Jeg led EKSTREEM meget af forstoppelse i min graviditet.
I mit tilfælde..
svesker - ud dur ikke.!!!
Movicol - ud. Dur ikke..!!
magnesia - dur, men i et meget begrænset omfang.
KAFFE.. YES..
Tarmskylning.. YES (det anbefales dog ikke når man er længere henne i sin graviditet grundet risiko for for tidlig fødsel.) men du er i 8 uge, så der sker nok ikke noget ved det...
så drikker du kaffe.. så start dagen med en god stærk kop..
spis rugbrød, eller andet brød med en masse fiber/kerner.
jeg blev indlagt TO gange i min graviditet grundet voldsom forstoppelse.. jeg havde så ondt i maven, jeg kunne ikke sove, jeg kunne ikke gå oprejst. det gjorde SÅ ONDT.. anden gang jeg var indlagt fik jeg klyx... (jeg var 14 uger henne) og da jeg havde fået klyxen sagde de så til mig at jeg faktisk ikke måtte få det. grundet risiko for at gå i fødsel... men det er en lav risiko, men de ville lige beholde mig der lidt for at se hvad der skete... der skete heldigvis ikke noget og jeg kom hjem efter et par timer hvor jeg kunne ligge i en seng og sove uden at have ondt i maven..
efter den tur havde jeg ikke forstoppelse længere, jeg drak en til to kopper kaffe om dagen. sørgede for at spise sundt og groft..
tog en magnesia pille hvis jeg syntes jeg ikke havde været på toilettet i noget tid.. men det var nok 1 -2 gange det skete hvor jeg tog sådan en pille. jeg har over et halvt pilleglas tilbage med de piller..
så det er ikke noget at lade stå til med sådan en forstoppelse, hvis du har så ondt så skal du til lægen..

Anmeld