Søger svar på en del spørgsmål.. :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juli 2012

Mor til Ella

OktoberMor skriver:

Tak for dine svar.. :-) 

meget god ide det med at sætte liften op i vuggen istedet så.. Kan godt forstå det med at de gerne vil have det tæt omkring dem.. :-) 

Ja okay, lammeskind kan give allergisk reaktion, har jeg også hørt, men hva, jeg havde det som barn og syntes det er så hyggeligt.

Det er også hyggeligt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2012

OktoberMor

Kay skriver:

1. Vil det være en god ide at købe babypanodil, så man har det hvis nu en dag baby skal have det? - eller skal jeg først købe det når babyen bliver syg? det har vi ik gjort... men det kan man vel sagtens... vi har døgnapotek tæt på så det er let nok hvis det skulle være...

2. Vi bor i lejlighed på 2. sal og har fået en brugt barnevogn til altanbrug, må jeg direkte efter fødslen, lade barnet sove ude på altanen i barnevognen, så det ikke altid forgår i sengen? ja det kan baby godt... men jeg vil nok lige vente til den var en uge eller to før jeg tør lade den ligge ude helt alene... du skal også tænke på at babyer ikke selv kan regulere deres temperatur, så der skal tjekkes tit at den ikke har det for varmt eller koldt for at være sikker...

3. Har hørt nogle har deres baby sovende i liften de første par dage/uger, må man ikke ligge dem i vuggen istedet? ja sagtens... det er en smags sag... grunden til man vælger lift eller vugge er at babyer har det bedst med et lille "rum" de første måneder da de jo kommer fra et lille rum i maven... og derfor kan en tramme seng godt blive for stor... vi har valgt bare at bruge liften, da det så også er lættere at tage den med hvis den lille sover på et tidspunkt hvor vi skal ud af døren fx.

4. Jeg har fået en del tøj fra en masse jeg kender, har tænkt mig at vaske det før brug, da jeg har hørt det har bedst af at lugte af os, men må jeg vaske det i samme vaskepulver som vores, eller skal jeg købe noget parfume fri? Og alt helt nyt tøj skal det også vaskes før brug?  alt tøj brugt eller nyt, tæpper, dyner, senge tøj, stofbleer... ja alt der kan vaskes skal vaskes inden brug... der er nogle stoffer i nyt tøj der skal vaskes ud og så er det bare meget rat at brugt tøj lugter "rigtig"... der er ik nogen der siger man SKAL vaske i parafume frit... men det gør vi med alt her hjemme, af flere grunde... men det er jo et valg man tager

5. Må jeg godt købe et lammeskind og ligge under baby i sengen, eller bliver det for varmt? det kan du mærke i babys nakke om er for varmt... der er sikkert også nogle der vil fortælle dig om allergi og meget andet... men igen det er et valg man tager... ved der er flere der bruger det i barnevognen når baby skal sove ude om vinteren...

6. Er det et must have at eje en babyalarm? - Eller kan man sagtens klare sig uden? nogen mener det er et musthave andre ikke... jeg ville vente med at købe den hvis jeg ik var sikker på jeg ville komme til at bruge den... tror de fleste ikke går ret langt far deres små de første uger...

7. Hvilke sutteflasker anbefaler i at man køber? (Kun hvis jeg ikke kan amme.) jeg er selv blevet anbefalet at købe avent... men vent til du ved om du har brug for det... det er da dumt at købe sutteflasker hvis du sagtens kan amme

det er egentlig et genneralt råd... hvis der er noget du ik er 100% sikker på i har brug for... så vent og se før i køber det... man kan hurtigt bruge rigtig mange penge...

Jeg vasker så alt i neutralt pulver, både brugt som nyt, det vil jeg huske.. 

Ja man kan hurtigt komme til at købe ting man alligevel ikke skal bruge, så det med sutteflaskerne kan sagtens vente.. :-) 

Jeg anede ikke man kunne mærke dem i nakken, for at finde ud af hvor varmt/koldt de har det, så det vil jeg huske. Tusind tak..

Jeg tror nu også jeg vil vente med en babyalarm, da du som sagt også skriver at man jo ikke vil lade sit barn være alene, det første stykke tid, så den kan man altid skaffe sig. senere hen.. 

