Kælenavne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.879 visninger
38 svar
0 synes godt om
6. maj 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Fra jeg var helt lille har min far kaldt mig Rosa (deraf mit navn herinde), og jeg kom til at tænke på om I andre har kælenavne?

Og om I sommetider kalder jeres børn noget andet end deres navn og selvfølgelig "skat" og "ven" osv.? Og hvis ja - ligger der så en historie bag?

Jeg synes det er så hyggeligt med kælenavne og bliver selv lidt varm indeni når min far kalder mig Rosa...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2009

Fiona78

Rosa skriver:

Fra jeg var helt lille har min far kaldt mig Rosa (deraf mit navn herinde), og jeg kom til at tænke på om I andre har kælenavne?

Og om I sommetider kalder jeres børn noget andet end deres navn og selvfølgelig "skat" og "ven" osv.? Og hvis ja - ligger der så en historie bag?

Jeg synes det er så hyggeligt med kælenavne og bliver selv lidt varm indeni når min far kalder mig Rosa...

Mine forældre kaldte mig tit for Katrine selvom mit navn er Pia, det kom sig af at jeg havde en dukke der hed Katrine og som jeg havde med OVERALT
Min kæreste kalder mig lillemor og kone til trods for vi hverken har børn eller er gift
Vennerne på min side kalder mig Fru Knudsen, det kommer af at en af vores venner troede jeg hed Knudsen til efternavn men hedder Andersen
Vennerne på hans side kalder mig Fru Banan fordi min kæreste er blevet kaldet Bananen siden han var helt lille

Anmeld

6. maj 2009

Moderator

Fiona78 skriver:

Mine forældre kaldte mig tit for Katrine selvom mit navn er Pia, det kom sig af at jeg havde en dukke der hed Katrine og som jeg havde med OVERALT
Min kæreste kalder mig lillemor og kone til trods for vi hverken har børn eller er gift
Vennerne på min side kalder mig Fru Knudsen, det kommer af at en af vores venner troede jeg hed Knudsen til efternavn men hedder Andersen
Vennerne på hans side kalder mig Fru Banan fordi min kæreste er blevet kaldet Bananen siden han var helt lille

hehe - bananen alligevel?

Der var en masse søde imellem... Min far hedder selv Niels Jørgen men hans mor og mostre kalder ham Klaus Vist nok noget med at han gik rundt som lille og sang en sang om "bette-Klaus", men der er ikke noget helt entydigt svar

Anmeld

6. maj 2009

Moderator

Rosa skriver:

Min mor kaldte mig da jeg var lille (stadig nogengange) for ninus.. ofte udtalt "på engelsk"...
og min søster kaldte mig cappaline, fordi hun ikke kunne udtale mit navn.. hun hed så til gengæld millar (Emilie)

Anmeld

6. maj 2009

Kristina V

Jeg er altid blevet kaldt Stina af min familie, og Kre af mine venner.. Prøver dog at afskaffe Kre, men den har hængt ved helt siden folkeskolen desværre

Min mand (kæreste) kalder jeg pølse eller Clausen..

Min datter bliver kald Mini-me, eller Line (hedder Karoline).. Manden kalder hende dog af og til lille prut..

Anmeld

6. maj 2009

Fiona78

Rosa skriver:

hehe - bananen alligevel?

Der var en masse søde imellem... Min far hedder selv Niels Jørgen men hans mor og mostre kalder ham Klaus Vist nok noget med at han gik rundt som lille og sang en sang om "bette-Klaus", men der er ikke noget helt entydigt svar

Ja bananen men dog ikke pga hans gynter selvom den er stor men den er dog lige
Han er lidt krumrygget deraf bananen He he

Anmeld

6. maj 2009

Guldet

Hmm tror bare jeg blev kaldt, skat eller Julle.. tror alle kender til det når man hedder Julie.. Min nabo kaldte mig altid Julie julie Hopsasa..

Herhjemme kalder vi vores pige for putte, når vi omtaler hende, hedder hun putten.. ellers bliver hun kaldt for pulle,,! Men selvfølgelig også hendes navn Laura..

Anmeld

6. maj 2009

LotteGabriella

hmm ja jeg har sgu mange kælenavne.... min mand kalder mig enten Lottepigen eller skattepigen...min far og bror kalder mig Lol, min bedste veninde kalder mig puttehøne og min mor kalder mig bassepige...

jaja det generer mig sgu ikke....synes kun det er dejligt, ja selv bassepige

Det med bassepigen kommer fra da jeg var helt lille, hvor jeg var en ordentlig basse, deraf bassepige og det har så holdt ved lige siden

De andre ting er bare opstået på tilfældigvis

Daniella har også flere kælenavne: Lillepigen, som kom sig af da hun lå inde i maven og vi ikke vidste hvad hun skulle hedde...ellers så prinsessen...skat... ja og så lige tulle, som hendes kære morfar har kaldt hende lige siden hun blev født men herhjemme nu vi taler direkte til hende, så er det for det meste stadigvæk Daniella...hun skulle jo nødigt blive i tvivl om hvad hun hedder *GG*

Anmeld

6. maj 2009

Guldet

Der ligger ikke rigtig nogle historier bag. Det er ikke noget jeg tænker over, hvorfor jeg kalder hende det, det virker bare naturligt for mig at sige.. ! hmm har det også med at kalde min kæreste for Pulle.. , hihi.. Tror han synes det er pinligt, hvis vi er feks er ude og handle.. men det må han leve med

Anmeld

6. maj 2009

Moderator

Nåh ja - har forresten en onkel der i 12 år nu har kaldt mig "ka" - fordi jeg hedder Monica...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.