Den lykkelige mor???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.653 visninger
31 svar
0 synes godt om
6. maj 2009

DK

Hej

Er det forbudt at være en glad lykkelig mor? Jeg har et nemt lille barn, og jeg finder opgaven med spædbarn/vuggestuebarn/børnehavemor let. Jeg har ingen problemer med at nå i bad hver dag, tage opvasken eller lave mad, tage i skole, tager på job osv hver dag.

Men det er tabu. Det er forbudt at fortælle det går godt. Man bliver nedstirret ondt i mødregruppen, og der kommer ingen kommentarer på netbaby.dk eller lignende sider, hvis man modsætter sig den klassiske jeg-er-(nybagt)-mor-ligner-lort-og-når-ingenting.

Det er træls at have skulle klage falskt over ikke eksisterende problemer, bare fordi at... tja... hvad???

Hvorfor er det forbudt af være cornflakes mor idag? Jeg kan godt forstå at det er træls at lade som om man er totalt overskud hvis man ikke er det. Men det er sgu også træls at lade som om alt går af h...... til når det går fint.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2009

Honningblomst

Er det da det,....mon ikke det bare er de forkerte mennesker du har omkring dig så??
Jeg har oplevet det lidt som enligmor, men også kun fra mennesker som jeg erf ret ligeglad med....sjovt, det er nemmere at holde af og have sympati for mennesker der har det svært...oplevede det også da jeg tabte mig...da jeg var fed og kedelig at se på var kvinder meget mere positive end da jeg tabte mig og fik ydre og indre til at hænge sammen...men igen, det er jo bare de forkerte mennesker du fortæller det til.
Jeg synes nogen gange mennesker tager livet lidt for hårdt, og måske du bare har det godt fordi det er sådan du vælger at se og leve dit liv-smiler
Knus Eva..en lykkelig enligmor...

Anmeld

6. maj 2009

Leneur

Tror det muligvis kan have noget med misundelse at gøre. At de andre mødre ville ønske deres barn var lige så nemt. Jeg er ihvertfald glad på dine vegne og synes det er dejligt.

Anmeld

6. maj 2009

Pia

JEg syntes det er super skønt og høre du har det sådan..
Jeg håber selv på at jeg kan få det sådan når nr 2 nu kommer her om ikke så lang tid..
Lige pt har jeg ikke overskud.. Men det er pga den tunge mave og trætheden..
Men syntes det er fedt og høre at du føler dig som super mor..
Kan ikke se der er noget galt i det og syntes da personligt at det er skønnere og høre folk sige at det har det godt og har overskud end og høre dem sige at alt bare er træls og at de ikke orker noget..

So keep it up

Kh Pia..

Anmeld

6. maj 2009

DK

Tak. Det kan godt væe det er de forkerte mennesker jeg omgåes. Jeg er nok rimelig positiv, men altså...

Eva - du har nok ret i at folk bedst kan lide "dem der har det skidt". Det er bare så træls og jantelovs agtigt. Hvorfor ikke glæde sig over andres lykke? Jeg finder da selskab med glade mennesker noget sjovere, end ulykkelige? Da jeg blev single, og fortalte folk at jeg havde flere penge og mere tid end før, så var der ingen der troede mig, og alle var sådan "bare rolig det skal nok gå". Jamen altså...

Derudover, så nægter jeg at tro at alle nybagte mødre på nær mig, ikke kunne nå at få et bad i løbet af en hel dag??? Det er 10 min. man skal bruge på det. Hvis ens barn ikke sover 10 sammenhængende minutter i løbet af en hel dag, så skal man måske kontakte lægen??? Man bliver bare SÅ upopulær når man siger det. Men helt ærligt. ET BAD! 10 min.!!!

