Kælenavne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. maj 2009

Guldet

Rosa skriver:

Nåh ja - har forresten en onkel der i 12 år nu har kaldt mig "ka" - fordi jeg hedder Monica...

hahaha Grinern..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

hahaha Grinern..

Det er faktisk megaunderligt... Han er den eneste der nogensinde har kaldt mig det - det er sgu heller ikke en logisk forklortelse... Så er Moni da mere til højrebenet?

Og mine mostre kalder mig Modada siden min jævnaldrede fætter var lille og ikke kunne udtale Monica

Anmeld

6. maj 2009

Honningblomst

Hmm....mine forældre har naturligvis kaldt mig det de har døbt mig,..på min efterskole og stadig af min gode ven deroppe fra bliver jeg kaldt Bevaenfeldt, det synes jeg er ret sjovt...nå, men ellers kalder min veninde mig Eva-the-diva...
Mine egne drenge går også under navnene, Jepsen, Basse og Konse...
Knus Eva,...

Anmeld

6. maj 2009

Mor.sander

Ungerne bliver kaldt Felicen, Simson og svesken.
Min mand kalder kone eller skat.... Efter vi blev gift, hvor jeg skiftede efternavn er det blev på mode bland familie og venner at kalde mig Fru. Sander
Ellers er jeg bliver kaldt Selle siden folkeskolen, Det var min første store kærlighed, der begynde at kalde mig det og det har jeg hængt ved siden bland venner.

Manden min kalder jeg skatter, manne eller mand... Og bla. venner har han navnet Mixto.

Anmeld

6. maj 2009

Sweet1978

Rosa skriver:

Fra jeg var helt lille har min far kaldt mig Rosa (deraf mit navn herinde), og jeg kom til at tænke på om I andre har kælenavne?

Og om I sommetider kalder jeres børn noget andet end deres navn og selvfølgelig "skat" og "ven" osv.? Og hvis ja - ligger der så en historie bag?

Jeg synes det er så hyggeligt med kælenavne og bliver selv lidt varm indeni når min far kalder mig Rosa...

Min ældste datter, kalder jeg tit prinsesse. Pga. at hun er født på dronningens fødselsdag.
Den mindste kalder kæresten for musen og det er blevet til at jeg kalder hende Dani-musen (affødt af Danielle) eller Baby-Sweet da jeg på mange sites hedder noget med Sweet og hun er min baby.

Anmeld

6. maj 2009

3rollinger

Min mor har altid kaldt mig for Katrine eller bare Kat. Desuden ogsaa Trold og Mus. Jeg hedder jo Trine, men min mor fortroed senere at hun ikke havde kaldt mig for Katrine. Min bror har altid vaeret Charlie for min mor. Han hedder Soeren.

Engang til en reception kaldte hun mig for Katrine som hun jo tit goer, og senere er der saa en mand jeg ikke kendte der vil have min opmaerksomhed og siger "katrine". Det var helt underligt. Han kunne ligesaa godt have sagt skat eller noget i den stil. Det er jo noget helt privat mellem min mor og mig, men det viste han selvfoelgelig ikke.

Min soen Daniel kalder jeg tit for Devito og Laura er min lille Troldepus eller Pausini. Og saa kalder jeg dem ogsaa for Fister og Medister, men det er mest for sjovt. Saa siger jeg "Kom saa, Fister og Medister" Der er ikke én der er Fister og en anden der er Medister. Naa jo, og engang imellem for Tulle og Mulle.

Knus
Trine

Anmeld

6. maj 2009

MetteT

Kristina V skriver:

Jeg er altid blevet kaldt Stina af min familie, og Kre af mine venner.. Prøver dog at afskaffe Kre, men den har hængt ved helt siden folkeskolen desværre

Min mand (kæreste) kalder jeg pølse eller Clausen..

Min datter bliver kald Mini-me, eller Line (hedder Karoline).. Manden kalder hende dog af og til lille prut..

Kre..?? hmm... Mon du er hende Kre jeg ved hvem er??
Kan se på postnummeret at du bor i Lunderskov... Har du gået på skole i Kolding og gået sammen med Jane, sofie og Johanna og hva de nu hedder alle sammen??
Knus Mette

Anmeld

6. maj 2009

MetteT

Jeg er blevet kaldt Mettemus af mine forældre, ved faktisk ikke hvorfor... men meget sødt, selvom jeg hader mus...

Af mine venner er jeg blevet kaldt T, efter mit efternavn...

Og vores datter Kathrine kalder vi for Trunte eller KaTrunte.. Ved faktisk ikk hva det kommer af...

Knus Mettemus...

Anmeld

6. maj 2009

MetteT

Rosa skriver:

Nåh ja - har forresten en onkel der i 12 år nu har kaldt mig "ka" - fordi jeg hedder Monica...

Sjovt altså... Jeg har hele tiden troet at du hed Rosa....
Der kan man bare se.....

Knus Mette

Anmeld

6. maj 2009

DK

Trine Spanien skriver:

Min mor har altid kaldt mig for Katrine eller bare Kat. Desuden ogsaa Trold og Mus. Jeg hedder jo Trine, men min mor fortroed senere at hun ikke havde kaldt mig for Katrine. Min bror har altid vaeret Charlie for min mor. Han hedder Soeren.

Engang til en reception kaldte hun mig for Katrine som hun jo tit goer, og senere er der saa en mand jeg ikke kendte der vil have min opmaerksomhed og siger "katrine". Det var helt underligt. Han kunne ligesaa godt have sagt skat eller noget i den stil. Det er jo noget helt privat mellem min mor og mig, men det viste han selvfoelgelig ikke.

Min soen Daniel kalder jeg tit for Devito og Laura er min lille Troldepus eller Pausini. Og saa kalder jeg dem ogsaa for Fister og Medister, men det er mest for sjovt. Saa siger jeg "Kom saa, Fister og Medister" Der er ikke én der er Fister og en anden der er Medister. Naa jo, og engang imellem for Tulle og Mulle.

Knus
Trine

He he, når jeg får et barn mere vil jeg også kalde dem "fister og medister". Det lyder sjovt og sødt!!!!

Ejjjjj jeg glæder mig til vi får en lille medister herhjemme... (nå, sidespring...)

Jeg hedder jo Ditte og min mor kalder mig tit DubbiDitte. Jeg ved ikke hvorfor, tror bare det er fordi det lyder sjovt.

Kirstine kalder jeg 100 kælenavne, men bare traditionelle som skat osv. ikke andre sådan reelle navne.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.