror jeg nok. Men tror nu det "rigtige" er det man selv vil Tror ikke der er en regel. Vi syntes bare den med hjertet er sød, derfor bærer vi vores på venstre.

Anmeld

20. juli 2012

Kongmulle

K&S skriver:

Vi har vores vielsesring på venstre hånd - tættest på hjertet

Det har vi også

Anmeld

23. juli 2012

Tanjadamgaard

Her sidder forlovelsesringen på venstre hånd og vielsesringen kommer til at sidde på højre når den tid kommer 

Anmeld

23. juli 2012

Corn

Jeg går ikke med ring, den ligger vistnok i en skuffe...
Men har haft den i en kæde om halsen engang

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.