Hvilken hånd har i vielsesringen på?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvilken hånd har i vielsesringen på

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

5.427 visninger
29 svar
1 synes godt om
18. juli 2012

Pinkrose

Hej sad for et par uger siden og snakkede med en veninde om det og vi blev i tvivl. Syntes man ser både på venstre og højre når man kigger rundt så kunne godt tænke mig st hører hvad i har og hvad i finder mest normalt

Er der nogle af jer der har forlovelses og vielses ringen på samme finger? Syntes jeg også jeg har set hos flere hvor andre har det på hver deres hånd

Der er mulighed for flere svar i afstemningen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2012

Ploffer

Denisep skriver:

Hej sad for et par uger siden og snakkede med en veninde om det og vi blev i tvivl. Syntes man ser både på venstre og højre når man kigger rundt så kunne godt tænke mig st hører hvad i har og hvad i finder mest normalt

Er der nogle af jer der har forlovelses og vielses ringen på samme finger? Syntes jeg også jeg har set hos flere hvor andre har det på hver deres hånd

Jeg har forlovelsesringen på venstre og vielsesringen på højre

Anmeld

18. juli 2012

Pinkrose

Ploffer skriver:

Jeg har forlovelsesringen på venstre og vielsesringen på højre

Okay ja tror os det sådan de fleste har det. Syntes bare jeg efterhånden har mødt mange der har endten begge på højre eller venstre eller vielses på venstre.

Tror jeg selv ville have det underlig ved at have op hver sin hånd

Anmeld

18. juli 2012

UnderCover37

Der findes forskellige traditioner for hvor man bærer sin vielsesring - I Danmark er det "normalt" på højre hånd dog finder der nogle der mener det bør være omvendt...

Læs lidt mere her 

Edit: Vi har den på højre hånd og havde vores forlovelses på venstre - forlovelsesringen går vi så ikke med længere

Anmeld

18. juli 2012

anynom

Forlovelsesring på venstre, vielsesring på højre

Anmeld

18. juli 2012

MortilElias2010

Denisep skriver:

Jeg har min vielsesring på min højre og har haft min forlovelsesring på venstre på samme tid, men da der var sten i kradsededine vores søn når jeg skiftede ham, så har fået tilladelse  til at lægge den i smykkeskrinet 

Anmeld

18. juli 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Ingen forlovelsesring - men vielsesringen har vi begge på højre hånd

Anmeld

18. juli 2012

M (:

Jeg er hverken gift eller forlovet, men da jeg altid kun bruger smykker på venstre hånd ender en eventuel vielsesring nok også der - og kan godt lide tanken om, at den hånd er foretrukket, fordi den er tættest på hjertet..

Anmeld

18. juli 2012

Miin'Baby'Mus

Denisep skriver:

Vi er kun forlovet nu, men den ring er på venstre og når vi skal giftes så kommer der en ring på højre 

Sådan tror jeg at de fleste gør det 

Anmeld

18. juli 2012

piap

Denisep skriver:

blev gift i maj og fik at vide af præsten at vores vielse ring skulle på højre og vores forlovelse ringe enten skulle af eller på vestre hånd...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.