Første graviditetsundersøgelse.......

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juli 2012

Muhmi

Laulund87 skriver:

Ja det er rigtigt, det er jo ikke billigt med sådan en skanning Undersøgte det selv da jeg begyndte at bløde.

Ja jeg har også hørt at man er ekstra fertil efter sådan en omgang og jeg blev gravid i første forsøg, så jeg har forhåbninger om at det går hurtigt igen

Jamen jeg krydser med så  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juli 2012

Laulund87

Muhmi skriver:

Jamen jeg krydser med så  

Tak

Og er spændt på at høre om du gemmer på to bebser eller hvad der sker

Anmeld

11. juli 2012

Taco78

Profilbillede for Taco78
Muhmi skriver:

Hmmm.....

Det gik fint, slet ikke det, men lægen sagde at min livmoder føltes større end hvis jeg "bare" var 9+1 henne.... 

Jeg havde jo en bio, måske, måneden før jeg blev gravid med den her bebs... Men jeg blødte jo ikke overdreven meget, havde et par klumper osv. men en menstruation der varede ca. 3-4 dage.

Men han sagde at det kunne ligeså godt føles som om jeg var i uge 13-14 stykker.

Hmmmm....... 

Har været gravid med tvillinger før som jeg mistede og nu begynder tankerne så at køre.... Hvad nu hvis jeg er gravid med tvillinger, igen? Mine taker kører lidt voldsomt oveni knolden på mig lige nu og kan først blive scannet når de kommer tilbage fra sommerferie d. 6 august....

Andre der har prøvet at blive "mærket" til at være længere henne end i egentlig var og det viste sig at i så alligevel "kun" var det i havde regnet jer frem til?

Uha, det er da temmelig spændende Jeg fik hverken en GU eller blev mærket på maven/livmoderen ved lægen denne gang. Han sagde, at det ikke var nødvendigt ved flergangs - det har jeg det sådan set okay med

Du venter nr 2, ikke? Så går det jo også hurtigere - men det ved lægen selvfølgelig godt.. ja ja jeg snakker lige lidt med mig selv her

Carina 8+3

/ Taco78 

Anmeld

11. juli 2012

Frk-Lotusblomst

det kan være rigtig mange ting.. Som MorDK, kan det være din livmoder bare er langt fremme..

u var du jo også gravid kort før denne graviditet, altså med bio'en og det kan også være den der spøger.. din livmoder har jo været på vej til at udvide sig og derfor er det nok gået lidt stærkere denne gang..
og ja, måske er du længere henne, men det kan meget vel være de andre ting også.

Anmeld

11. juli 2012

Muhmi

Taco78 skriver:

Uha, det er da temmelig spændende Jeg fik hverken en GU eller blev mærket på maven/livmoderen ved lægen denne gang. Han sagde, at det ikke var nødvendigt ved flergangs - det har jeg det sådan set okay med

Du venter nr 2, ikke? Så går det jo også hurtigere - men det ved lægen selvfølgelig godt.. ja ja jeg snakker lige lidt med mig selv her

Carina 8+3

Haha

Jamen jeg tror nemlig også at det kan være derfor at den er større... Men alligevel vækker det nogle tanker når nu lægen tydeligt ved at jeg lige har været gravid, både med Silas og en bio... Så det bliver spændende at finde ud af

Anmeld

11. juli 2012

Muhmi

Laulund87 skriver:

Tak

Og er spændt på at høre om du gemmer på to bebser eller hvad der sker

Gør jeg også 

Anmeld

11. juli 2012

Muhmi

Frk-Lotusblomst skriver:

det kan være rigtig mange ting.. Som MorDK, kan det være din livmoder bare er langt fremme..

u var du jo også gravid kort før denne graviditet, altså med bio'en og det kan også være den der spøger.. din livmoder har jo været på vej til at udvide sig og derfor er det nok gået lidt stærkere denne gang..
og ja, måske er du længere henne, men det kan meget vel være de andre ting også.

Det er derfor jeg har tankemylder Der kan nemlig være så mange ting, men lægen havde det jo med i hans beregninger, det hele, inden han undersøgte mig... Men vi får at se

Anmeld

11. juli 2012

Frk-Lotusblomst

Muhmi skriver:

Det er derfor jeg har tankemylder Der kan nemlig være så mange ting, men lægen havde det jo med i hans beregninger, det hele, inden han undersøgte mig... Men vi får at se

Ja der er ikke andet for end at vente at se.. Alt er jo relativt.. som du siger kan der jo også være flere.. det blvier spændende at se.

Anmeld

11. juli 2012

Muhmi

Frk-Lotusblomst skriver:

Ja der er ikke andet for end at vente at se.. Alt er jo relativt.. som du siger kan der jo også være flere.. det blvier spændende at se.

Meget

Anmeld

12. juli 2012

Tona

Muhmi skriver:

Hmmm.....

Det gik fint, slet ikke det, men lægen sagde at min livmoder føltes større end hvis jeg "bare" var 9+1 henne.... 

Jeg havde jo en bio, måske, måneden før jeg blev gravid med den her bebs... Men jeg blødte jo ikke overdreven meget, havde et par klumper osv. men en menstruation der varede ca. 3-4 dage.

Men han sagde at det kunne ligeså godt føles som om jeg var i uge 13-14 stykker.

Hmmmm....... 

Har været gravid med tvillinger før som jeg mistede og nu begynder tankerne så at køre.... Hvad nu hvis jeg er gravid med tvillinger, igen? Mine taker kører lidt voldsomt oveni knolden på mig lige nu og kan først blive scannet når de kommer tilbage fra sommerferie d. 6 august....

Andre der har prøvet at blive "mærket" til at være længere henne end i egentlig var og det viste sig at i så alligevel "kun" var det i havde regnet jer frem til?

Jeg tænker to ting:

For det første kan der vel være tale om at din livmoder føles større end den normalt ville være i den graviditets uge fordi du lige har været gravid flere gange indenfor relativt kort tid. Det gør at livmoderen hurtigere vokser når man så bliver gravid igen. Sådan er det i alt fald for mig og fik at vide at det var helt normalt.

Men jeg tænker også, at når du nu var gravid med den der BIO inden du blive gravid nu her og når du ikke nåede at få menstruation imellem de to graviditeter, så kunne din BIO måske også have været en graviditet med tvillinger hvor du så mistede den ene, men måske beholdt den anden? Altså at du i så fald slet ikke mistede totalt dengang?

Men jeg hælder nu mest til min første teori

http://www.graviditetsscanning.dk/priser/

Jeg fandt lige dette link til dig af den scanningsklinik jeg skal gå til. Der koster en tidlig scanning 400 kr og kan laves fra uge 7 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.