Min stakkels bror..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.641 visninger
29 svar
0 synes godt om
9. juli 2012

Anonym trådstarter

Min stakkels bror har det rigtig slemt i øjeblikket. Vi har hverken den samme mor eller far men er vokset op sammen og er derfor tætte. Jeg har selv haft depression som en følgesvend igennem mange år og han rækker ud efter hjælp. Jeg vil SÅ gerne hjælpe ham. Han har ingen kæreste og det er hans rigtige mor der er ophavsmand til hans problemer. Hun har psykisk syg og han har været nødt til at at være forældre overfor hende siden han var 4. Han var endelig kommet ovenpå og kommet igennem, troede vi, men han skrev idag at han har det så slemt. Han drikker, tager stoffer, dusker til højre og venstre med ligegyldige kvinder og han vil SÅ gerne have hjælp. Men hvad kan han få? Han er ikke til umiddelbar fare for sig selv da han ikke tænker på selvmord men han er meget langt ude..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2012

Dot D

nu kender jeg jo ikke dig og din situation, men hvis nu du har barn/børn, var det måske en idé at invitere ham på en lille "ferie" hos jer. børn er tit gode til at få humøret op på nogen, der er lidt nede, og du kunne lidt nemmere holde øje med ham, og være der for ham

nogle gange skal der ikke så meget til at vende den dårlige hverdag til noget bedre

Anmeld

9. juli 2012

serinasmor

hmmm ... som  udgangspunkt kan han vel komme på noget afvænning evt med samtaleterapi ... men så tror jeg han skal søge om det selv ?? 

måske hvis der er plads på landets psykiatriske afdelinger kan han blive frivilligt indlagt ?

Anmeld

9. juli 2012

Anonym trådstarter

Dot D skriver:

nu kender jeg jo ikke dig og din situation, men hvis nu du har barn/børn, var det måske en idé at invitere ham på en lille "ferie" hos jer. børn er tit gode til at få humøret op på nogen, der er lidt nede, og du kunne lidt nemmere holde øje med ham, og være der for ham

nogle gange skal der ikke så meget til at vende den dårlige hverdag til noget bedre

Det har jeg gjort men han siger at det kan han ikke lige overskue. Han skal til "tjenstelig samtale" med sit arbejde fordi han har mødt fuld og skæv op så han kunne ikke lige overskue at komme hjem til os

Anmeld

9. juli 2012

wamse

Han skal gå til lægen, og fortælle om hvordan han har det. Han skal være 100% ærlig, for ellers får han ikke den rette hjælp.

Anmeld

9. juli 2012

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

hmmm ... som  udgangspunkt kan han vel komme på noget afvænning evt med samtaleterapi ... men så tror jeg han skal søge om det selv ?? 

måske hvis der er plads på landets psykiatriske afdelinger kan han blive frivilligt indlagt ?

Jamen hvordan finder man ud om der er plads? Han skal til læge i morgen, han kan vel hjælpe med det?

Anmeld

9. juli 2012

Anonym trådstarter

wamse skriver:

Han skal gå til lægen, og fortælle om hvordan han har det. Han skal være 100% ærlig, for ellers får han ikke den rette hjælp.

Kan han så hjælpe ham? Han rækker selv ud og ved godt, at den er gal

Anmeld

9. juli 2012

Dot D

Anonym skriver:

Det har jeg gjort men han siger at det kan han ikke lige overskue. Han skal til "tjenstelig samtale" med sit arbejde fordi han har mødt fuld og skæv op så han kunne ikke lige overskue at komme hjem til os

det var da ærgeligt...

jeg håber i hvert fald, at han får  det bedre, det andet er da ikke sjovt at leve med

Anmeld

9. juli 2012

Tullepigen90

Jeg ville nok prøve at kontakte psykiatriforeningen eller livlinien eller lignende forening hvor man kan ringe ind og få råd og vejledning

Anmeld

9. juli 2012

wamse

Anonym skriver:

Kan han så hjælpe ham? Han rækker selv ud og ved godt, at den er gal

Der er selvfølgelig stor forskel på læger, men der er hjælp at få. Din bror har jo forskellige problemstillinger, og spørgsmålet er måske, hvad man vælger at se som kerneproblemet.

Han tager jo nok stoffer/drikker alkohol for at dulme en indre uro, men stoffer og alkohol er også med til at man psykisk har det dårligt. Så jeg har ikke et bud på, om lægen vil sætte ind omkring psyken og/eller der fokuseres på hans misbrug Mit indre uro, er først nogenlunde i ro efter jeg er startet på "lykke-piller", men man skal også arbejde terapeutisk med sig selv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.