Min stakkels bror..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juli 2012

Isabella_mor

der er kun een vej og det er behandling.. på et behandlingscenter får man terapi, samtaler med psykolog osv.. han skal selv ville i behandling og han kommer til at få det ULTRA hårdt fordi at der kommer til at blive rippet op i nogle sår.. men DET er virkelig noget der hjælper..

i kan søge på nettet. 

Det min søster gjorde dengang hun ville i behandling (hun boede godtnok også på gaden) hun gik til psykriatisk skadestue.. og de hjalp hende videre..

så enten det eller egen læge... og ja som muhmi skriver så skal han være 100% ærlig for at få den rette hjælp...

håber for din bror alt det bedste.. han kan kun rede sig selv. og han kan slå alle fluer med et smæk ved at komme i behandling...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2012

Tullepigen90

Der findes forøvrigt også foreningen Psykisk sårbar, men prøv at Google foreninger på nettet ellers må næste råd være at opsøge lægen, men om han kan hjælpe udover at sende ham på psykiatrisk afdeling eller til psykolog ved jeg ikke..

Anmeld

9. juli 2012

Anonym trådstarter

wamse skriver:

Der er selvfølgelig stor forskel på læger, men der er hjælp at få. Din bror har jo forskellige problemstillinger, og spørgsmålet er måske, hvad man vælger at se som kerneproblemet.

Han tager jo nok stoffer/drikker alkohol for at dulme en indre uro, men stoffer og alkohol er også med til at man psykisk har det dårligt. Så jeg har ikke et bud på, om lægen vil sætte ind omkring psyken og/eller der fokuseres på hans misbrug Mit indre uro, er først nogenlunde i ro efter jeg er startet på "lykke-piller", men man skal også arbejde terapeutisk med sig selv

Han går både til psykiater og får antidepressiv men nu kan han ikke bunde længere..

Anmeld

9. juli 2012

Anonym trådstarter

Isabella_mor skriver:

der er kun een vej og det er behandling.. på et behandlingscenter får man terapi, samtaler med psykolog osv.. han skal selv ville i behandling og han kommer til at få det ULTRA hårdt fordi at der kommer til at blive rippet op i nogle sår.. men DET er virkelig noget der hjælper..

i kan søge på nettet. 

Det min søster gjorde dengang hun ville i behandling (hun boede godtnok også på gaden) hun gik til psykriatisk skadestue.. og de hjalp hende videre..

så enten det eller egen læge... og ja som muhmi skriver så skal han være 100% ærlig for at få den rette hjælp...

håber for din bror alt det bedste.. han kan kun rede sig selv. og han kan slå alle fluer med et smæk ved at komme i behandling...

Hans psykiater har sagt at en skadestue vil ikke hjælpe ham fordi han ikke har selvmordstanker..

Anmeld

9. juli 2012

wamse

Anonym skriver:

Han går både til psykiater og får antidepressiv men nu kan han ikke bunde længere..

antidepressiv virker heller ikke når han har et misbrug ved siden af, og terapi har ingen effekt når han har et misbrug

Så for han skal komme videre, så tænker jeg, at han burde opsøge hjælp med henblik på at komme i behandling for hans misbrug.

Anmeld

9. juli 2012

Isabella_mor

Anonym skriver:

Hans psykiater har sagt at en skadestue vil ikke hjælpe ham fordi han ikke har selvmordstanker..

sikke noget fis. han skal væk fra en psykiater, de kan kun rådføre når det vedkommer medicinering... ikke psykologiske ting..

så må han forsøge sig hos sin læge for i afvænding, det skal han. han lever et usundt liv.. 

Anmeld

9. juli 2012

Maise86

Anonym skriver:

Jamen hvordan finder man ud om der er plads? Han skal til læge i morgen, han kan vel hjælpe med det?

Han skal gå på sin kommune - eller du kan gøre det. Så SKAL de tilbyde ham en plads efter 14 dage

Anmeld

10. juli 2012

Anonym trådstarter

Maise86 skriver:

Han skal gå på sin kommune - eller du kan gøre det. Så SKAL de tilbyde ham en plads efter 14 dage

Er det noget du ved?

Anmeld

10. juli 2012

Anonym trådstarter

Isabella_mor skriver:

sikke noget fis. han skal væk fra en psykiater, de kan kun rådføre når det vedkommer medicinering... ikke psykologiske ting..

så må han forsøge sig hos sin læge for i afvænding, det skal han. han lever et usundt liv.. 

Hans læge har bare sendt ham til endnu en psykiater..

Anmeld

10. juli 2012

Isabella_mor

Anonym skriver:

Hans læge har bare sendt ham til endnu en psykiater..

kan han ikke komme og sige. jeg har et misbrug jeg vil gerne i behandling. hvad er det dog for et system.!!! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.