Anmeld

16. juli 2012

Kay

OktoberMor skriver:

Jeg vasker så alt i neutralt pulver, både brugt som nyt, det vil jeg huske.. 

Ja man kan hurtigt komme til at købe ting man alligevel ikke skal bruge, så det med sutteflaskerne kan sagtens vente.. :-) 

Jeg anede ikke man kunne mærke dem i nakken, for at finde ud af hvor varmt/koldt de har det, så det vil jeg huske. Tusind tak..

Jeg tror nu også jeg vil vente med en babyalarm, da du som sagt også skriver at man jo ikke vil lade sit barn være alene, det første stykke tid, så den kan man altid skaffe sig. senere hen.. 

lige netop

og ja du mærker bare i nakken... føles det koldt er baby kold er det varmt er baby varm er det samme temperatur som dig så er det lige som det skal være en rigtig smart måde at gøre det på

Anmeld

16. juli 2012

OktoberMor

Kay skriver:

lige netop

og ja du mærker bare i nakken... føles det koldt er baby kold er det varmt er baby varm er det samme temperatur som dig så er det lige som det skal være en rigtig smart måde at gøre det på

Ja det lyder da nemt, jeg har gået og været bange for, hvad nu hvis hun har det for varmt, eller hvis hun er ved at dø af kulde? - Men kan godt se du har en meget god pointe i det med nakken.. Det er jeg virkelig glad for at få fortalt.. Nu er jeg faktisk slet ikke nervøs mere. 

Anmeld

16. juli 2012

Kay

OktoberMor skriver:

Ja det lyder da nemt, jeg har gået og været bange for, hvad nu hvis hun har det for varmt, eller hvis hun er ved at dø af kulde? - Men kan godt se du har en meget god pointe i det med nakken.. Det er jeg virkelig glad for at få fortalt.. Nu er jeg faktisk slet ikke nervøs mere. 

det var godt  du spørg bare... arbejder jo med de små til hverdag

Anmeld

16. juli 2012

morethanperfect

OktoberMor skriver:

Hej alle. 

Jeg er gravid i uge 28, og kan godt lide at være godt forberedt, dette er vores første barn, så jeg har derfor en del spørgsmål som jeg ønsker svar på.. Håber i kan leve med at nogle af spørgsmålene måske er lidt blondine agtige, men vi kan jo ikke alle være lige kloge.. 

1. Vil det være en god ide at købe babypanodil, så man har det hvis nu en dag baby skal have det? - eller skal jeg først købe det når babyen bliver syg?

2. Vi bor i lejlighed på 2. sal og har fået en brugt barnevogn til altanbrug, må jeg direkte efter fødslen, lade barnet sove ude på altanen i barnevognen, så det ikke altid forgår i sengen? 

3. Har hørt nogle har deres baby sovende i liften de første par dage/uger, må man ikke ligge dem i vuggen istedet? 

4. Jeg har fået en del tøj fra en masse jeg kender, har tænkt mig at vaske det før brug, da jeg har hørt det har bedst af at lugte af os, men må jeg vaske det i samme vaskepulver som vores, eller skal jeg købe noget parfume fri? Og alt helt nyt tøj skal det også vaskes før brug? 

5. Må jeg godt købe et lammeskind og ligge under baby i sengen, eller bliver det for varmt? 

6. Er det et must have at eje en babyalarm? - Eller kan man sagtens klare sig uden?

7. Hvilke sutteflasker anbefaler i at man køber? (Kun hvis jeg ikke kan amme.) 

Tusind tak fordi i gad at hjælpe mig, jeg håber ikke at det er for dumme spørgsmål, men jeg er jo som sagt førstegangs fødende også er vi her vel for at hjælpe hinanden..

Knus fra Oktobermor... 

1. Vil det være en god ide at købe babypanodil, så man har det hvis nu en dag baby skal have det? - eller skal jeg først købe det når babyen bliver syg? Ja , det ville jeg gøre .. Man ved aldrig hvornår man kan få brug for det .. !

2. Vi bor i lejlighed på 2. sal og har fået en brugt barnevogn til altanbrug, må jeg direkte efter fødslen, lade barnet sove ude på altanen i barnevognen, så det ikke altid forgår i sengen? Ja det må i gerne .. 

