Søger svar på en del spørgsmål.. :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juli 2012

Kay

OktoberMor skriver:

Det vil jeg huske, tusind tak.. :-) 
det er dejligt at man bare kan spørge folk, uden at de kigger skævt, eller tænker man er dum.. 

vi andre har også skulle spørge eller fået fortalt ting før vi ved det der findes jo ingen dumme spørgsmål

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2012

ano14316

OktoberMor skriver:

Hej alle. 

Jeg er gravid i uge 28, og kan godt lide at være godt forberedt, dette er vores første barn, så jeg har derfor en del spørgsmål som jeg ønsker svar på.. Håber i kan leve med at nogle af spørgsmålene måske er lidt blondine agtige, men vi kan jo ikke alle være lige kloge.. 

1. Vil det være en god ide at købe babypanodil, så man har det hvis nu en dag baby skal have det? - eller skal jeg først købe det når babyen bliver syg?

2. Vi bor i lejlighed på 2. sal og har fået en brugt barnevogn til altanbrug, må jeg direkte efter fødslen, lade barnet sove ude på altanen i barnevognen, så det ikke altid forgår i sengen? 

3. Har hørt nogle har deres baby sovende i liften de første par dage/uger, må man ikke ligge dem i vuggen istedet? 

4. Jeg har fået en del tøj fra en masse jeg kender, har tænkt mig at vaske det før brug, da jeg har hørt det har bedst af at lugte af os, men må jeg vaske det i samme vaskepulver som vores, eller skal jeg købe noget parfume fri? Og alt helt nyt tøj skal det også vaskes før brug? 

5. Må jeg godt købe et lammeskind og ligge under baby i sengen, eller bliver det for varmt? 

6. Er det et must have at eje en babyalarm? - Eller kan man sagtens klare sig uden?

7. Hvilke sutteflasker anbefaler i at man køber? (Kun hvis jeg ikke kan amme.) 

Tusind tak fordi i gad at hjælpe mig, jeg håber ikke at det er for dumme spørgsmål, men jeg er jo som sagt førstegangs fødende også er vi her vel for at hjælpe hinanden..

Knus fra Oktobermor... 

1. Vil det være en god ide at købe babypanodil, så man har det hvis nu en dag baby skal have det? - eller skal jeg først købe det når babyen bliver syg?

Nej, vent og se, man skal jo helst ikke give panodil når de er små uden lægens anvisning, og harman dem ikke hjemme, så giver man dem heller ikke

2. Vi bor i lejlighed på 2. sal og har fået en brugt barnevogn til altanbrug, må jeg direkte efter fødslen, lade barnet sove ude på altanen i barnevognen, så det ikke altid forgår i sengen?

Jeg mener det er en god ide at vente til de er 14 dage + men det kommer jo også an på vejret og hvordan baby er, snak med sp, når du har født.

3. Har hørt nogle har deres baby sovende i liften de første par dage/uger, må man ikke ligge dem i vuggen istedet?

Det kan du tro du må, Magnus har aldrig haft en lift. Nogen babyer kan bare godt lige trygheden i liften fordi den er lille, og se er vant til at være "mast" inde i maven, så derfor kan en stor seng være meget utryg

4. Jeg har fået en del tøj fra en masse jeg kender, har tænkt mig at vaske det før brug, da jeg har hørt det har bedst af at lugte af os, men må jeg vaske det i samme vaskepulver som vores, eller skal jeg købe noget parfume fri? Og alt helt nyt tøj skal det også vaskes før brug?

jeg vil klart anbefale at vaske alt jeres tøj i parfume frit vaskemiddel. parfume kan være allergifremkaldende, så det er jo bedst at undgå. Og så tænker jeg også at jeg vil da hellere have at baby genkender lugten af mig end af mit skyllemiddel/vaskemiddel

5. Må jeg godt købe et lammeskind og ligge under baby i sengen, eller bliver det for varmt?

Man anbefaler ikke at bruge lammeskind i sengen pga. af støvmider, men derimod er det godt i barnevognen, det er vist sundhedstyrelsen anbefaling

6. Er det et must have at eje en babyalarm? - Eller kan man sagtens klare sig uden?

nej, men jeg synes da den er rar at have

her bruger vi avent, det er billige at købe fra england (250 kr for 6 stk af de allergivenlige - dem der er gule) har hørt at mam flasker godt kan være utætte i bunden, har dog ingen erfaring selv, vi bruger også tommie tippie, de er også fine.

