OktoberMor skriver:
Hej alle. 
Jeg er gravid i uge 28, og kan godt lide at være godt forberedt, dette er vores første barn, så jeg har derfor en del spørgsmål som jeg ønsker svar på.. Håber i kan leve med at nogle af spørgsmålene måske er lidt blondine agtige, men vi kan jo ikke alle være lige kloge.. 
1. Vil det være en god ide at købe babypanodil, så man har det hvis nu en dag baby skal have det? - eller skal jeg først købe det når babyen bliver syg?
2. Vi bor i lejlighed på 2. sal og har fået en brugt barnevogn til altanbrug, må jeg direkte efter fødslen, lade barnet sove ude på altanen i barnevognen, så det ikke altid forgår i sengen?
3. Har hørt nogle har deres baby sovende i liften de første par dage/uger, må man ikke ligge dem i vuggen istedet?
4. Jeg har fået en del tøj fra en masse jeg kender, har tænkt mig at vaske det før brug, da jeg har hørt det har bedst af at lugte af os, men må jeg vaske det i samme vaskepulver som vores, eller skal jeg købe noget parfume fri? Og alt helt nyt tøj skal det også vaskes før brug?
5. Må jeg godt købe et lammeskind og ligge under baby i sengen, eller bliver det for varmt?
6. Er det et must have at eje en babyalarm? - Eller kan man sagtens klare sig uden?
7. Hvilke sutteflasker anbefaler i at man køber? (Kun hvis jeg ikke kan amme.)
Tusind tak fordi i gad at hjælpe mig, jeg håber ikke at det er for dumme spørgsmål, men jeg er jo som sagt førstegangs fødende også er vi her vel for at hjælpe hinanden..
Knus fra Oktobermor... 

1. Vil det være en god ide at købe babypanodil, så man har det hvis nu en dag baby skal have det? - eller skal jeg først købe det når babyen bliver syg?
Ville jeg ikke gøre.... Men jeg stod pludselig og manglede saltvand til hendes næse ved forkølelse, så det kunne være en ide at have lidt af.
2. Vi bor i lejlighed på 2. sal og har fået en brugt barnevogn til altanbrug, må jeg direkte efter fødslen, lade barnet sove ude på altanen i barnevognen, så det ikke altid forgår i sengen?
Det anbefales vist at der er forskel på hvor barnet sover til nat og dag. Hvis din baby har tabt sig efter fødsel hvilket er ret almindeligt, skal baby have nået fødselsvægten inden sovning ude.
3. Har hørt nogle har deres baby sovende i liften de første par dage/uger, må man ikke ligge dem i vuggen istedet?
Mange bruger også liften fordi den er mindre, min pige ville ikke sove direkte i vuggen, den virkede for voldsom for hende, så vi satte liften i vuggen fra dag 1.
4. Jeg har fået en del tøj fra en masse jeg kender, har tænkt mig at vaske det før brug, da jeg har hørt det har bedst af at lugte af os, men må jeg vaske det i samme vaskepulver som vores, eller skal jeg købe noget parfume fri? Og alt helt nyt tøj skal det også vaskes før brug?
Brug neutral, også til det nye før brug.
5. Må jeg godt købe et lammeskind og ligge under baby i sengen, eller bliver det for varmt?
Gør som du synes, har dog hørt noget om at lammeskind kan have noget allergi fremkaldende i sig.( er ikke selv sart med sådanne ting, men nogen er jo)
6. Er det et must have at eje en babyalarm? - Eller kan man sagtens klare sig uden?
Bruger faktisk aldrig min, men rart at have den når vi er ude....
7. Hvilke sutteflasker anbefaler i at man køber? (Kun hvis jeg ikke kan amme.)
Ella ville kun bruge MAM, prøvede alle slags før denne, var desperat
Håber du kunne bruge det til noget....