Den lykkelige mor???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. maj 2009

DK

min svigerinde siger også tit: er det ik osse hårdt at have børn?? - Nej, jeg syntes ikke det er hårdt, der er selvfølgelig mange pligter og meget ansvar, men nej, jeg nyder mine børn og elsker at være sammen med dem hver dag. Jeg opfatter ikke mit liv som værende hårdt!!

Men ja, der er nok meget jantelov..

Ja det er liiige det jeg mener.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2009

pernille_p87

Jeg synes da også det kan være hårdt til tider. Jeg har også et super nemt barn, og tror da heller ikk det er hårdere end man gør det til.

Er selv træt af mennesker der ikk kan være glade på andres vegne. Jeg synes det er fedt du har så meget overskud, men tror også bare det handler om at planlægge tit. Jeg går hjemme på barsel, og der er da altid ryddet op og vasket op når min forlovede kommer hjem. Jeg kan da også sagtens finde tid til at gå i bad, men andre prioterer det nok anderledes.

Mange tænker jo, nu sover baby, så skal jeg også lige slappe af, og se fjernsyn. Så tror det handler om at planlægge sine ting.

Det jeg synes der er værst er at jeg ikk har så meget tid til mig selv, og min forlovede og jeg har ikk tid til at være kærester på samme måde som før. Men det er jo det man vælger når man får børn. Jeg siger ikk at vi aldrig kan lave noget sammen, for det gør vi da, men ikk på samme måde som før. Men igen... PLANLÆGNING

Anmeld

6. maj 2009

Mormilla

Leneur skriver:

Tror det muligvis kan have noget med misundelse at gøre. At de andre mødre ville ønske deres barn var lige så nemt. Jeg er ihvertfald glad på dine vegne og synes det er dejligt.

Helt enig!

Anmeld

6. maj 2009

Honningblomst

pernille_p87 skriver:

Jeg synes da også det kan være hårdt til tider. Jeg har også et super nemt barn, og tror da heller ikk det er hårdere end man gør det til.

Er selv træt af mennesker der ikk kan være glade på andres vegne. Jeg synes det er fedt du har så meget overskud, men tror også bare det handler om at planlægge tit. Jeg går hjemme på barsel, og der er da altid ryddet op og vasket op når min forlovede kommer hjem. Jeg kan da også sagtens finde tid til at gå i bad, men andre prioterer det nok anderledes.

Mange tænker jo, nu sover baby, så skal jeg også lige slappe af, og se fjernsyn. Så tror det handler om at planlægge sine ting.

Det jeg synes der er værst er at jeg ikk har så meget tid til mig selv, og min forlovede og jeg har ikk tid til at være kærester på samme måde som før. Men det er jo det man vælger når man får børn. Jeg siger ikk at vi aldrig kan lave noget sammen, for det gør vi da, men ikk på samme måde som før. Men igen... PLANLÆGNING

Og så handler det altså om hvilket barn man har og hvor mange man har...hvilke opgaver man har og hvor meget der skal laves...ikke alt kan man planlægge sig ud af og mange...har altså brug for a sove for at kunne hænge sammen og fungerer optimalt.
Knus Eva

Anmeld

6. maj 2009

finkedinke

Jeg vil sige at det kommer også an på hvordan du selv taler om det.
Om du er hellig at høre på Eller om du ha forståelse for andres situation.

Det er dejligt for dig at du har fået et nemt barn. Men det er ikke alle forundt.
Min den første var også meget nem, det ver nemt at være lykkelig mor.
Men min anden datter trak tænder ud. Hun var ørebarn og var konstant syg fra hun var omkring 8 mdr. I en alder af 4 mdr. fik hun skrigeture hver gang jeg indtog mælkeprodukter. Hun sov først igennem i en alder af 2½ år. Og først da hun var 3 år kunne vi lægge hende _ned_ og sove. Ellers sad hun altid op på vores arm pga øresmerter. Jeg har sovet siddende op med hende på armen i så mange nætter at jeg ikke vil tælle.
Jeg elsker hende højt også da hun var allermest syg. Men ligefrem lykkelig, når jeg i mange måneder ikke sov mere end. 4 timer ad gangen, vil jeg ikke sige at jeg var.
Jeg snakkede med sundhedsplejersken da jeg ventede min tredje datter, hun var imponeret ogver at vi ville have et barn mere når vi havde haft det så hårdt med Lærke! Og set i bakspejlet var jeg mere end tyndslidt. Både min mand og jeg gik i konstant frygt for at blive fyret pga vores mange fraværsdage. Jeg er dagplejer og frygtede klager fra forældrene, fordi jeg også var Lærkes dagplejer og ikke turde have mere fravær. I stedet lod hende være i dagpleje med mig når hun havde ondt i ørene og i virkeligheden burde have haft fred.
Og det samtidig med at jeg ikke sov om natten.

