DK skriver:
Tak. Det kan godt væe det er de forkerte mennesker jeg omgåes. Jeg er nok rimelig positiv, men altså...
Eva - du har nok ret i at folk bedst kan lide "dem der har det skidt". Det er bare så træls og jantelovs agtigt. Hvorfor ikke glæde sig over andres lykke? Jeg finder da selskab med glade mennesker noget sjovere, end ulykkelige? Da jeg blev single, og fortalte folk at jeg havde flere penge og mere tid end før, så var der ingen der troede mig, og alle var sådan "bare rolig det skal nok gå". Jamen altså... 
Derudover, så nægter jeg at tro at alle nybagte mødre på nær mig, ikke kunne nå at få et bad i løbet af en hel dag??? Det er 10 min. man skal bruge på det. Hvis ens barn ikke sover 10 sammenhængende minutter i løbet af en hel dag, så skal man måske kontakte lægen??? Man bliver bare SÅ upopulær når man siger det. Men helt ærligt. ET BAD! 10 min.!!!
Jeg har også altid kunnet finde tiden til et bad....hvis ikke mine børn sov, jamen så tog jeg dem bare med i skråstolen, så sad de og legede trykt, mens mor tog bad - og de kunne se mig hele tiden

Men ja, jeg kender godt det med, at folk er mest interessante, hvis de har det hårdt! Min bror er selvstændig og arbejder meget - og alle i min familie har så ondt af ham. Min mand er også selvstændig, men arbejder kun det halve til de samme penge, på trods af ham og min bror er i samme branche. Her syntes min familie ikke noget andet end vi har det nemt!!
Jeg bliver ofte harm.....min svigerinde siger også tit: er det ik osse hårdt at have børn?? - Nej, jeg syntes ikke det er hårdt, der er selvfølgelig mange pligter og meget ansvar, men nej, jeg nyder mine børn og elsker at være sammen med dem hver dag. Jeg opfatter ikke mit liv som værende hårdt!!
Men ja, der er nok meget jantelov..
Anmeld