Nu med planlagt kejsersnit!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.245 visninger
24 svar
0 synes godt om
11. juli 2012

MaleneLarsen

Ja, har været til kontrol på sygehuset, og fået en dato for PKS. Har det åbenbart med at få store børn - og den første var nær aldrig kommet ud i tide, så ingen chancer mht det.(Hun vejede 4500 g!) Derfor skal jeg have PKS den 20.AUGUST dvs. 8 dage før forventet termin! Det var faktisk en utrolig lettelse, endelig at få det hele på plads. Omvendt er det da også lidt underligt, at tænke på, jeg ikke skal føde selv - men enormt befriende! Meget ambivalent! Men det giver os nu meget mere ro i sjælen... Er idag 33+1 og hun vejer 2433 g., og ville slutte på omkring 4200 g, ved forventet termin, hvis hun fortsætter kurven. Glæder mig bare helt vildt til at kunne tage afsted stille og roligt, og vide, at bare et par timer senere, er hun ude hos os (Selvom det selvfølgelig godt kan gå igang af sig selv før)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juli 2012

fairlady

hvordan kan det være at du ikke bliver sat igang?

Anmeld

11. juli 2012

MaleneLarsen

fairlady skriver:

Hvad mener du??

Anmeld

11. juli 2012

Masig

fairlady skriver:

Det tænkte jeg også lidt. Hvorfor ikke sætte dig igang før termin istedet for PKS? Så ville du da få lov at føde selv...

Men dejligt at vide lige præcis hvornår baby kommer... personligt tror jeg, at jeg ville nå at blive mega voldsomt nervøs og bange, hvorimod hvis det går igang af sig selv, så når man vel nærmest ikke at gå og tænke over at om så og så lang tid skal man "under kniven".... Men kan godt forstå du synes det er rart med PKS fremfor at skulle risikere at føde en på 4500 gram...

Anmeld

11. juli 2012

MaleneLarsen

Det bliver PKS, da første fødsel var enormt traumatisk, fordi hun slet ikke kunne komme ud den vaginale vej, pga størrelsen. Derfor ingen chancer, især ikke hvor man ved allerede nu, at det vil blive det samme størrelses-mæssigt. Det vil ikke være til gavn for nogen, at kaste sig ud i en normal fødsel, som 99% vil ende som første gang.
Jeg tør slet ikke løbe den risiko, eftersom vi var meget tæt på, at miste den første...

Anmeld

12. juli 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Held og lykke med det! Er sikker på at du får en helt fantastisk oplevelse! Vh stine

Anmeld

12. juli 2012

fairlady

MaleneLarsen skriver:

Det bliver PKS, da første fødsel var enormt traumatisk, fordi hun slet ikke kunne komme ud den vaginale vej, pga størrelsen. Derfor ingen chancer, især ikke hvor man ved allerede nu, at det vil blive det samme størrelses-mæssigt. Det vil ikke være til gavn for nogen, at kaste sig ud i en normal fødsel, som 99% vil ende som første gang.
Jeg tør slet ikke løbe den risiko, eftersom vi var meget tæt på, at miste den første...

ok. Selvfølgelig skal du ikke løbe nogen risiko. Men nogle gange, er det jo fint nok, hvis man bare bliver sat igang før tid.

Men dejligt for dig, at du ved hvad der skal ske og du får en "fødsel", du er tryk ved

God "fødsel" til dig.

Anmeld

12. juli 2012

Masig

MaleneLarsen skriver:

Ok, nej så er det jo forståeligt nok, og det vigtigste er jo også at du er tryg ved det hele og at der ikke opstår nogle komplikationer...

Anmeld

12. juli 2012

Tanjadamgaard

MaleneLarsen skriver:

Ja, har været til kontrol på sygehuset, og fået en dato for PKS. Har det åbenbart med at få store børn - og den første var nær aldrig kommet ud i tide, så ingen chancer mht det.(Hun vejede 4500 g!) Derfor skal jeg have PKS den 20.AUGUST dvs. 8 dage før forventet termin! Det var faktisk en utrolig lettelse, endelig at få det hele på plads. Omvendt er det da også lidt underligt, at tænke på, jeg ikke skal føde selv - men enormt befriende! Meget ambivalent! Men det giver os nu meget mere ro i sjælen... Er idag 33+1 og hun vejer 2433 g., og ville slutte på omkring 4200 g, ved forventet termin, hvis hun fortsætter kurven. Glæder mig bare helt vildt til at kunne tage afsted stille og roligt, og vide, at bare et par timer senere, er hun ude hos os (Selvom det selvfølgelig godt kan gå igang af sig selv før)

Ej det må da være dejligt, at det hele er planlagt så denne gang bliver en tryg fødsel 

Anmeld

12. juli 2012

MaleneLarsen

StineW79 skriver:

Held og lykke med det! Er sikker på at du får en helt fantastisk oplevelse! Vh stine

1000 tak! Jeg er også helt sikker på, at det bliver en meget bedre oplevelse end sidst Det kan det jo næsten kun blive

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.