Anmeld

6. maj 2009

Mca<3

Dejligt du har overskud og havde da datteren var spæd ....
Jeg må indrømme jeg har det på samme måde , har lige fået nr 3 og er frisk , glad og aktiv på trods af lille mand ikke er det nemmeste i verden og at jeg bestemt ikke får min natte søvn .. Havde det også sådan med de 2 andre

Anmeld

6. maj 2009

DK

Tanja.. skriver:

Dejligt du har overskud og havde da datteren var spæd ....
Jeg må indrømme jeg har det på samme måde , har lige fået nr 3 og er frisk , glad og aktiv på trods af lille mand ikke er det nemmeste i verden og at jeg bestemt ikke får min natte søvn .. Havde det også sådan med de 2 andre

Skønt. Det er jeg glad for at andre vil "indrømme", he he

Anmeld

6. maj 2009

Mca<3

DK skriver:

Skønt. Det er jeg glad for at andre vil "indrømme", he he

Men giver dig sgu ret . Man føler sig selv helt unormal Og min kæreste er jo dybt bekymret for mig , fordi jeg ikke sover hele formiddagen med lille mand , skal jo sørge for at få søvn og alle siger jo det er så hårdt .. Jo men jeg er jo ikke træt Og når også badet hver morgen, vasketøjet og rengøringen i mellem amning og veninde hygge

Anmeld

6. maj 2009

Honningblomst

Tak. Det kan godt væe det er de forkerte mennesker jeg omgåes. Jeg er nok rimelig positiv, men altså...

Eva - du har nok ret i at folk bedst kan lide "dem der har det skidt". Det er bare så træls og jantelovs agtigt. Hvorfor ikke glæde sig over andres lykke? Jeg finder da selskab med glade mennesker noget sjovere, end ulykkelige? Da jeg blev single, og fortalte folk at jeg havde flere penge og mere tid end før, så var der ingen der troede mig, og alle var sådan "bare rolig det skal nok gå". Jamen altså...

Derudover, så nægter jeg at tro at alle nybagte mødre på nær mig, ikke kunne nå at få et bad i løbet af en hel dag??? Det er 10 min. man skal bruge på det. Hvis ens barn ikke sover 10 sammenhængende minutter i løbet af en hel dag, så skal man måske kontakte lægen??? Man bliver bare SÅ upopulær når man siger det. Men helt ærligt. ET BAD! 10 min.!!!

Det erf nemmere at "hade" andre end at ændre sig selv...nemmere som kvinde at sidde og sige at "ih, hun er så træls, se hende lige, hun tror hun er...bla bla...men det vidner jo bare om at de selv ikke er helt tilfredse.

Selv synes jeg det var virkelig hårdt da den lille var spæd og det var altså min virkelig, som er lige så rigtig som din...så den der med ikke at have tid til eller orke et bad...det er altså sådan for nogle mennesker....jeg synes du og andre skal acceptere og støtte hinanden og ikke nedgøre det andre gør...ja, du har det nemt, men det kan altså være en spand koldt vand i hovedet for alle de mødre der synes det er svært...især hvis du udvise en attitude med at det da er noget pjat man ikke kan nå et bad...hmm..

Knus Eva...som fanme syntes det var pisse hårdt at have et spædbarn..men jeg var da præcis så lykkelig som alle andre...bare skide træt, brugt og kvæstet

Anmeld

6. maj 2009

lonemus

DK skriver:

Jeg har også altid kunnet finde tiden til et bad....hvis ikke mine børn sov, jamen så tog jeg dem bare med i skråstolen, så sad de og legede trykt, mens mor tog bad - og de kunne se mig hele tiden

Men ja, jeg kender godt det med, at folk er mest interessante, hvis de har det hårdt! Min bror er selvstændig og arbejder meget - og alle i min familie har så ondt af ham. Min mand er også selvstændig, men arbejder kun det halve til de samme penge, på trods af ham og min bror er i samme branche. Her syntes min familie ikke noget andet end vi har det nemt!!
Jeg bliver ofte harm.....min svigerinde siger også tit: er det ik osse hårdt at have børn?? - Nej, jeg syntes ikke det er hårdt, der er selvfølgelig mange pligter og meget ansvar, men nej, jeg nyder mine børn og elsker at være sammen med dem hver dag. Jeg opfatter ikke mit liv som værende hårdt!!

Men ja, der er nok meget jantelov..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.