Hvornår stoppede jeres kvalme / madlede ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

41.250 visninger
30 svar
1 synes godt om
17. juli 2012

M&N

Jeg er gravid i uge 8. Kører nu på på 3. uge og snart 4. uge med kvalme og ingen appetit overhovedet. Lever af koldt vand, sodavandsis og havregrød.. Har ingen lyst til fx kød, nogle der har prøvet lignende ?

Jeg er så dårlig og kan ikke samle energi. Har lige ligget sug med snot og forkølelsen, som ikke har gjort tingene bedre.

Hvornår startede og sluttede jeres kvalme ?
Gjorde i noget som hjalp på kvalmen eller appetitten ?

Har hørt om seabands, men hvor meget koster det ? Virker det ?

Knus den lykkelige gravide, som lider af konstant kvalme (24/7) ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2012

Malthe2010

Jeg havde kvalme ved første graviditet fra ca uge 5-13, det stoppede fra den ene dag til den anden. Jeg var mest plaget om morgenen, jeg kunne holde det lidt på afstand ved hele tiden at spise små måltider, grøntsagsstænger, nøder (i små mængder), det virkede for mig.

Hold ud, måske er du heldig det snart går over

Anmeld

17. juli 2012

M&N

Posey skriver:

Jeg havde kvalme ved første graviditet fra ca uge 5-13, det stoppede fra den ene dag til den anden. Jeg var mest plaget om morgenen, jeg kunne holde det lidt på afstand ved hele tiden at spise små måltider, grøntsagsstænger, nøder (i små mængder), det virkede for mig.

Hold ud, måske er du heldig det snart går over

Puha, det er længe! Min største frygt er at det ikke stopper.. Jeg kan intet få ned, får mere kvalme af tanken af mad

Min kvalme varer fra jeg åbner øjnene til jeg går i seng. Andre gange værre end normalt.

Tak, prøver hvertfald

Anmeld

17. juli 2012

babymus77

Mit stoppede omkring uge 14:-) og kom igen og gik igen:-)

Anmeld

17. juli 2012

MorDk

Kvalmen stopper for de fleste mellem uge 10-14....

I min første graviditet gik kvalmen over efter uge 13... Jeg brugte Seabands når den var værst det hjalp mig! jeg havde mest kvalme om aften... Mandler og frugt kunne også holde kvalmen lidt på afstand samt sodavandsis.

Her i min anden graviditet startede kvalmen i uge 6 og stoppede altså først i uge 21 (jeg havde kvalme DØGNET RUNDT) Blev derfor sygemeldt allerede i januar! Det var rent helvede og jeg kunne seriøst ikke hænge sammen. Pænt svært når man også har en lille søn man skal tage sig af!!!  Her hjalp intet! Sorry to say!

Men håber du slipper for det er invaliderende...

Anmeld

17. juli 2012

Mariajny

Jeg har haft kvalme fra uge 4- og har det endnu ( er i uge 10+4) jeg har også så meget kvalme at jeg er blevet sygemeldt, jeg kan på ingen måder holde det hen. Jeg blev sendt på sygehuset i uge 8+5 for at blive scanner, for om der skulle være mere end en, og hvis man ikke får drukket, kan man komme derop et par gange om ugen og blive fyldt med væske.. Hun sagde at det muligvis forsvandt i uge 12, men nogen havde det også hele graviditeten igennem

Anmeld

17. juli 2012

FruK

Puha, det er ikke sjovt - jeg har haft det lige nøjagtigt som dig... I døgndrift. De sidste par uger er det blevet lidt bedre. Jeg er i 16. uge nu.  Skal dog stadig sørge for at spise regelmæssigt (læs: hele tiden) for ikke at blive skidt.

Jeg har lånt et sæt seabands, og de hjalp. Når jeg sov med dem om natten, var det knap så slemt om morgenen.

Ellers har jeg bare spist lidt hele tiden, og nøjedes med de ting, jeg har haft lyst til. Sodavandsis, saltstænger, mandler, ostepops, hvidt brød. Og masser af frugt.

Anmeld

17. juli 2012

Holbæktrunten

BabyWish2012 <3 skriver:

Jeg er gravid i uge 8. Kører nu på på 3. uge og snart 4. uge med kvalme og ingen appetit overhovedet. Lever af koldt vand, sodavandsis og havregrød.. Har ingen lyst til fx kød, nogle der har prøvet lignende ?

Jeg er så dårlig og kan ikke samle energi. Har lige ligget sug med snot og forkølelsen, som ikke har gjort tingene bedre.

Hvornår startede og sluttede jeres kvalme ?
Gjorde i noget som hjalp på kvalmen eller appetitten ?

Har hørt om seabands, men hvor meget koster det ? Virker det ?

Knus den lykkelige gravide, som lider af konstant kvalme (24/7) ..

Åh, mit startede omking uge 6 og varede til uge 16... Også kvalme i døgndrift - kastede heldigvis ikke så til op, men det var virkelig invaliderende!

Jeg spiste uanede mængder af sodavandsis og theboller uden pålæg eller smør - det var det eneste jeg kunne få indenbords. Når jeg havde klemt et par theboller ned, var kvalmen til at holde ud et par timer.

Og så drak jeg rigtig meget danskvand naturel gennem hele graviditeten - det hjalp også

Anmeld

17. juli 2012

M&N

Tak for alle jeres svar. En smule rart jeg ikke er den eneste.

Netop som jeg skriver er kvalmen lidt væk men har også lige kastet op. 2 gange. Åhjjjh

Flere må gerne komme med erfaringer. Er over mobilen så kan ikke lige svarer enkeltvis.

Anmeld

17. juli 2012

Blirnokaldrigfru

Mit stoppede.. omkring uge 16-17 stykker, og kom så on/off derefter indtil omkring uge 30.. Puha - den kan være slem den kvalme :/

Jeg fandt aldrig nogen rigtig kur derimod.. drak ofte kakao mod kvalmen, nogle gange hjalp det, andre gange ikke.. Kunne slet ikke klare tanken om en tør kiks

En jeg kender foreslog ingefær Prøv det måske? HUn sagde det smagte dårligt, men at det virkede

Og har kun hørt godt om seabands - fik det bare aldrig selv prøvet..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.