Berith

Anmeld

6. maj 2009

A.

ja det kender jeg så godt..har også en meget nem barn..ved ikke hvad er mangel på søvn eller sådan noget..er ikke udkørt og synes ikke at det er træls..i sidste uge skrev jeg på msn med en jeg kender hun har barn som er 1 år og så spørger hun hvordan det går osv så skriver jeg at det går som det plejer ingen problemer her han er nem som altid..og hvad gør hun hopper fra msn...det er ikke første gang har oplevet det tit at når jeg siger at her går det godt så gider folk ikke snakke bare fordi jeg har nem barn og de har problemer så ja det er lidt mærkeligt når folk reagerer (staves) sådan..

Anmeld

6. maj 2009

Mathilde

Hvor er det dejligt at høre, at det også kan være sådan! Jeg synes hele tiden man hører, at det er SÅ hårdt, ingen søvn, ikke engang tid til bad, gå på toilet, rydde op osv... Og som førstegangs mor med termin om 10uger, er det sådan jeg forventer det bliver fordi det ofte er det man hører...men hvor er det fedt at høre, at det ikke ALTID er sådan at man også kan være lykkelig og have overskud.... og jeg vil da håbe jeg hører ind under dem der har overskud.

Anmeld

6. maj 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
DK skriver:

Hej

Er det forbudt at være en glad lykkelig mor? Jeg har et nemt lille barn, og jeg finder opgaven med spædbarn/vuggestuebarn/børnehavemor let. Jeg har ingen problemer med at nå i bad hver dag, tage opvasken eller lave mad, tage i skole, tager på job osv hver dag.

Men det er tabu. Det er forbudt at fortælle det går godt. Man bliver nedstirret ondt i mødregruppen, og der kommer ingen kommentarer på netbaby.dk eller lignende sider, hvis man modsætter sig den klassiske jeg-er-(nybagt)-mor-ligner-lort-og-når-ingenting.

Det er træls at have skulle klage falskt over ikke eksisterende problemer, bare fordi at... tja... hvad???

Hvorfor er det forbudt af være cornflakes mor idag? Jeg kan godt forstå at det er træls at lade som om man er totalt overskud hvis man ikke er det. Men det er sgu også træls at lade som om alt går af h...... til når det går fint.

Jeg var faktisk også ret overrasket da jeg blev mor... Jeg havde virkelig forventet at det ville være verdens hårdeste slid... Og jeg ville tude hver eneste dag...

MEN - Sådan var det ikke. Amningen gik perfekt. Hun sov og var glad... HUn var kontakt barn, men det havde jeg det fint med Jeg havde hende bare på mig, i stedet for i en barnevogn...

Men jeg har selv tænkt det samme, for det var nærmest forbudt eller tabu at sige, at man syntes at det var nemt... og dejligt

KLART - så bliver man da gal og sur og træt engang imellem. Men det er da ingen ting overhovedet i forhold til, hvordan helheden er

Anmeld

6. maj 2009

LotteGabriella

DK skriver:

Hej

Er det forbudt at være en glad lykkelig mor? Jeg har et nemt lille barn, og jeg finder opgaven med spædbarn/vuggestuebarn/børnehavemor let. Jeg har ingen problemer med at nå i bad hver dag, tage opvasken eller lave mad, tage i skole, tager på job osv hver dag.

Men det er tabu. Det er forbudt at fortælle det går godt. Man bliver nedstirret ondt i mødregruppen, og der kommer ingen kommentarer på netbaby.dk eller lignende sider, hvis man modsætter sig den klassiske jeg-er-(nybagt)-mor-ligner-lort-og-når-ingenting.

Det er træls at have skulle klage falskt over ikke eksisterende problemer, bare fordi at... tja... hvad???

Hvorfor er det forbudt af være cornflakes mor idag? Jeg kan godt forstå at det er træls at lade som om man er totalt overskud hvis man ikke er det. Men det er sgu også træls at lade som om alt går af h...... til når det går fint.

hmm tror jeg giver Eva ret...du må ha' de forkerte mennesker omkring dig

Jeg har det ligesom dig....har ikke haft svært ved at blive mor, synes kun at det er dejligt og Daniella er bare så let (som alle også hele tiden siger)...der er ingen problemer og der har aldrig været det....synes ikke at det har været en kæmpe omvæltning eller noget Kan sagtens stadigvæk besøge venner mv., det er jo bare at ta' hende og de nødvendige ting med, sværere er det jo ikke!

Men forskellen er bare at dem omkring os kun synes at det er fedt at hun er så let og at vi ikke har haft nogle problemer Synes det er at gå i for små sko hvis man ikke engang kan glæde sig på andres vegne, selvom man selv har det svært Det kan jeg da i hvert fald godt selv på andre punkter hvor jeg har været den uheldige

Anmeld

6. maj 2009

AstridM

HVis jeg fik en krone for hver gang jeg får besked på at jeg ikke har haft børn endnu fordi mine er nemme eller at jeg nok tager for let på alting fordi jeg ikke er ved at dø over to børn med 16 mdr imellem.

Du skal være så glad og sød som du kan At de ikke syntes det er vildt fedt og er lykkelige er jo deres problem. Jeg syntes det kan være vildt svært at være den der ikke er ved at brænde sammen hele tiden fordi man på en bizar måde så er udenfor.

Jeg syntes det er dejligt der er andre i verden der syntes det er fedt at have børn og ikke en trængsel.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.