Hvornår stoppede jeres kvalme / madlede ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juli 2012

Kay

det skete gradvist uge 13+ til 15 +

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2012

Nille-pigen

mit gik ikke helt over det var ikke så slemt efter uge 14...

håber du snart er ovre det...

Anmeld

17. juli 2012

2babygirls

BabyWish2012 <3 skriver:

Jeg er gravid i uge 8. Kører nu på på 3. uge og snart 4. uge med kvalme og ingen appetit overhovedet. Lever af koldt vand, sodavandsis og havregrød.. Har ingen lyst til fx kød, nogle der har prøvet lignende ?

Jeg er så dårlig og kan ikke samle energi. Har lige ligget sug med snot og forkølelsen, som ikke har gjort tingene bedre.

Hvornår startede og sluttede jeres kvalme ?
Gjorde i noget som hjalp på kvalmen eller appetitten ?

Har hørt om seabands, men hvor meget koster det ? Virker det ?

Knus den lykkelige gravide, som lider af konstant kvalme (24/7) ..

Mit kom som fra en skyfri himmel da jeg testede positiv 4+0, havde det så skidt.
Jeg har også været stor fan af is, og spist meget mindre end jeg i forvejen gjorde.
Idag er jeg 12+1 og husker jeg min morgenmad og så spiser småt ca hver 2. Time, så er det væk.

Men det tegner til at jeg er ved at være ovre det, for er heller ikke så træt mere.

Anmeld

17. juli 2012

chael

1. Graviditet, havde jeg kvalme fra uge 5 ca, til uge 14. Det var mildt og ikke hver dag jeg havde det skidt. Spiste meget kiks og kunne holde det nede, ved at spise småt hele tiden.

2. Graviditet, havde jeg kvalme fra uge 5, til uge 15 ca. Det var hver dag og jeg havde det ret skidt, dog uden opkast. Kunne kun spise æbler.

3. Graviditet, havde jeg også kvalme fra uge 5, til uge 16. Med daglig opkast og stor madlede. Og jeg var bare SÅ dårlig. Og kunne intet finde jeg hade lyst til. Alt kom op, så det var med at finde noget "mildt" mad

Kød og kartofler kunne jeg ikke få ned og slet ikke svinekød.

Håber snart for dig det går over. Det er bare slet ikke sjovt mens det står på

*C

Anmeld

17. juli 2012

Guldimaven

Min kvalme stoppede uge 16.. Og jeg har ingen råd, andet end at du skal spise det du har lyst til og sørge for ikke at blive sulten! Baby skal nok tage det den har brug for, min søn fejler i hvert fald intet..

Anmeld

17. juli 2012

lenemor77

BabyWish2012 <3 skriver:

Jeg er gravid i uge 8. Kører nu på på 3. uge og snart 4. uge med kvalme og ingen appetit overhovedet. Lever af koldt vand, sodavandsis og havregrød.. Har ingen lyst til fx kød, nogle der har prøvet lignende ?

Jeg er så dårlig og kan ikke samle energi. Har lige ligget sug med snot og forkølelsen, som ikke har gjort tingene bedre.

Du har min dybeste sympati og medfølelse. Kører nu selv på 4. uge med heldagskvalme. Jeg har prøvet at forklare det for min mand, som absolut ikke kan sætte sig ind i det.

Her er det også kød, fed mad og mad der lugter, som tricker det hele. Frugt, kolde grøntsager og masser af mælk er min kur.

De kloge siger, at man skal have en lille pakke kiks liggende ved sengen, så du kan give maven noget at arbejde på, så snart du vågner. Men de kloge mennesker har vist ikke prøvet heldagskvalme.

I dag er første dag, hvor jeg ikke føler mig slået ud af det. Og jeg er i 9+2.

Men.... Hos lægen kan du få noget kvalmestillende. Har selv overvejet det, men så længe det kun er kvalme - og ikke opkast - så kæmper jeg mig igennem...

Anmeld

17. juli 2012

Pinkrose

BabyWish2012 <3 skriver:

Uh det led jeg af til jeg var ca 6 mdr henne:/ rigtig trist. Kastede op ca 5-15 gange dagligt:/

Anmeld

17. juli 2012

M&N

lenemor77 skriver:

Du har min dybeste sympati og medfølelse. Kører nu selv på 4. uge med heldagskvalme. Jeg har prøvet at forklare det for min mand, som absolut ikke kan sætte sig ind i det.

Her er det også kød, fed mad og mad der lugter, som tricker det hele. Frugt, kolde grøntsager og masser af mælk er min kur.

De kloge siger, at man skal have en lille pakke kiks liggende ved sengen, så du kan give maven noget at arbejde på, så snart du vågner. Men de kloge mennesker har vist ikke prøvet heldagskvalme.

I dag er første dag, hvor jeg ikke føler mig slået ud af det. Og jeg er i 9+2.

Men.... Hos lægen kan du få noget kvalmestillende. Har selv overvejet det, men så længe det kun er kvalme - og ikke opkast - så kæmper jeg mig igennem...

Ej det er bare ikke rart. Især når det er det første når du står op!! Åh ja, klamme lugte! Kan ikke klarer lugten af smør eller kød. Bare tanken, føj.. Især hakket kød

Idag brækkede jeg mig. 2 gange. Total uventet. I stuen på gulvet og toiletgulvet, har helt ondt af mig selv :-(

Og er trods alt kun i uge 8, håber ikke det varer alt for længe endnu :-( tager sku hatten af for alle kvinderne som kæmper sig igennem det her!!

Tak for dit svar.. Tanken om mælk, ahhh ;-) Hehe..

Anmeld

17. juli 2012

tarkoflen

Jeg er en af de "heldige" som på grund af endometriose har kvalme mange gange om ugen, uden at være gravid

Det der hjælper mig, når det er rigtig slemt, så spiser jeg kogte hvide ris med godt med salt, ikke det sundeste, men det virker for mig! Ved ikke om det kan hjælpe mod graviditetskvalme.

Jeg er også begyndt på akupunktur og det har hjulpet lidt, ved at hun også hjælper gravide, så måske det kunne hjælpe dig

Jeg alt hvad jeg kan for at det snart stopper for dig!

Anmeld

17. juli 2012

Camilla30

Hej Først og fremmest vil jeg sige, at jeg føler med dig - jeg ved præcis hvordan du har det og har selv haft næsten uafbrudt kvalme med meget opkast i de sidste 3½ måned. Jeg er i dag 17 + 4 og det har fortsat kun aftaget en smule - hvis jeg kører bil, flyver, lugter noget ulækkert eller spiser noget forkert kaster jeg op med det samme. Jeg har prøvet seaband, akupunktur og nu senest zoneterapi, desværre har intet af det haft en særlig god virkning på mig, men der er mange andre som hævder, at det har haft en positiv virkning for dem, så måske skulle du overveje det. For mig skete der en lille ændring efter uge 14, derefter har jeg ikke været helt så træt som tidligere og for mit vedkommende bliver kvalme og opkast meget værre, når jeg er træt eller skal meget tidligt op. Så selvom jeg stadig 'lider' er det blevet lettere at holde ud nu Har fået at vide af både læge og jordemoder at kvalme aftager hos de fleste efter 12. uge, så håber du kan se frem til bedring inden længe. Kram

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.