Forstoppelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juli 2012

Camilla30

Hej Det lyder bekendt, i de første 8 uger af min graviditet havde jeg det ligesom dig - at komme på toilettet var stort set umuligt Jeg prøvede mange af de forslag som er kommet frem i tråden; magnesia, hørfrøolie, svesker, drak en masse vand osv. osv. intet hjalp, men så kom jeg til akupunktør. Besøgte hende to gange og allerede en time efter første besøg var der 'hul igennem' - jeg er nu 16+4 og har ikke døjet med hård mave i over 2 mdr. Hvis jeg på noget tidspunkt i graviditeten oplever forstoppelse igen smutter jeg fluks ind til akupunktøren - du skulle ta' at prøve det samme

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2012

Isabella_mor

Jeg led EKSTREEM meget af forstoppelse i min graviditet. 

I mit tilfælde..

svesker - ud dur ikke.!!!

Movicol - ud. Dur ikke..!!

magnesia - dur, men i et meget begrænset omfang.

KAFFE.. YES.. 

Tarmskylning.. YES (det anbefales dog ikke når man er længere henne i sin graviditet grundet risiko for for tidlig fødsel.) men du er i 8 uge, så der sker nok ikke noget ved det...

så drikker du kaffe.. så start dagen med en god stærk kop.. 

spis rugbrød, eller andet brød med en masse fiber/kerner.

jeg blev indlagt TO gange i min graviditet grundet voldsom forstoppelse.. jeg havde så ondt i maven, jeg kunne ikke sove, jeg kunne ikke gå oprejst. det gjorde SÅ ONDT.. anden gang jeg var indlagt fik jeg klyx... (jeg var 14 uger henne) og da jeg havde fået klyxen sagde de så til mig at jeg faktisk ikke måtte få det. grundet risiko for at gå i fødsel... men det er en lav risiko, men de ville lige beholde mig der lidt for at se hvad der skete...  der skete heldigvis ikke noget og jeg kom hjem efter et par timer hvor jeg kunne ligge i en seng og sove uden at have ondt i maven.. 

efter den tur havde jeg ikke forstoppelse længere, jeg drak en til to kopper kaffe om dagen. sørgede for at spise sundt og groft.. 

tog en magnesia pille hvis jeg syntes jeg ikke havde været på toilettet i noget tid.. men det var nok 1 -2 gange det skete hvor jeg tog sådan en pille. jeg har over et halvt pilleglas tilbage med de piller..

så det er ikke noget at lade stå til med sådan en forstoppelse, hvis du har så ondt så skal du til lægen.. 

Anmeld

9. juli 2012

Anonym trådstarter

Isabella_mor skriver:

Jeg led EKSTREEM meget af forstoppelse i min graviditet. 

I mit tilfælde..

svesker - ud dur ikke.!!!

Movicol - ud. Dur ikke..!!

magnesia - dur, men i et meget begrænset omfang.

KAFFE.. YES.. 

Tarmskylning.. YES (det anbefales dog ikke når man er længere henne i sin graviditet grundet risiko for for tidlig fødsel.) men du er i 8 uge, så der sker nok ikke noget ved det...

så drikker du kaffe.. så start dagen med en god stærk kop.. 

spis rugbrød, eller andet brød med en masse fiber/kerner.

jeg blev indlagt TO gange i min graviditet grundet voldsom forstoppelse.. jeg havde så ondt i maven, jeg kunne ikke sove, jeg kunne ikke gå oprejst. det gjorde SÅ ONDT.. anden gang jeg var indlagt fik jeg klyx... (jeg var 14 uger henne) og da jeg havde fået klyxen sagde de så til mig at jeg faktisk ikke måtte få det. grundet risiko for at gå i fødsel... men det er en lav risiko, men de ville lige beholde mig der lidt for at se hvad der skete...  der skete heldigvis ikke noget og jeg kom hjem efter et par timer hvor jeg kunne ligge i en seng og sove uden at have ondt i maven.. 

efter den tur havde jeg ikke forstoppelse længere, jeg drak en til to kopper kaffe om dagen. sørgede for at spise sundt og groft.. 

tog en magnesia pille hvis jeg syntes jeg ikke havde været på toilettet i noget tid.. men det var nok 1 -2 gange det skete hvor jeg tog sådan en pille. jeg har over et halvt pilleglas tilbage med de piller..

så det er ikke noget at lade stå til med sådan en forstoppelse, hvis du har så ondt så skal du til lægen.. 

Jeg har virkelig ondt. Og har ik sovet. Har hentet de der piller men uden effekt men ved heller ik hvornår de bør virke. Svesker  Virker heller ik. Vindruer rosiner ærter virker heller ikke. Kaffe drikker jeg ik. Vand drikker jeg masser af og spiser sundt groft og varieret. Så der er vist intet andet for end at kontakte lægen imorgen. 

Anmeld

9. juli 2012

Isabella_mor

Jeg har virkelig ondt. Og har ik sovet. Har hentet de der piller men uden effekt men ved heller ik hvornår de bør virke. Svesker  Virker heller ik. Vindruer rosiner ærter virker heller ikke. Kaffe drikker jeg ik. Vand drikker jeg masser af og spiser sundt groft og varieret. Så der er vist intet andet for end at kontakte lægen imorgen. 

ja. du skal hvertfald ikke kimse af det det er ikke særlig godt.. 

bliver det værre i aften/nat, så skal du ikke være bange for at kontakte vagtlægen..

Anmeld

9. juli 2012

Anonym trådstarter

Isabella_mor skriver:

ja. du skal hvertfald ikke kimse af det det er ikke særlig godt.. 

bliver det værre i aften/nat, så skal du ikke være bange for at kontakte vagtlægen..

Håber det ka vente da jeg har tre unger der sover. Men gøres noget skal der. For det er sgu ik til at holde ud. 

Anmeld

9. juli 2012

Isabella_mor

Anonym skriver:

Håber det ka vente da jeg har tre unger der sover. Men gøres noget skal der. For det er sgu ik til at holde ud. 

vagtlægen kommer også på hjemmebesøg.

jeg syntes du hvis du har smerter, at du lige skal tage to panodiler inden du går i seng.. så er det måske ikke så voldsomt... 

Anmeld

9. juli 2012

Anonym trådstarter

Isabella_mor skriver:

vagtlægen kommer også på hjemmebesøg.

jeg syntes du hvis du har smerter, at du lige skal tage to panodiler inden du går i seng.. så er det måske ikke så voldsomt... 

Ja det ku godt være i håb om jeg ka få sovet lidt. Er virkelig i søvn underskud. 

Anmeld

9. juli 2012

Isabella_mor

Anonym skriver:

Ja det ku godt være i håb om jeg ka få sovet lidt. Er virkelig i søvn underskud. 

ja det er en god idé..... 

kom gerne med en lille opdate når du har været ved lægen..

Anmeld

9. juli 2012

Anonym trådstarter

Isabella_mor skriver:

ja det er en god idé..... 

kom gerne med en lille opdate når du har været ved lægen..

Skal jeg nok. 

Tak for rådene. 

Anmeld

9. juli 2012

Isabella_mor

Anonym skriver:

Skal jeg nok. 

Tak for rådene. 

Velbekomme... håber du får gjort noget ved det.. det er nemlig ganske ulideligt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.