3. Har hørt nogle har deres baby sovende i liften de første par dage/uger, må man ikke ligge dem i vuggen istedet?   Jo de må gerne ligge i vuggen , det gjorde vores søn. Han sov slet ikke i liften ..

4. Jeg har fået en del tøj fra en masse jeg kender, har tænkt mig at vaske det før brug, da jeg har hørt det har bedst af at lugte af os, men må jeg vaske det i samme vaskepulver som vores, eller skal jeg købe noget parfume fri? Og alt helt nyt tøj skal det også vaskes før brug? Jeg ville vaske det i parafume fri til en hel lille baby .. Ja , det er meget vigtigt i vasker det helt nye tøj også.

5. Må jeg godt købe et lammeskind og ligge under baby i sengen, eller bliver det for varmt?   Det ville jeg ikke gøre, af hensyn til allergi . 

6. Er det et must have at eje en babyalarm? - Eller kan man sagtens klare sig uden? Vi kunne ikke klare os uden , men vi havde ham til at sove udenfor nede i gården , og vi boede på 1. sal..

7. Hvilke sutteflasker anbefaler i at man køber? (Kun hvis jeg ikke kan amme.) Jeg vil anbefale MAM sutteflasker . 

Anmeld

16. juli 2012

OktoberMor

Kay skriver:

det var godt  du spørg bare... arbejder jo med de små til hverdag

Det vil jeg huske, tusind tak.. :-) 
det er dejligt at man bare kan spørge folk, uden at de kigger skævt, eller tænker man er dum.. 

Anmeld

16. juli 2012

OktoberMor

morethanperfect skriver:

1. Vil det være en god ide at købe babypanodil, så man har det hvis nu en dag baby skal have det? - eller skal jeg først købe det når babyen bliver syg? Ja , det ville jeg gøre .. Man ved aldrig hvornår man kan få brug for det .. !

2. Vi bor i lejlighed på 2. sal og har fået en brugt barnevogn til altanbrug, må jeg direkte efter fødslen, lade barnet sove ude på altanen i barnevognen, så det ikke altid forgår i sengen? Ja det må i gerne .. 

3. Har hørt nogle har deres baby sovende i liften de første par dage/uger, må man ikke ligge dem i vuggen istedet?   Jo de må gerne ligge i vuggen , det gjorde vores søn. Han sov slet ikke i liften ..

4. Jeg har fået en del tøj fra en masse jeg kender, har tænkt mig at vaske det før brug, da jeg har hørt det har bedst af at lugte af os, men må jeg vaske det i samme vaskepulver som vores, eller skal jeg købe noget parfume fri? Og alt helt nyt tøj skal det også vaskes før brug? Jeg ville vaske det i parafume fri til en hel lille baby .. Ja , det er meget vigtigt i vasker det helt nye tøj også.

5. Må jeg godt købe et lammeskind og ligge under baby i sengen, eller bliver det for varmt?   Det ville jeg ikke gøre, af hensyn til allergi . 

6. Er det et must have at eje en babyalarm? - Eller kan man sagtens klare sig uden? Vi kunne ikke klare os uden , men vi havde ham til at sove udenfor nede i gården , og vi boede på 1. sal..

7. Hvilke sutteflasker anbefaler i at man køber? (Kun hvis jeg ikke kan amme.) Jeg vil anbefale MAM sutteflasker . 

Tak for dine svar, jeg kan se de fleste vil anbefale de Mam sutteflasker, så det vil jeg skrive ned. 

Anmeld

16. juli 2012

morethanperfect

OktoberMor skriver:

Tak for dine svar, jeg kan se de fleste vil anbefale de Mam sutteflasker, så det vil jeg skrive ned. 

De er også super gode 

Vi bruge Avent i starten , men Oscar havde slem kolik , så skiftede vi til MAM og det hjalp lidt ..

Anmeld

16. juli 2012

OktoberMor

morethanperfect skriver:

De er også super gode 

Vi bruge Avent i starten , men Oscar havde slem kolik , så skiftede vi til MAM og det hjalp lidt ..

Okay, det vil jeg huske.. :-) 

Krydser fingre for vores lille pige ikke er kolik barn.. Øv hvor må det være hårdt.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.