Knibeøvelser.....!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.328 visninger
16 svar
1 synes godt om
8. juli 2012

pemiro

Ved ikke om den ligger rigtigt

Jeg vil egentligt bare høre om hvor mange og hvor tit man skal lave knibeøvelser efter man har født?

På forhånd tak for jeres svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2012

MorDk

Jeg var selv super dårlig til at huske det i min sidste graviditet. Derfor vil jeg prøve at gøre det SÅ meget som muligt efter denne. For hold op hvor har bare haft problemer lææænge efter. Når jeg nyser, hoster, griner... hopper og går på trapper. Så prøv at knib HVER gang du skal lave noget fysisk .... (Bare et råd...)

Fx: Du skal rejse dig fra en stol. KNIIIIIB sammen.... rejs dig og hold knibet .... og giv langsomt slip....

Anmeld

9. juli 2012

pemiro

MorDk skriver:

Jeg var selv super dårlig til at huske det i min sidste graviditet. Derfor vil jeg prøve at gøre det SÅ meget som muligt efter denne. For hold op hvor har bare haft problemer lææænge efter. Når jeg nyser, hoster, griner... hopper og går på trapper. Så prøv at knib HVER gang du skal lave noget fysisk .... (Bare et råd...)

Fx: Du skal rejse dig fra en stol. KNIIIIIB sammen.... rejs dig og hold knibet .... og giv langsomt slip....

Jeg tror jeg gør det helt automatisk.. Har i hvert fald kun haft lidt uheld da jeg måtte gå elleve km, der blev min bækkenbund vidst for træt..
Men som det er lige nu, så gør jeg det hver aften når jeg ligger i min seng. Somme tider også i løbet af dagen hvis jeg husker det...
Tænker bare om det er nok?
Kan mærke STOR forandring fra lige efter fødslen og kan mærke musklen helt ved urinrøret også.. Det er 24 dage siden jeg fødte

Anmeld

9. juli 2012

modesty

Jeg gjorde det to gange om dagen under hele min graviditet - morgen og aften. Der lavede jeg 10 x 30 sekunder.

Efter fødslen, efter råd fra en fysioterapeut, lavede jeg 20 x 10 sekunder 3 gange om dagen. Plus 1 x 60 sekunder to gange om dagen.

Nu, 9 mdr. efter fødslen, er det lidt mere løst, men jeg gør det flere gange om dagen, når jeg lige husker det. Når jeg ser fjernsyn eller læser i en bog. Det er blevet til en vane, jeg tænker ikke så meget over det.

Det er vigtigt at du sidder op når du laver øvelserne, det er meget mere effektivt end når du ligger ned. 

Min fys gav mig et godt tip: Gør det mens du ammer. Der sidder man alligevel bare stille. 

Anmeld

9. juli 2012

pemiro

modesty skriver:

Jeg gjorde det to gange om dagen under hele min graviditet - morgen og aften. Der lavede jeg 10 x 30 sekunder.

Efter fødslen, efter råd fra en fysioterapeut, lavede jeg 20 x 10 sekunder 3 gange om dagen. Plus 1 x 60 sekunder to gange om dagen.

Nu, 9 mdr. efter fødslen, er det lidt mere løst, men jeg gør det flere gange om dagen, når jeg lige husker det. Når jeg ser fjernsyn eller læser i en bog. Det er blevet til en vane, jeg tænker ikke så meget over det.

Det er vigtigt at du sidder op når du laver øvelserne, det er meget mere effektivt end når du ligger ned. 

Min fys gav mig et godt tip: Gør det mens du ammer. Der sidder man alligevel bare stille. 

Tak for dine råd, dem vil jeg se om jeg kan følge
Jeg kan dog allerede mærke en KÆMPE forskel... så er sikker på jeg nok skal blive "normal" i musklen igen
Må huske på at lave dem når jeg sidder også, og så når jeg ligger må bare være ekstra haha...

Anmeld

9. juli 2012

Clisolka

pemiro skriver:

Jeg vil egentligt bare høre om hvor mange og hvor tit man skal lave knibeøvelser efter man har født?

Under min graviditet lavede jeg ikke knibeøvelser, men det fik jeg i hvert fald brug for ca 6 mrd. efter fødslen.... 

Jeg lavede for et halvt års tid siden denne tråd - måske du kan bruge noget fra vejledningen som jeg har linket til 

https://www.baby.dk/debat/162173pi1/kend-din-krop/problemer-med-ufrivillig-vandladning-efter-foedslen.aspx

Anmeld

9. juli 2012

pemiro

Babymor2010 skriver:

Under min graviditet lavede jeg ikke knibeøvelser, men det fik jeg i hvert fald brug for ca 6 mrd. efter fødslen.... 

Jeg lavede for et halvt års tid siden denne tråd - måske du kan bruge noget fra vejledningen som jeg har linket til 

https://www.baby.dk/debat/162173pi1/kend-din-krop/problemer-med-ufrivillig-vandladning-efter-foedslen.aspx

Tusind tak for dit link, det vil jeg lige kigge nærmere på

Anmeld

9. juli 2012

Bella89

pemiro skriver:

Jeg gjorde det tit, da jeg ikke ønskede at, ikke kunne holde på mit tis. Jeg gjorde det hvert morgen, middag og aften to gange men fandt en nemmere måde at knibe på
- Under sex med kæresten, når hans p** er oppe i dig, så lav dine knibe øvelser, det er lækkert for ham fordi du bliver lidt strammer, og nemmere for dig at mærke du kniber sammen, da du kan knibe om noget og har en fornemmelse om hvor længe du kniber.
- for mig virker det super godt, plus det jo også er en lækker og fræk måde at knibe på.

Anmeld

9. juli 2012

pemiro

Bella89 skriver:

Jeg gjorde det tit, da jeg ikke ønskede at, ikke kunne holde på mit tis. Jeg gjorde det hvert morgen, middag og aften to gange men fandt en nemmere måde at knibe på
- Under sex med kæresten, når hans p** er oppe i dig, så lav dine knibe øvelser, det er lækkert for ham fordi du bliver lidt strammer, og nemmere for dig at mærke du kniber sammen, da du kan knibe om noget og har en fornemmelse om hvor længe du kniber.
- for mig virker det super godt, plus det jo også er en lækker og fræk måde at knibe på.

Det vil jeg huske på når den tid kommer..
Lige nu skal jeg først liiiige føle mig normal igen mine sting er kun lige forsvundet for et par dage siden, så der går nok liiige et par dage inden vi skal hygge hehe

Anmeld

9. juli 2012

Thereseh

pemiro skriver:

Jeg har været dårlig til at få det gjort efter fødslen, og er stadig ikke heeelt lissom før "dernede". 

Min yogalærer, sagde at man skal lave dem hver dag. Fx. hvis man holder for rødt, kan man lige bruge de ti sekunder på at knibe... Hvis man så gør det dagligt og hver eneste gang man holder for rødt, ja, så kommer bækkenbunden hurtigt på rette køl igen. 

Hvis man er i tvivl om man gør det rigtigt eller trænger til at blive tjekket, så skulle "Birthe Bonde" på Østerbro, være verdensmester i bækkenbund 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.