Håber du kan bruge det.

Anmeld

16. juli 2012

OktoberMor

Kay skriver:

vi andre har også skulle spørge eller fået fortalt ting før vi ved det der findes jo ingen dumme spørgsmål

Præcis..

Anmeld

16. juli 2012

OktoberMor

ano14316 skriver:

Nej, vent og se, man skal jo helst ikke give panodil når de er små uden lægens anvisning, og harman dem ikke hjemme, så giver man dem heller ikke

Jeg mener det er en god ide at vente til de er 14 dage + men det kommer jo også an på vejret og hvordan baby er, snak med sp, når du har født.

Det kan du tro du må, Magnus har aldrig haft en lift. Nogen babyer kan bare godt lige trygheden i liften fordi den er lille, og se er vant til at være "mast" inde i maven, så derfor kan en stor seng være meget utryg

jeg vil klart anbefale at vaske alt jeres tøj i parfume frit vaskemiddel. parfume kan være allergifremkaldende, så det er jo bedst at undgå. Og så tænker jeg også at jeg vil da hellere have at baby genkender lugten af mig end af mit skyllemiddel/vaskemiddel

Man anbefaler ikke at bruge lammeskind i sengen pga. af støvmider, men derimod er det godt i barnevognen, det er vist sundhedstyrelsen anbefaling

nej, men jeg synes da den er rar at have

her bruger vi avent, det er billige at købe fra england (250 kr for 6 stk af de allergivenlige - dem der er gule) har hørt at mam flasker godt kan være utætte i bunden, har dog ingen erfaring selv, vi bruger også tommie tippie, de er også fine.

Håber du kan bruge det.

Tusind tak for dine svar, selvfølgelig kan jeg bruge dine svar, jeg sidder her med papir og kuglepen og suger alt nyt viden til mig..

Anmeld

16. juli 2012

Muffinmus

Klart vente:-)Det er sjældent man bruger børnepanodil på små børn, det er som regel 1/2- 1 år. Men dt kan være forskelligt.

Vores sov først i barnevogn efter ca 14 dage, et  spørgsmål om tryghed. Og ellers sov hun bare i lifetn nu her.

Liften er nem at flytte rundt på hvis man lige skal ud og gå eller andet, så vækker man dem ikke for at flytte dem i barnevogn.Bla derfor mange bruger den i stedet for, mere anvendelig på mange måder de første 3 mdr, og baby synes den er god fordi den giver en tryghedsfornemmelse.

Ja, vask alt tøj der er nyt, det er seriøst smækfyldt med kemikalier. Brug parfumefri vaskemiddel hvis du vil mindske chancerne for allergi senere, og det vil de fleste heldigvis:-)

Jeg vil ikke anbefale lammeskind til ret meget, det var mest noget man brugte i gamle dage fordi barnevognene var piv ringe. Det færreste babyer fryser i deres vogne.Og indenfor vil jeg slet ikke bruge det.

Hvis du vil have vinduerne stående åbne i flere timer i træk når baby sover ude behøver du ikke en alarm, men så kan du f.eks heller ikke liger så nemt tage på cafe og lade vognen stå ude fordi du ikke kan høre dit bar, så børn kan ikke bevæge sig nok til at vognen nødvendigvis ryster nok til at du kan se det.. Vi kan slet ikke undvære vores. Men det er vel et spørgsmål om behov. Hader ikke frisk luft, men at have vinduerne åbne 2-4 timer hele året rundt er bare ikke mig.

Vores brugte avent, men hende jeg har nu bruger en anden de 2 gange hun har fået en flaske, hun er vist ligeglad.

Anmeld

16. juli 2012

morethanperfect

OktoberMor skriver:

Okay, det vil jeg huske.. :-) 

Krydser fingre for vores lille pige ikke er kolik barn.. Øv hvor må det være hårdt.. 

for jer ..

Ja det er rigtig hårdt .. 

Anmeld

16. juli 2012

ano14316

OktoberMor skriver:

Tusind tak for dine svar, selvfølgelig kan jeg bruge dine svar, jeg sidder her med papir og kuglepen og suger alt nyt viden til mig..

Og så er det en rigtig god i de at købe på amazon.co.uk der er VILDT mange penge at spare. du skal bare vælge det der er mærket med FREE Super Saver Delivery.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.